| کد خبر: 130775 |

◄ ماجراهای سوخو

تین نیوز

فروردین ماه امسال رئیس جمهور کشورمان سفری به روسیه داشت که در این سفر دو روزه، مذاکراتی در رابطه با فروش هواپیمای سوخو به ایران صورت گرفت.



به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، ولادیمیر پوتین در نشست خبری که به همراه حسن روحانی داشت، از مذاکرات برای فروش هواپیمای سوخو به ایران خبر داد.

 

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری – تحلیلی صنعت حمل‌ونقل، تین‌نیوز؛ تعدادی از کاربران پیام‌هایی ارسال کردند که در ادامه می‌خوانید.

 

یکی از کاربران در پیام خود عنوان کرده است: با ورود ناوگان ایرباس و بویینگ به کشور مردم  سوار هواپیمای روسی نمی‌شوند.

 

کاربر دیگری نیز در پیام خود آورده است: این هواپیما اگر با سرمایه‌گذاری ۵۰ درصدی روسیه در ایران تولید شود، خوب است وگرنه اگر خرید مد نظر باشد، هواپیمایی که قطعات آمریکایی یا کانادایی و یا اسرائیلی ندارد باید خریداری شود تا بعدا راحت‌تر تامین قطعه شوند.

 

یکی دیگر از کاربران نیز تاکید است: قیمت اولیه پایین، در کنار بال و بدنه روسی و سیستم اویونیک غربی و موتور غربی و استاندارد اروپا، این هواپیما را برای حمل مسافر بسیار قابل توجیه می‌کند. در سوخو۱۰۰سیستم‌ها اویونیک و موتور غربی است و پشتیبانی وابسته خدمات روسی نیست.

 

این کاربر افزوده است: بال و بدنه نیز آن‌چنان به قطعه و پشتیبانی و قطعات پر مصرف وابستگی ندارد. از نظر صدای موتور و راحتی مسافر هم کاملا رضایت بخش است. چند چیز این هواپیما باید مورد بررسی فنی دقیق قرار گیرد و اگر مشکلی نداشته باشد به ایرلاین‌ها و وزارت راه توصیه کرد این هواپیما را به‌صورت جدی در نظر بگیرند.

 

یکی دیگر از کاربران نیز تاکید کرده است: این هواپیما فعلا در چهار خط هوایی Aeroflot ،Interjet،  Gazpromavia ، CityJet فعال است و بسیاری از قطعات کلیدیش در غرب تهیه می‌شود که مجددا برای ایران به‌واسطه تحریم آمریکا دردسرساز خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرده است: به طور کلی خدمات پشتیبانی روس‌ها جالب نیست و هنوز ثابت نشده این هواپیما در اقلیم نیمه بیابانی و خشک و مرتفع ایران کارآیی داشته باشد، علی‌الخصوص که کاربران آن عمدتا اقمار شوروی سابق هستند که مجبور به معامله با روسیه هستند.

 

این کاربر تاکید کرده است: رفتن به‌سوی این هواپیما به صلاح ایران نیست و گرفتاری به‌بار می آورد.

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    متاسفانه یک عده در وزارت راه هستند که متاسفانه مدافع منافع روسها هستند نمونه بیشتر از یک پیام بود حداقل ده پیام از مضرات هواپیما بود ما از روسیه جنگنده سوخو 35 میخواهیم برای انها چه فرقی دارد چه می‌فروشند؟

    من بارها مشاهده کردم بارها که از منافع ایران در اسیای مرکزی گفتیم یعده از کارشناسان سعی در کم اهمیت کردن ان داشتند .هنوز هم نشان میده ما روسفیل و انگلو ساکسونفیل داریم و مدافع منافع ملی کم داریم