| کد خبر: 109151 |

ظرفیت کشتی‎های ذخیره نفت تکمیل شد

تین‌نیوز| شمال غرب اروپا در ماه نوامبر خود را برای بارگیری بیشترین محموله‎های نفتی در چهار سال و نیم گذشته آماده می‎کند و این یعنی در اروپا با کمبود کشتی نفتکش مواجه می‎شویم.
 

شرکت‌های نفتی با دیدن نشانه‎های تکمیل ظرفیت پایانه‎های ذخیره‎سازی نفت خشکی در شمال غرب اروپا اقدام به ذخیره نزدیک به 9 میلیون بشکه نفت بر روی کشتی‎ها کردند.

بلومبرگ نوشت: شمال غرب اروپا در ماه نوامبر خود را برای بارگیری بیشترین محموله‎های نفتی در چهار سال و نیم گذشته آماده می‎کند و این یعنی در اروپا با کمبود کشتی نفتکش مواجه می‎شویم.

جاناتان لی، مدیرعامل Tankers International اعلام کرد که هم اکنون 14 تا 16 کشتی نفتکش افرامکس در شمال غرب اروپا نفت ذخیره کرده اند. حجم استاندارد محموله‎های نفتی در این نوع کشتی‎ها 600 هزار بشکه است.

آقای لی معتقد است که کمبود ظرفیت ذخیره‎سازی در خشکی یکی از دلایل ذخیره نفت بر روی دریا در این منطقه است.

تولیدکنندگان نفت واقع در دریای شمال یکی از تولیدکنندگانی هستند که به طور مداوم تولید خود را افزایش می‌دهند، آن هم در زمانی که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) قصد دارد مانع از مازاد تولید نفت شود. فشار بر این سازمان هر روز بیشتر می‎شود چراکه اعضایش تولید خود را به رکود تازه‎ای رسانده اند. در همین حال کشورهای خارج از اوپک مانند برزیل، قزاقستان، کانادا، و روسیه نیز یا تولید خود را افزایش داده اند و یا چاه‎های تازه به شبکه نفتی خود افزوده اند.

تحقیقات خبرگزاری بلومبرگ در ابتدای ماه نوامبر نشان داد که تجار نفتی دوباره برای کسب سود به سراغ ذخیره نفت بر روی دریا رفته‌اند. شرکت Tankers International نیز اعلام کرد که از هر 10 کشتی نفتکشی که اجاره می‎شود پنج فروند آن برای ذخیره نفت بر روی آب در نزدیکی سنگاپور اجاره می شود.

کشتی‎های نفتکشی که در آبهای سنگاپور نفت ذخیره کرده‎اند جزو بزرگترین کشتی‎های صنعت دریانوردی هستند و هر کدام قادر به ذخیره دو میلیون بشکه هستند.کشتی‎هایی که در آبهای دریای شمال نفت ذخیره کرده‎اند به طور طبیعی 70 درصد نفت کمتری نسبت به کشتی‎های واقع در آبهای سنگاپور نفت ذخیره می‎کنند.

آقای لی ادامه می‎دهد: "بزرگترین سئوال این است که آیا ذخیره سازی نفت بر روی دریا به دلیل استفاده از شرایط و کسب سود به دلیل افزایش قیمت نفت در آینده است و یا به دلیل کمبود ظرفیت ذخیره سازی نفت در خشکی."
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.