| کد خبر: 133178 |

تبدیل فرودگاه زاهدان به هاب منطقه عین ثروت‎آفرینی است

مدیرکل فرودگاه زاهدان برنامه‎ریزی و حرکت به سوی تبدیل کردن این فرودگاه به هاب منطقه و خدمت‎رسانی به هواپیماهای عبوری را باعث ثروت‎آفرینی برای ایران دانست.

تین نیوز
مدیرکل فرودگاه زاهدان برنامه‎ریزی و حرکت به سوی تبدیل کردن این فرودگاه به هاب منطقه و خدمت‎رسانی به هواپیماهای عبوری را باعث ثروت‎آفرینی برای ایران دانست.
 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، حسن اعرابی‎مقدم با موضوع توانمندی این فرودگاه در عرصه ثروت‎آفرینی و اقتصاد مقاومتی، گفت: بیش از 100 پرواز عبوری در شبانه‌روز از آسمان زاهدان در مسیر دوطرفه اروپا و کشورهای شرقی و جنوب شرقی آسیا، موقعیت مناسب و راهبردی این فرودگاه و داشتن سطوح پروازی مطلوب و سیستم‎های ناوبری استاندارد، موقعیت منحصر به فردی را در این منطقه به فرودگاه زاهدان بخشیده است که می‎توان با برنامه‎ریزی دقیق و اصولی آن را به مرکز خدمت‎رسانی هواپیماهای عبوری و هاب منطقه تبدیل کرد.

 

وی با اشاره به این موضوع که برای استفاده از تمامی ظرفیت‎ها باید زیرساخت‎های لازم در فرودگاه‎های استان را تقویت کرد، گفت: ساخت باند دوم فرودگاه بین‎المللی زاهدان از جمله زیرساخت‎های بزرگی است که با رویکرد اقتصاد مقاومتی و با بیش از 90 درصد توان بومی استانی و کشوری ساخته شده است و می‎تواند به کاهش ترافیک و زمان عبور و مرور پروازهای ورودی و خروجی به کشور، میزبانی هواپیماهای عبوری و افزایش پروازهای داخلی و خارجی و در نتیجه افزایش درآمد کمک بسزایی کند.

 

اعرابی‎مقدم در مورد ایجاد یک زیرساخت ضروری دیگر گفت: مطالعات ساخت ترمینال جدید فرودگاه بین‎المللی زاهدان و ساختمان تکنیکال بلاک آن به مساحت هفت هزار مترمربع انجام و در نقشه نیز جانمایی شده است. با ساخت این ترمینال فضای لازم برای خدمت‎رسانی مختلف مانند سرویس‎های تغذیه و استراحت فراهم می‎شود و می‎تواند درآمدهای غیرهوانوردی فرودگاه را افزایش دهد.

 

مدیرکل فرودگاه‎های سیستان و بلوچستان در رابطه با ایجاد مزیت برای خدمت‎رسانی به هواپیماهای عبوری گفت: ما در مرز ورودی و خروجی کشور هستیم و اگر بتوانیم امکانات مناسب مانند سوختگیری را برای خدمت‎رسانی به پروازهای عبوری فراهم کنیم این باعث ثروت‎آفرینی می‎شود اما باید بتوانیم با هماهنگی شرکت نفت قیمت سوخت را کاهش دهیم تا با ایجاد رقابت با کشورهای همسایه، شرکت‎های هوایپمایی را به سوختگیری از این فرودگاه ترغیب کنیم.

 

اعرابی‎مقدم تربیت نیروی انسانی کارآمد و توانا که باعث افزایش بهره‎وری و کیفیت خدمات شود را یکی از راه‎های دیگر ثروت‎آفرینی و پیشبرد اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در رابطه با تحقق اقتصاد مقاومتی کارهای خوبی در فرودگاه زاهدان انجام شده که می‎توان به بهینه‎سازی مصرف انرژی در بخش‎های مختلف از قبیل استفاده از روشنایی بسیار کم مصرف در سالن‎ها، پارکینگ هواپیماها و بلوار ورودی فرودگاه اشاره کرد و با توجه به موقعیت اقلیمی زاهدان استفاده از انرژی خورشیدی از برنامه‎های آینده‎مان خواهد بود.

 

وی اشتغال‎زایی حاصل از تبدیل این فرودگاه به هاب منطقه را نیز از دیگر عوامل حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و ورود ارز به کشور عنوان کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.