| کد خبر: 130596 |

◄ پاکسازی اقیانوس آرام از سال 2018 آغاز می‌شود

تین نیوز

بنیاد هلندی پاکسازی اقیانوس در نظر دارد که پاکسازی زباله‌های پلاستیکی از سطح اقیانوس آرام را آغاز کند. با توجه به استفاده از تکنولوژی جدید انتظار می‌رود که این کار تا نیمه اول سال 2018 این کار شروع شود.

 

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از worldmaritimenews، این بنیاد هلندی که تکنولوژی پیشرفته‌ای را برای پاکسازی زباله‌های پلاستیکی ایجاد کرده است گفت: اولین بخش از این تکنولوژی در دست تولید است.

 

آنطور که شنیده می‌شود، این بنیاد کارایی این سیستم را افزایش داده است و این امر به آنها اجازه می‌دهد تا نیمی از اقیانوس آرام را در یک دوره 5 ساله پاکسازی کنند.

 

یک منبع آگاه در این زمینه گفت، ایده اصلی به کار گرفته شده در این سیستم به آنها اجازه می‌دهد که با استفاده از یک ابزار U شکل این کار را انجام دهند. پس از این کار پلاستیک‌های جمع‌آوری شده از سطح اقیانوس برای بازتولید به ساحل حمل می‌شوند. همچنین توسعه این سیستم شامل بخش‌های کنترل، حرکت راحت‌تر و شناور بودن می‌شود.

 

در ماه جاری میلادی، بنیاد پاکسازی اقیانوس اعلام کرد که از نوامبر گذشته 21.7 میلیون دلار کمک برای شروع جمع‌اوری پلاستیک از سطح اقیانوس آرام دریافت کرده است. این بنیاد انتظار دارد که این کمک‌ها سبب تسریع در تولید، به کارگیری و استخراج واقعی پلاستیک از سطح اقیانوس آرام شود.

 

بویان اسلات، پایه‌گذاری بنیاد پاکسازی اقیانوس 11 ماه مه در یک سخنرانی گفت: امروز یک روز مهم دیگر در پیشرفت این مسیر است.

 

او اضافه کرد: به‌کارگیری و آزمایش‌های بزرگ تکنولوژی پاکسازی اقیانوس آرام پس از اینهمه سال هنوز هم تنها یک تجربه و آزمایش در طبیعت به حساب می‌آیند.  

 

اسلات تاکید کرد: با توجه به نگرش ما در انجام آزمایشات و رسیدن به شیوه‌های صحیح، تا زمانی که کارایی این تکنولوژی ثابت شود، با توجه به حضور شرکای متخصص ما، یقین دارم که در این ماموریت موفق خواهیم شد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.