| کد خبر: 134288 |

مشکلات بانکی فعالان اتاق بازرگانی بندر بوشهر بررسی شد

مشکلات بانکی فعالان اتاق بازرگانی بندر بوشهر در نشستی با حضور برخی از رئیسان شعبه های بانکهای استان بوشهر بررسی شد.

تین نیوز

مشکلات بانکی فعالان اتاق بازرگانی بندر بوشهر در نشستی با حضور برخی از رئیسان شعبه های بانکهای استان بوشهر بررسی شد.

 

به گزارش ایرنا، رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر روز شنبه در این نشست گفت: تحقق شعار سال در گرو راه اندازی واحدهای صنعتی در استان بوشهر است که بانکها در تحقق این مهم می توانند نقشی اساسی ایفا کنند.
محمد عبادی افزود: با توجه به گرفتاری واحدهای صنعتی تسریع بانکها برای تامین نقدینگی مورد نیاز آنها می تواند در پویایی این واحدها نقش تاثیر گذاری را ایفا کند.


وی اضافه کرد: به عقیده صنعتگران چنانچه دولت می خواهد در راستای تحقق شعار اقتصاد تولید و اشتغال گام بردارد باید از هم اکنون با تزریق مالی مناسب به بخش های تعطیل و راکد واحدهای صنعتی راه اندازی آنها را بجد دردستور کار قرار دهد.


عبادی یادآور شد: برخی از واحدهای صنعتی استان بوشهر با 10 تا 20 درصد ظرفیت اسمی کار می کنند و برای رونق فعالیت خود استفاده از تسهیلات با سود 23 درصدی را مقرون صرفه نمی بینند و از گرفتن آن صرف نظر کرده اند.


یکی از فعالان اتاق بازرگانی بوشهر گفت: نیاز بنگاه های اقتصادی به تسهیلات با شرایط مناسب فوری و ضروری است.


کاظمی گفت: از یک بانک تسهیلات گرفتیم زمان پرداخت آن در صورتی که باید از زمان راه اندازی واحد صنعتی باشد اما دوره بازپرداخت وام از زمان دریافت آن آغاز شده است که همین امر باعث عقب افتادگی در پرداخت قسط ها شده است.


دبیر انجمن صنایع استان بوشهر گفت: در ارتباط با یکی از واحدهای صنعتی با بانک صادرات استان بوشهر برای افزایش دوره مشارکت به توافقاتی کردیم که انتظار است زمینه تحقق این مهم در پایتخت نیز فراهم شود.
خضر خلیلی افزود: در ارتباط با سود تسهیلات بانکی نیاز است که یک بازنگری جدی صورت گیرد تا واحدهای صنعتی نیز بتوانند پشتوانه تسهیلات با سود مناسب فعالیت خود را از سر گیرند.


دیگر عضو اتاق بازرگانی بندر بوشهر گفت: با توجه به جهت گیری اقتصادی کشور در سال جاری پیش بینی می شود فعالان اقتصادی نیز به تولید ایجاد اشتغال روی بیاورند.


ندیر پورجم اظهار داشت: در ستاد اقتصاد مقاومتی باید برای کسانی که قصد تولید بدون داشتن کارخانه انجام دهند، تدبیری اندیشیده شود.


وی یادآور شد: در این ارتباط برخی از واحدهای صنعتی که از سرمایه لازم برای افزایش ظرفیت تولید و یا راه اندازی واحدهای خود نیستند، می توانند از طریق سرمایه گذاران داوطلب اقدام به رونق واحد خود کنند که مزیت عمده این طرح امکان تولید برای افراد فاقد کارخانه است.


رئیس شعب بانک ملی در استان بوشهر گفت: باید طرحی در پیش گرفته شود که زمینه مشارکت مستمری بگیران نیز برای ایجاد اشتغال بکار گرفته شود.


کریم ریگی زادگان افزود: در استان بوشهر ظرفیت خوبی برای رونق صادرات وجود دارد که باید از این رونق نهایت استفاده صورت گیرد.


وی گفت: صندوق توسعه ملی سوپاپ خوبی برای تمامی بانک هاست و اکنون در بخش ریالی و ارزی نیز بانک ملی برای پرداخت این تسهیلات مشکلی ندارد و منابع به اندازه کافی در صندوق توسعه ملی موجود است.
ریگی زادگان یادآور شد: نرخ سود این تسهیلات بزودی توسط شورای پول و اعتبار مشخص خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امسال سهم بانک ملی برای پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی 10 درصد است که این می تواند یک اتفاق خوشایند برای فعالان این بخش باشد.


 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.