| کد خبر: 126537 |

◄ جدیت مجلس در توقف شماره‌گذاری وسایل حمل‌ونقل آلاینده

تین‌نیوز| عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از جدیت نمایندگان مردم در توقف شماره‌گذاری وسایل نقلیه آلاینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدرضا منصوری با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حال جمع‌بندی جزئیات اجرای طرح ممانعت از شماره‌گذاری وسایل نقیله آلاینده هستند که به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

وی در ادامه گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: اعضای مجلس شوراس اسلامی در دور دهم بر آن هستند تا مباحثی از این دست را با جدیت هر چه بیشتر دنبال کرده و به تصویب برسانند زیرا، مساله آلودگی هوا به حدی است که چشم‌پوشی از آن ممکن نیست.

به گفته منصوری، به موجب مصوبه مجلس، تولید انواع وسایل نقلیه موتوری و واردات آنها مستلزم رعایت حدود مجاز انتشار آلاینده‌های موضوع این قانون، اعلامی از سوی سازمان حفاظت از محیط‌زیست است.

 
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، ابراز داشت: طبق این مصوبه، استاندارد ساخت و تولید حد مجاز مصرف سوخت و واردات قطعات واجد استاندارد مرتبط با احتراق و یا موثر بر آلایندگی وسایل‌نقلیه از قبیل اگزوز، فیلتر و کاتالیست توسط سازمان ملی استاندارد ایران تعیین، کنترل و نظارت می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
 
وی در ادامه افزود: بر اساس مصوبه مجلس، شماره‌گذاری انواع وسیله‌نقلیه موتوری اعم از داخلی و وارداتی مستلزم رعایت حدود مجاز انتشار آلاینده‌های موضوع این قانون و اخذ تأییدیه سازمان حفاظت از محیط‌زیست است.
 
منصوری در بخش دیگری از سخنان خود، یادآور شد: نمایندگان مردم در بخش دیگری از این مصوبه، سازمان حفاظت از محیط‌زیست را موظف کردند از ادامه تولید و ورود وسایل‌نقلیه‌ای که حدود مجاز انتشار آلاینده‌های تعریف‌شده موضوع این قانون را رعایت نمی‌کنند، جلوگیری کند و لذا، پیش‌فروش یا فروش این‌گونه وسایل‌نقلیه موتوری ممنوع است.
 
عضور کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: طبق مصوبه مجلس در تبصره ماده 4 این لایحه، سازمان حفاظت از محیط‌زیست مکلف شد با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران طی قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، حدود مجاز انتشار آلاینده‌ها را به استاندارد روز دنیا ارتقاء دهد.

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.