| کد خبر: 130614 |

افزایش 6 درصدی تراز تجاری در گمرکات خوزستان

تین نیوز
ناظر گمرکات خوزستان از افزایش 6درصد تراز تجاری در گمرکات خوزستان در سال 95خبر داد.

 

به گزارش مانا، محمدرضا جعفری افزود: در سال 95 برای نخستین بار حجم صادرات کالای غیرنفتی از گمرکات استان از واردات پیش گرفت به گونه ای که که در مقابل 15میلیون و 350هزار تن واردات از گمرکات استان ، 17میلیون و 350هزارتن کالای غیرنفتی صادر شده است.

 

وی گفت: گمرکات استان خوزستان در سال 95 از نظر وزن کالاهای صادراتی در کشور بعداز هرمزگان و بوشهر در رتبه سوم قرار گرفته است ولی از نظر وزن واردات کالا در کشور اول قرار داریم.
 
جعفری از افزایش 26درصدی درآمد گمرکات استان خوزستان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن خبر داد و افزود: سال گذشته حجم درآمد گمرکات استان ، 29هزار میلیارد بوده است که رکوردی بی نظیر بوده است.
 
ناظر گمرکات خوزستان علت افزایش درآمد واحدهای گمرکی استان را راه اندازی سامانه جامع گمرکی عنوان کرد و افزود: با راه اندازی این سامانه حجم کالای قاچاق در گمرکات استان به صفر رسید ضمن آنکه امکان جعل اسناد گمرکی نیز عملا از بین رفته است.
 
جعفری با بیان اینکه بااشاره به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی ،اشتغال و تولید بیان کرد: جلوگیری 100درصدی از ورود کالای قاچاق به گمرکات در راستای حمایت از تولید داخلی و اشتغال صورت می گیرد.
 
وی گفت: نظارت بر ورود کالای قاچاق در سطوح عالی از مواردی است که امسال با دقت کامل صورت می گیرد تا تجارت کالای قاچاق از حیث نفع اقتصادی برای قاچاقچیان کاهش یابد.
 
به گفته وی خوزستان تنها استانی است که صادرات کالا از گمرکات به دو صورت زمینی و دریایی صورت می گیرد و این یکی از مزیت های منحصر به فرد استان می باشد.
 
خرمشهر ، بندر امام ، آبادان ، ماهشهر و اهواز از مهمترین واحدهای گمرکی خوزستان هستند

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.