دانشگاه بهشتی میزبان دومین همایش شهرسازی ریل پایه
◄ سوت دومین قطار شهرسازی ریل پایه به صدا در میآید
دبیر اجرایی دومین همایش شهرسازی ریل پایه در خصوص برگزاری این همایش گفت: ۵ و ۶ بهمنماه هفته جاری، دومین همایش شهرسازی ریل پایه در سالن همایشهای بینالمللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار میشود.
به گزارش خبرنگار تیننیوز؛ دومین همایش شهرسازی ریل پایه با حضور وزیر راه و شهرسازی، شهرداران کلانشهرها و صاحبنظران صنعت راهآهن و شهرسازی در سالن همایشهای بینالمللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار میشود. از مجموع ۱۰۰ مقاله ارسالشده به دبیرخانه همایش، ۱۷ مقاله پذیرفتهشده که تعدادی از آنها در بخشهای مختلف همایش ارائه خواهد شد.
حمید سیادت موسوی دبیر اجرایی دومین همایش شهرسازی ریل پایه با بیان اینکه این همایش مورد استقبال خوب جامعه دانشگاهی و متخصصان و دستگاههای اجرایی کشور قرار گرفته است، عنوان کرد: توسعه مبتنی بر حملونقل همگانی رویکرد جدیدی در توسعه شهری و منطقهای است که بهواسطه تلفیق کاربری زمین و حملونقل همگانی از بازده بسیار بالایی برخوردار است. این رویکرد شهرسازی درصورتیکه برنامهریزی بهموقع و صحیح برای آن صورت گیرد میتواند آسایش و رفاه را به همراه داشته باشد.
دبیر اجرایی دومین همایش شهرسازی ریل پایه اظهار داشت: با توسعه این رویکرد مبدأ و مقصد سفرها به نحوی به ایستگاههای حملونقل همگانی نزدیک میشود و حملونقل همگانی انتخاب طبیعی و مناسب شهروندان خواهد بود. در این همایش طی ۲ روز مبانی نظری و تئوریک این رویکرد توسط متخصصان و اساتید صاحبنام بینالمللی و داخلی کشور ارائه خواهد شد.
سیادت موسوی گفت: نمونههای اجرا شده این رویکرد در اروپا توسط مجریان و دستاندرکاران برنامهریزی و اجرایی پروژه ارائه و در کارگاههایی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. در یکی از کارگاههای این همایش، تجربه مترو تهران توسط مدیرعامل سابق آن شرکت به اشتراک گذاشته میشود. روز دوم همایش به رویکردهای عملیاتی و چگونگی اجرای این مهم در کشور پرداخته خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: رویکرد شهرسازی ریل پایه یا توسعه مبتنی بر حملونقل همگانی علاوه بر حملونقل و شهرسازی، وجوه و ابعاد دیگری مانند محیطزیست، مسائل اجتماعی و مسائل دیگری را در بر میگیرد که خوشبختانه در هر یک از زمینههای مذکور، مقالات تحقیقی بر اساس موارد داخلی کشور و تجربیات بینالمللی ارائه خواهد شد.
دبیر اجرایی دومین همایش شهرسازی ریل پایه بیان کرد: با توجه به رشد فزاینده خودرو در شهرها و ایجاد بنبستی در معابر شهری و افزایش ترافیک، توسعه آتی شهرها بر اساس حملونقل همگانی شاید آخرین فرصت ما برای اصلاح امور سکونتگاهها و شهرسازی کشور باشد اما گام بلندی برای کاهش خودرو محوری در کشور و همچنین آثار مثبت اجتماعی، اقتصادی و زیستمحیطی برای شهرها خواهد بود. این رویکرد تنها مختص کلانشهرها نیست و جزئیات آن بهگونهای طراحی شده که در سراسر کشور قابل استفاده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.