| کد خبر: 135176 |

مدیریت هزینه آغاز راه فعالیت‌های اقتصادی

کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه مدیریت هزینه آغاز راه فعالیت‌های اقتصادی است، گفت: مدیریت صحیح در این حوزه مستلزم علم و دانش است.

تین نیوز
کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه مدیریت هزینه آغاز راه فعالیت‌های اقتصادی است، گفت: مدیریت صحیح در این حوزه مستلزم علم و دانش است.

 

طاها رمضانی با تاکید بر اینکه دانش اقتصادی از جمله راهکارهای تولید کالا با هزینه کمتر در جامعه است، افزود: دانش به عنوان اصلی ترین نوع سرمایه در نظام تولیدی در هر کشوری تلقی می شود.

 


وی همچنین لزوم تولیدات مبتنی بر دانش محوری در کشور تاکید کرد و اظهار داشت : دانش ضمن افزایش ارزش افزوده می تواند در کاهش هزینه های تولید بسیار راهگشا باشد.
 

این کارشناس اقتصادی «تقویت تحقیق و توسعه را از دیگر عوامل موثر برای کاهش هزینه های تولید، افزایش رقابت پذیری و ارتقای کیفیت محصولات برشمرد» و گفت: این واحدها به طور عمده فعالیت های اساسی از قبیل ارتقای کیفیت محصول، طراحی محصول جدید، بهینه سازی فرآیندها، انتقال و جذب فناوری ها، کسب دانش فنی برای تولید و غیره را در صنایع دنبال می کنند.
 

وی در ادامه با بیان اینکه نوسازی و بازسازی ماشین آلات درتولید با هزینه کمتر بسیار نقش آفرین است، افزود: از آنجائیکه در عمده واحدهای تولیدی فناوری و دانش فنی از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین نوسازی و بروزرسانی ماشین آلات از یک طرف کیفیت محصول و ظرفیت تولید را به شدت افزایش و از طرف دیگر با کاهش ضایعات و مواد اولیه کمتر محصول بیشتری تولید خواهد کرد.
 

رمضانی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات از جمله مهمترین عوامل بهبود بهره‌وری صنعتی است بر لزوم سرمایه گذاری در این حوزه تاکید کرد.
 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه فرهنگ خرید تولیدات داخلی باید در جامعه بیشتر ترویج شود، گفت: گرایش مردم به خرید کالاهای ایرانی ضمن افزایش کیفیت محصولات می تواند در حوزه های مختلف منجمله کاهش هزینه های تولید، تقویت تحقیق و توسعه، اشتغال افزایی، پویایی تولید، رفاه عمومی، رشد اقتصادی و مواردی از این دست بسیار حائز اهمیت باشد.
 

این کارشناس اقتصادی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا کالا در جامعه گران به دست مصرف کنندگان می رسد، افزود: هزینه های دلالی و سیستم توزیع از عوامل موثر در این حوزه است.
منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.