| کد خبر: 130527 |

تردد ۱۷۸ میلیون خودرو از روی پل صدر در ۱۶۲۲ روز

تین نیوز
 روزانه به‌طور متوسط بالغ بر ۱۱۰ هزار دستگاه خودرو از روی پل بزرگراه طبقاتی صدر عبور می‌کنند.
 

به گزارش روزنامه همشهری آنلاین، به‌عبارت دیگر از 9آذر 92که پل صدر افتتاح شده 1622روز می‌گذرد و در این مدت‌ 178میلیون خودرو از روی این پل تردد کرده‌اند. این مقدار 50برابر کل خودروهای تهران و 10برابر کل خودروهای کشور است.اطلاعات ترافیکی بزرگراه طبقاتی صدر که در فروردین‌ماه سال‌۹۶ گردآوری شده است،

 

نشان می‌دهد حجم تردد روزانه وسایل نقلیه روی بزرگراه طبقاتی صدر در مسیر حرکت شرق به غرب به‌طور متوسط ۶۰هزار وسیله نقلیه بوده که این آمار در مسیر حرکت غرب به شرق به ۵۳هزار وسیله نقلیه می‌رسد؛ به‌عبارت دیگر روزانه بالغ بر ۱۱۰هزار خودرو و ماهانه حدود ۳میلیون و ۴۰۰هزار خودرو از این پل برای رسیدن به مقاصد مورد‌نظر استفاده می‌کنند.

 

میزان تردد ماهانه در بزرگراه طبقاتی صدر چنانچه با تعداد خودروهای عبوری در تراز صفر این بزرگراه جمع بسته شود، حاکی از تردد ماهانه ۶ میلیون خودرو در این شریان حیاتی شبکه معابر بزرگراهی است. حال این پرسش مطرح می‌شود که اگر پروژه عظیم بزرگراه طبقاتی صدر در دوره شدیدترین تحریم‌های بین‌المللی و ظرف مدت ۲۶‌ماه آماده بهره‌برداری نشده بود، امروز وضعیت تردد در بزرگراه صدر و حتی شبکه‌های بزرگراهی مرتبط به چه صورت بود؟

 

این در حالی است که امروز شاهد امکان تخلیه سریع‌تر ترافیک تراز همسطح و همچنین پل بزرگراه صدر از طریق تونل شمالی نیایش هستیم. همچنین امکان ورود خودروها از پل صدر به تراز همسطح این بزرگراه وجود داشته و علاوه بر آن بخش قابل توجهی از آمار تردد روزانه هر دو تراز صفر و مثبت یک بزرگراه صدر نیز مربوط به ورود خودروها از تونل جنوبی نیایش است. تقاطع بزرگراه مدرس با بزرگراه صدر از دیگر مبادی ورود جریان ترافیک به این معبر بزرگراهی محسوب می‌شود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.