معاون وزیر راه و شهرسازی؛
◄ زمانبندی ساخت آزادراه تهران - شمال بازتعریف میشود
تیننیوز| مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناها با اعلام این که زمانبندی آزادراه تهران-شمال بازتعریف میشود گفت: با توجه با اینکه ایمنی این پروژه برای ما اولویت دارد، به دنبال افتتاح زودهنگام نیستیم.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از آزادراه تهران-شمال با اشاره به اینکه این یک پروژه منحصر به فرد است افزود: قطعه اول این آزادراه در حال طی کردن مراحل پایانی است و امیدوارم که کار بینظیر مهندسان ایرانی در جایی ثبت شود.
او ادامه داد: نه اینکه به عنوان مجری پروژه بخواهیم این حرف را بزنیم اما کاری که در اینجا انجام شده قابل تقدیر است.
خادمی با بیان اینکه بسیاری از اولینهای مهندسی در این پروژه محقق شده است، افزود: آزادراه تهران شمال منبتکاری مهندسی است. این پروژه میتواند سرآمدی برای مهندسی کشور و به خصوص در بخش راهسازی باشد. بلندترین پل کشور، طولانیترین تونل کشور، روسازی بتنی در حجم انبوه، بخشی از اتفاقاتی است که در اینجا صورت میگیرد.
قطعه 1؛ 32 کیلومتر با 39 تونل
معاون وزیر راه و شهرسازی به ابعاد این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: قطعه یک این آزادراه 32 کیلومتر است که 39 تونل برای آن احداث شده است. همه تونلهای این قطعه تمام شده و تنها 700 متر از آن باقیمانده که تا پایان سال حفاری ان تمام میشود.
او گفت: یکی از اتفاقات مهم دیگر روسازی بتنی است که کارشناسان به این نتیجه رسیدند که به این شکل باشد. اما طبعا نیازمند تغییر رویه و حتی دستگاههای خاصی بود که خوشبختانه دستگاه روسازی بتنی این قطعه به تازگی وارد کشور شده و عملیات روسازی هفته آینده آغاز میشود.
خادمی همچنین به چالشهای پیشرو نیز اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات ما در این پروژه این است که در همه مسیر آزادراه روستاها قرار دارند که به همین علت عملیات عمرانی با مشکلاتی روبرو شده که در نتیجه تاخیرهایی را به کار تحمیل کرده است.
پروژه در سال 95 25 درصد پیشرفت داشته است
او با اشاره به اینکه بر همین اساس قطعه یک آزادراه تهران- شمال به لحاظ زمانی بازتعریف خواهد شد گفت: در 19 سال اول آغاز این پروژه یعنی تا سال 93، پیشرفت اجرایی این طرح 33 تا 34 درصد بوده است. در حالی که با همراهی و مشارکت وزارت راهوشهرسازی و بنیاد مستضعفان پیشرفت فیزیکی این پروژه حالا به 77.5 درصد رسیده که از این مقدار 25 درصد آن تنها در سال 95 انجام شده است.
ایمنی از افتتاح زودهنگام مهمتر است
خادمی از پیمانکاران حاضر در پروژه نیز سخن به میان آورد و با اشاره به اینکه کار پیمانکار چینی تقریبا به پایان رسیده است گفت: در حال حاضر قطعه یک به 6 پیمانکار ایرانی واگذار شده که اگر همه این پروژه با سرعت سال 95 انجام میشد، این پروژه 4 ساله به اتمام میرسید.
او با اشاره به اینکه زمانبندی این پروژه بازتعریف خواهد شد گفت: به زودی مقام عالی وزارت و ریاست سازمان شخصا از پروژه بازدید خواهند کرد و با گزارشی که ما ارائه خواهیم داد، به زودی تاریخ جدید تکمیل قطعه یک خدمت مردم اعلام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تاکید کرد: هیچبرنامهای برای افتتاح پیش از موعد نداریم، چرا که ایمنی راه برای ما اولیت دارد.
تکمیل همه قطعات 6500 میلیاردتومان اعتبار میخواهد
معاون وزیرراه و شهرسازی در حاشیه این بازدید از اعتبارات مورد نیاز برای اتمام قطعات آزادراه تهران- شمال نیز سخن گفت. خادمی با اشاره به اینکه تکیمل قطعه اول نیازمند 500 میلیارد تومان است گفت: بر اساس برآوردها برای قطعه 2 حدود 2000 میلیارد تومان و برای قطعه 3 نیز حدود 4000 میلیارد تومان مورد نیز است که سهم وزارت راه از محل اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی تامین میشود که فرایند آن در حال انجام است.
خادمی با تاکید بر اینکه طول قطعه سوم 47 کیلومتر است که در بررسیهای جدید به 50 کیلومتر ارتقا مییابد گفت: تمام مناقصههای قطعه 22 کیلومتری شماره 2 برگزار شده و برخی از پیمانکاران آن در حال تجیهز سایتهای خود هستند.
او با بیان اینکه 3400 نفر به طور مستقیم در این پروژه فعالیت دارند گفت: در حال حاضر 133 جبهه کاری در طول 32 کیلومتر قطعه اول وجود دارد که 970 دستگاه ماشینآلات راهسازی در آنها فعال هستند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.