| کد خبر: 133221 |

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد:

◄ نقش سازمان اوقاف در انتخابات

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صبح امروز با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی برگزار شد.

تین نیوز

مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و سازمان اوقاف و امور خیریه کشور صبح امروز با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در این مراسم معاونان وزیر راه و شهرسازی و  مسئولان مختلفی از سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و همچنین خبرنگاران رسانه‌های مختلف نیز حضور داشتند.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی در این مراسم اظهار کرد: در سطح کشور بیش از 1200 مجموعه درمانی موقوفه داریم. 133 بیمارستان داریم. هیچ‌کس هم نمی‌گوید این‌ها موقوفه است. بعضی از بیمارستان‌های موقوفه بیش از مراکز درمانی به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

 

وی افزود: مساجد نیز همان موقوفه است. اگر مساجد نبودند مردم برای بعضی از امورات خود می‌بایست هزینه‌های زیادی پرداخت می‌کردند. همین انتخابات در مساجد برگزار شد. همچنین حدود 8000 امامزاده داریم. در بعد علمی و فرهنگی، عدد قابل‌توجهی از کتابخانه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه در حیطه موقوفات قرار دارد. این مراکز چون به نام وقف خوانده می‌شود ارزش این سرمایه‌ها دیده نمی‌شود؛ درحالی‌که هرچه که لازمه زندگی امروز بشری است در این موقوفات وجود دارد.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی حدود 25 هزار هکتار املاک موقوفه را در اختیار دارند که به نظر بنده یکی از مؤلفه‌های مهم اقتصاد مقاومتی همین وقف است.

 

وی بابیان اینکه متأسفانه برخی عمداً برنامه‌ریزی‌شده این حکم الهی را از چشم مردم انداختند یا بد اداره کردند، گفت: وقف نه‌تنها هیچ‌گونه مانعی برای زندگی مردم نیست بلکه به‌عنوان سعادت و خوشبختی مردم است.

 

به گفته محمدی تا سال 1389 میانگین وقفی که مردم داشتند سالیانه 200 موقوفه بوده از آن زمان به بعد که مقداری اطلاع‌رسانی و کار فرهنگی انجام شد سالیانه بیش از 2000 موقوفه انجام می‌شود.

 

حجت‌الاسلام محمدی در آغاز این مراسم ضمن تقدیر از وزیر راه به مناسبت ترتیب دادن این جلسه اظهار داشت: ما وظیفه‌داریم مسئله وقف را برای مردم و مسئولان کشور روشن کنیم و زوایای مختلف این امر مقدس را برای همه بازنمایی کنیم، گاهی از ما می‌پرسند وقف به چه‌کاری می‌آید؟

 

محمدی ادامه داد: می‌گویند وقف مانعی بر سر فعالیت‌های مختلف است درحالی‌که این اندیشه بسیار غلط و نادرست است، توجه داشته باشید که تمام مساجد کشور موقوفه هستند، مساجدی که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بوده‌اند و جایگاه بسیار مناسبی برای ترویج اندیشه‌ها و هم‌دلی مسلمانان است.

 

سرپرست و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کل کشور و نماینده ولی‌فقیه همچنین اظهار داشت: خدمات مختلفی در کشور از آموزش‌وپرورش و مدارس و مساجد و مراکز بهداشتی همه و همه به وقف وابسته هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.