| کد خبر: 10890 |

۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری طی چهار سال گذشته در فرودگاه مشهد

تین نیوز |  در طی چهار سال خدمت در فرودگاه مشهد بالغ بر 80 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در فرودگاه انجام شده است.
 
سعید چلندری مدیرکل سابق فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی در مراسم تودیع خود با اشاره به اقداماتی که در طول چهار سال اخیر در فرودگاه مشهد انجام شده است، گفت: با تکمیل و راه‌اندازی ترمینال‌های زیارتی و بین‌المللی این فرودگاه، مجموع مساحت ترمینال‌ها و پایانه مسافری به 70 هزار مترمربع رسیده است.
 
وی ادامه داد: حدود 31 هزار مترمربع به مساحت قبلی ترمینال اضافه شد به‌طوری‌که مساحت قبلی ترمینال 22 هزار مترمربع و 17 هزار مترمربع هم در دست اجرا بوده که با اضافه شدن 31 هزار مترمربع جدید، مجموع مساحت به 70 هزار مترمربع رسید.
 
چلندری در ادامه اظهار داشت: اقدام بعدی برای فرودگاه مشهد ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بوده به‌طوری‌که در طی این چهار سال بالغ بر 80 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری این بخش در فرودگاه بوده است.
 
وی گفت: توسعهCIP در فرودگاه از دیگر اقدامات بوده که خدمات بسیاری را در این فرودگاه ارائه داد به‌طوری‌که چهار هزار نفر از تشریفات این بخش در طول سال استفاده می‌کنند.
 
مدیرکل سابق فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی در ادامه به دیگر اقداماتی که در طول چهار سال اخیر در این فرودگاه انجام شده اشاره کرد و گفت: استریپ‌سازی 2 باند فرودگاه، رفع 112 مانع بزرگ در این فرودگاه، استانداردسازی فرودگاه به‌عنوان یک فرودگاه پایلوت، پیگیری برای نمای ترمینال و همچنین احداث رمپ‌ها و احداث هشت خروجی برای ترمینال از دیگر کارها بوده است.
 
چلندری اضافه کرد: احداث خط مترو به فرودگاه که با پیشرفت فیزیکی 70 درصد در حال انجام است، طبق پیش بینی‌ها این خط مترو تا آبان ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
 
وی تصریح کرد: تامین تجهیزات و ماشین‌آلات مربوط به فرودگاه و همکاری با پیمانکاران در جهت توسعه و آبادانی فرودگاه از دیگر اقدامات بوده است.
 
چلندری که هم اکنون سکان فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) را به‌دست گرفته در پایان سخنان خود گفت: فرودگاه امام ویترین مدیریتی کشور است بنابراین تلاش می‌کنیم که این فرودگاه را طی سال‌های آینده به رشد و توسعه مورد نظر و اهداف فرودگاهی برسانیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.