| کد خبر: 12178 |

اولین نشست مشترک مرزی سال جاری بین مسئولان کشور ترکمنستان و استان گلستان برگزار شد

تین نیوز | اولين نشست مشترك مرزي در سال 1393 بين مسئولين حمل و نقلي، گمركي و مرزي كشور تركمنستان با مسئولان حمل و نقلي، گمركي و مرزباني استان گلستان در محل پايانه مرزي اينچه برون استان گلستان برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومي اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان؛ ايوب ميرشاهي مدير پايانه مرزي اينچه برون در اين خصوص گفت: كشور ايران چهار پايانه مرزي مشترك با كشور تركمنستان دارد كه شامل پايانه هاي اينچه برون، باجگيران، لطف آباد، و پايانه مرزي سرخس است كه در بين شقوق حمل و نقل بيشترين جابجايي از طريق جاده انجام مي شود.

مدير پايانه مرزي اينچه برون افزود: اين جلسه در راستاي مطرح نمودن مسائل گمركي و حمل و نقلي، بررسي دغدغه هاي مربوط به تردد كاميون ها و رانندگان از پايانه مرزي اينچه برون، بررسي مفاد پروتكل منعقده بين دو كشور و احصاء مشكلات ترانزيتي تشكيل شد.

ميرشاهي اظهار داشت: در حال حاضر ميانگين تردد كاميون از مرز اينچه برون حدود 100 تا 120 كاميون است كه مطلوب ما افزايش اين تعداد به 140 كاميون در روز مي باشد، ضمن اينكه هدف اصلي اين نشست پس از ارتقاء روابط مرزي روانسازي امور حمل و نقل بصورت محلي و ترانزيت و افزايش تعاملات فيما بين است .

در پايان نيز موارد مختلفي به شرح ذيل طرح و جهت اجرا مصوب گرديد: - ترخيص خودروهاي ترانزيتي از ساعت 7:30 صبح به وقت ايران و 8:00 صبح به وقت تركمنستان شروع شده و تا ساعت 18:00 به وقت تركمنستان دروازه هاي دوطرف باز و در صورت بروز مشكل براي خودروها موضوع مرتفع گردد.

- در رابطه با مشكل آوير موضوع از طريق حمل و نقل و پايانه ها منعكس و توسط مرزبانان دو طرف مكاتبه و پيگيري گردد.

– إحداث پاركينگ هاي مناسب در مسيرهاي ترانزيتي؛ و ضمن تأكيد بر برگزاري منظم جلسات فصلي جلسه بعدي در كشور تركمنستان برگزار شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.