| کد خبر: 10264 |

تأسیس شبکه گردشگری نیاز صنعت توریسم کشور

تین نیوز | رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه گفت: در دنیای امروز نقش تبلیغات در جذب گردشگر و توریسم برجسته و ممتاز است. تجارب نشان داده است مثلث جاذبه گردشگری، تقویت زیرساخت‌های لازم و تبلیغات مناسب موجب هویدا شدن مناطق و قطب‌های گردشگری فراوانی در اقصی نقاط دنیا بوده است. امروز در جوامع پیشرفته کمتر پروژه عمرانی را می‌توان یافت که در آن به جاذبه گردشگری توجه نشده باشد. این کشورها معمولا با برنامه‌ریزی و بر اساس داشته‌های طبیعی، تاریخی و سرمایه‌ای دارای الگوهای بلندمدت برای صنعت توریسم خود بوده و براساس برنامه ترسیمی از اقدامات مختلف تشویقی و تبلیغی بهره مند می‌شوند.
كیوان كاشفی ابراز کرد: واقعیت این است که امروزه تقریبا تمام کشورهایی که از نعمت امنیت و بهداشت برخوردارند به نوعی هدف گردشگری محسوب می‌شوند و در این بین کشوری موفق به جذب بیشتر منابع حاصله از صنعت توریسم است که از تبلیغات و اطلاع‌رسانی بیشتری برخوردار باشد. ایران کشوری است که به اذعان تمام کارشناسان داخلی و خارجی می‌تواند بهشت گردشگری دنیا باشد، کشوری با فرهنگ اصیل که دارای قدمت چند هزارساله بوده و همواره به لحاظ داشتن مناطق زیبای تاریخی و طبیعی و وجود هنرمندان و اهالی علم و ادب جزو کشورهای مطرح دنیا محسوب می‌شود. هرچند مشکلات و معضلات اقتصادی در چند سال اخیر موجب عدم توجه کافی و برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در امر گردشگری در کشور شده اما به نظر می‌رسد زمان مناسب برای غلبه بر این وضع و گشایش برای جذب ثروت‌های صنعت توریسم در کشور فرا رسیده است. 
وی هدف از بیان این مقدمه را توجه مسوولان به لزوم تاسیس شبکه گردشگری دانست و افزود: به نظر می‌رسد با روند بهبود روابط ایران با غرب در آینده نزدیک شاهد حضور بیشتر گردشگران کشورهای مختلف و بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشورمان باشیم. از این رو تاسیس شبکه گردشگری و ساخت برنامه‌های متنوع و زیبا و صد البته با کیفیت قابل قبول و به زبان‌های مختلف می‌تواند کمک شایانی به رونق این صنعت داشته باشد. ماهیت و نوع برنامه‌های تولیدی شبکه گردشگری به شکلی است که دارای جذابیت بوده و تماشای آن به مخاطبان آرامش و نشاط را منتقل خواهد کرد. اطلاع از نقاط زیبایی که شاید به طور معمول عده کمی از وجود آن خبر داشته باشند موجب بالا رفتن حجم سرمایه‌گذاری در امر گردشگری خواهد بود.  كاشفی تصریح كرد: از سوی دیگر با پیش‌بینی تعداد فراوان تماشاچی برای این شبکه امکان تولید و پخش آگهی‌های جذاب در حوزه توریسم و سایر کالاها به خوبی فراهم و توجیه مالی مناسبی نیز برای این امر پیش‌بینی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: چنانچه تاسیس این شبکه با مشارکت بخش خصوصی و سازمان گردشگری باشد و صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز پشتیبانی لازم (نه متولی گری) را به عمل آورد بدون شک ضریب موفقیت آن صد چندان خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.