| کد خبر: 10909 |

اضافه شدن ۶ مسیر پروازی به پروازهای کرمان

تین نیوز |  نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان از راه اندازی شش مسیر پروازی از کرمان بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.
 
مسعود دهقانی با اعلام این خبر اظهار کرد: پروازهای کرمان به اصفهان و کرمان به تبریز روزهای شنبه و سه شنبه و پرواز کرمان به ساری و کرمان به زاهدان نیز روزهای دوشنبه و پنج شنبه از کرمان انجام خواهد شد.
 
وی اظهار کرد: پرواز کرمان به دبی نیز بعد از عید سعید فطر در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه هر هفته انجام می شود که امیدواریم با راه اندازی این پروازها کرمان از بن بست پروازی خارج شود.
 
دهقانی با بیان اینکه از دو ماه گذشته پرواز مستقیم کرمان به نجف راه اندازی شده است، به برگزاری تور ویژه کربلا و نجف در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: به منظور کامل بودن روزه، تصمیم گرفتیم دو تور در ماه رمضان برگزار شود تا توقف افراد در عراق بیش از 10 روز باشد، به همین دلیل هزینه این تور استثنایی 15 روزه، با هزینه تور هفت روزه برابر است.
 
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، امنیت تورهای مسافرتی به عراق را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: هیچ یک از تورهای مسافرتی مشکل امنیتی به سبب تحولات عراق ندارند و تمامی مسافران تورها بیمه درمان و حوادث هستند.
 
وی به ضریب اشغال 80 درصدی هتل پارس کرمان اشاره و با بیان اینکه این مهم بعد از برگزاری همایش راهنمایان تور در کرمان رقم خورد و بعد از آن همایش ضریب اشغال هتل‌ها افزایش خوبی داشته است، بیان کرد: از مسوولان گردشگری انتظار می‌رود در بحث تبلیغات برای استان فعالیت بیشتری داشته باشند.
 
دهقانی اظهار کرد: هنوز نقشه گردشگری جامعی برای ارایه به توریس‌ها در استان کرمان نداریم که امید است با درایت مدیریت میراث فرهنگی استان و تبلیغات بیشتر در این حوزه، این مشکل حل شود.
 
وی بیان کرد: باید با حضور استان در نمایشگاه های مختلف داخلی و خارجی، نسبت به معرفی شاخص‌های گردشگری و جذابیت‌های مختلف استان اقدام شود.
 
وی با اشاره به استقرار دفتر آژانس جنوب‌شرق کرمان در کربلا گفت: سعی شده بعد از ارتباطاتی که در سطح سیاسی و اقتصادی بین دو منطقه نجف و کربلا با کرمان ایجاد شده، امکان تبادل مسافر نیز فراهم شود.
 
‌دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان کرمان گفت: در 10 روز آینده هیاتی 50 نفره از فعالان گردشگری و تجار عراقی به کرمان می آیند تا از نزدیک جاذبه های کرمان را دیده و تبادل اطلاعات برای نحوه ارتباطات بعدی داشته باشیم.
 
دهقانی با بیان اینکه عراقی ها به خدمات درمانی در ایران اعتماد بیشتری دارند، تصریح کرد: امکان دیدن امکانات بیمارستان‌های مهرگان و راضیه فیروز و استفاده از زیرساخت‌های گردشگری سلامت نیز در کرمان فراهم است.
 
وی افزود: تاکید جدی استاندار کرمان بر افزایش ورود گردشگران و تورهای خارجی به کرمان است و هر چه بیشتر تور به کرمان وارد شود، اشتغالزایی در این بخش بیشتر خواهد شد.
 
نایب رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه حضور استاندار و توصیه های وی سبب دلگرمی و افزایش نیرو برای ایجاد زمینه های گردشگری مناسب شده است، تصریح کرد: با توجه به افزایش ضریب اشغال هتل‌ها از هم اکنون باید به فکر کمبود مکان‌های اقامتی در چند سال آینده با ورود توریست‌های مختلف داخلی و خارجی به کرمان باشیم.
 
دهقانی با اشاره به وجود 120 دفتر خدمات مسافرتی در کرمان افزود: با توجه به نظر استاندار و فراهم شدن زیرساخت‌ها، شرایط اطمینان بخشی برای سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری فراهم است.
 
وی راه‌اندازی شرکت عمران کویر را در راستای ایجاد ورزش‌های کویری دانست و گفت: کویر شهداد فرصت خوبی برای ایجاد تفریحات کویری است و به طور قطع با سرمایه‌گذاری در این بخش، بزودی شاهد حضور تورهای خارجی در این منطقه خواهیم بود.
 
دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان به رایزنی اتاق بازرگانی با شرکت هواپیمایی ترکیش اشاره کرد و افزود: این شرکت میزبان تورهای ارزان قیمت است و مقرر شده تورهایی را از دیگر کشورها برای سفر به ایران و کرمان هماهنگ کند.
 
وی با اشاره به اینکه تفریح جدی برخی اعراب شکار است، از ایجاد شکارگاه سیرجان در 5 ماه آینده خبر داد.
 
وی با اشاره به ثبت نام کرمان در تقویم نمایشگاهی ایران گفت: در طول سال در یک روز خاص به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان از طریق برگزاری نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری استانی خواهیم پرداخت.
 
دهقانی تصریح کرد: امکان حضور دفاتر خدمات مسافرتی کرمان در نمایشگاه‌های بین المللی نیز فراهم است، همان گونه که سال‌های قبل در نمایشگاه‌های اسپانیا، سوییس و آلمان شرکت کردیم.
 
وی خاطرنشان کرد: برای توسعه گردشگری کرمان در برخی مناطق نیازمند ایجاد خدمات زیربنایی نظیر سرویس‌های بهداشتی، رستوران و دیگر نیازهای اولیه توریست‌ها هستیم تا در شرایط حضور، گردشگران مبلغی برای کرمان باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.