| کد خبر: 11233 |

◄ توکا ریل در صدر جدول حمل بار معدنی ریلی کشور

تین نیوز | شرکت توکاریل با حمل 34 درصدی بار معدنی ریلی کشور، بالاترین رتبه را بین شرکت های ریلی به خود اختصاص داده است.

به گزارش تین نیوز، وجود مشکل برنامه‌ای نبودن بسیاری از قطارهای اعزامی و در حال اعزام موجود، توسعه نیافتن ناوگان حمل ریلی، فرسودگی ناوگان، نگاه برخی از کارشناسان صنعت حمل و نقل را در حرکت به سمت اهداف قانون برنامه پنجم توسعه تا بدانجا که توسعه را با توجه ظرفیت موجود عملی ندانند، دچار تردید کرده است.

از طرفی بر اساس گزارش های موجود، برنامه‌ریزی راه‌آهن تا سال 97، حمل 70 میلیون تن بار است که بیش از 70 درصد آن معادل 50 میلیون تن، اختصاص به سنگ‌آهن و مواد دارد.

لذا مقدمات رسیدن به این هدف، توسعه ناوگان بهینه حمل مواد معدنی است. دراین خصوص شاید بتوان گفت حمایت از شرکت خصوصی یکی از بهترین گزینه های موجود است.

در این راستا شرکت توکا ریل:
1- با استفاده از 1450دستگاه واگن لبه بلند شش محوره خود که توانایی حمل سالانه 8،000،000 تن مواد خام را از معادن به مقصد مجتمع فولاد مبارکه دارد.

2- با دراختیار داشتن ناوگانی بالغ بر 1550 دستگاه واگن لبه بلند شش محوره که قابلیت حمل سالیانه بیش از 9.5 میلیون تن مواد معدنی(کنسانتره وگندله آهن) را در شبکه ریلی کشور داراست.

ضمن حمل 34 درصدی بار معدنی ریلی کشور، بالاترین رتبه را بین شرکت های ریلی به خود اختصاص دهد تا کور سو یی را در نگاه کارشناسان برانگیخته باشد.

 گفتنی است فعالیت شرکت توکاریل در حالی است که بر اساس آمار 90 درصد بار کشور از طریق جاده جابه‌جا و 67 درصد بار راه‌آهن مواد معدني است که به مقصد کارخانجات فولاد جابه‌جا مي‌شود و بقيه بارها شامل سيمان، فولاد، غلات و از اين قبيل است. 

باید پذیرفت در صورت تامین اعتبارات و نوسازی ناوگان ریلی و بها دادن به بخش خصوصی حمل و نقل ریلی یکی از مناسب‌ترین و مطمئن‌ترین سیستم‌های حمل‌‌ محسوب می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.