| کد خبر: 128474 |

مرسک کشتیرانی هامبورگ را می‎خرد

تین نیوز

شرکت کشتیرانی Maersk Line دانمارک و Hamburg Süd آلمان موافقت هیئت مدیره‎های خود را برای توافق قبلی خود جهت فروش شرکت آلمانی به کشتیرانی دانمارکی دریافت کردند.

 

به گزارش مارین تایمز، خطوط کشتیرانی مرسک اعلام کرده است کهHamburg Süd را با قیمت 3.7 میلیارد یورو (چهار میلیارد دلار) به صورت نقدی می‎‎خرد. این شرکت  تاکید کرده است که منابع مالی این خرید را هم اکنون فراهم کرده است.

 

این خرید بزرگ همچنان در انتظار تائید مراجع تنظیم مقررات است. پیش از این وزارت دادگستری آمریکا در اواخر ماه مارس 2017 موافقت خود را با این فرآیند اعلام کرده بود. کمیسیون اتحادیه اروپا نیز در ابتدای آوریل امسال با در نظر گرفتن شروطی این با این خرید موافقت کرد.

 

خطوط کشتیرانی مرسک انتظار دارد که فرآیند خرید و ادغام شرکت Hamburg Süd را تا پایان سال جاری میلادی به پایان برساند. تا آن زمان هر یک از دو شرکت مانند  سابق به فعالیت مستقل و جداگانه خود ادامه خواهد داد.

 

پیش بینی می شود که از طریق ان خرید عملکرد سالانه مرسک از سال 2019 به بعد نزدیک به 350 تا 400 میلیون رشد کند. دلیل این رشد نیز یکپارچه سازی شبکه کشتی ها و بهینه سازی ناوگان، به علاوه استفاده بهینه از ظرفیت پایانه های کانتینری APM می  باشد.

 

سورن اسکو، مدیرعامل خطوط کشتیرانی مرسک، اظهار کرد: "ما امروز تصمیمی قاطع برای آینده مشترک خطوط کشتیرانی مرسک و Hamburg Süd گرفتیم. این خرید جایگاه ما را به عنوان بزرگترین شرکت کشتیرانی کانتینری در جهان محکم می‎کند، و موقعیت‎های بسیاری را برای کارمندان دو شرکت ایجاد می نماید."

 

به دنبال این خرید ظرفیت ناوگان کشتیرانی مرسک به 3.9 میلیون TEU خواهد رسید که 18.7 درصد از ظرفیت ناوگان جهانی است. تعداد کشتی های این ناوگان نیز به 743 فروند کشتی می رسد.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.