|
کد خبر:
114504
|
به گزارش خبرنگار تیننیوز:
◄ دولت، پلیس و شهرداری مقصر ترافیک تهران نیستند
تیننیوز| عضو شورای اسلامی شهر تهران، گفت: مقصر معضل ترافیک به تنهایی دولت، شهرداری و راهور نیست بلکه باید با همکاری و اصلاح استراتژیها اقدامات لازم برای حل آن صورت بگیرد.
به گزارش تیننیوز، اسماعیل دوستی در تذکرات پیش از دستور در سیصد و شانزدهمین جلسه علنی شهر تهران، اظهار داشت: چند روزی است اعضای شورا و معاونین نسبت به دولت کم لطفی میکنند و مقصر ترافیک موجود را دولت میدانند.
وی در ادامه افزود: البته در این زمینه شهرداری نیز مقصر نیست و باید استراتژیهای مربوطه نسبت به ترافیک را اصلاح کنیم و معابر شهر تهران باید اصلاح شود تا ترافیک کاهش یابد و دیگر معضل ترافیک بین مسئولان شهری و دولتی پاسکاری نشود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت بودجه خاص خود را دارد و هر ساله این بودجه اختصاص مییابد و پرداختیهای دولت براساس درآمدهایی است که داشته است.
دوستی یادآور شد: دولت نمیتواند یک ریال خارج از بودجه نیز هزینه کند. موضوع ترافیک را نباید به راهنمایی و رانندگی نیز تنها معطوف کرد اینکه شخصی رفته و شخص دیگر جای آن آمده علت معضل ترافیک نیست، ما باید مشخص کنیم که ظرفیت خیابانهای تهران به چه میزان است و سالانه چند صد دستگاه باید وارد خیابانهای شهر شود.
به گزارش روابطعمومی شورای اسلامی شهر تهران، دوستی درباره کمیسیون ماده 100 نیز اظهار داشت: در کمیسیون ماده 100 فردی که به عنوان مثال 10 متر خلافی دارد حکم قلع و قم میدهد و باید کل ساختمان را تخریب کرد و با مشکلات عدیدهای مواجه میشویم ، بیش از 5 تا 6 هزار پرونده در مناطق داریم که نه میتوان تخریب، جریمه و یا پایان کار به آنها بدهیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در صورتی که بهترین راهکار برای این ساختمانها که امکان قلع و قمشان نیست جریمه است و بعضی از احکام قلع و قم سالیان سال است که اجرایی نشده است.
در ادامه این نشست مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، افزود: ما به درآمد کمیسیون ماده 100 فکر نمیکنیم و باید از آغاز تخلفات ساختمانی جلوگیری کرد.
وی در پایان افزود: اینکه ترافیک را به گردن این و آن بیندازیم درست نیست و باید اقدام اساسی در این زمینه صورت بگیرد زیرا الان تهران به پارکینگ ثابتی تبدیل شده است، مجلس 2 میلیارد دلاری که به تصویب رسانده که از صندوق ذخیره ارزی برای حملونقل عمومی هزینه شود هنوز پرداخت نکرده است.
وی در ادامه افزود: البته در این زمینه شهرداری نیز مقصر نیست و باید استراتژیهای مربوطه نسبت به ترافیک را اصلاح کنیم و معابر شهر تهران باید اصلاح شود تا ترافیک کاهش یابد و دیگر معضل ترافیک بین مسئولان شهری و دولتی پاسکاری نشود.
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: دولت بودجه خاص خود را دارد و هر ساله این بودجه اختصاص مییابد و پرداختیهای دولت براساس درآمدهایی است که داشته است.
دوستی یادآور شد: دولت نمیتواند یک ریال خارج از بودجه نیز هزینه کند. موضوع ترافیک را نباید به راهنمایی و رانندگی نیز تنها معطوف کرد اینکه شخصی رفته و شخص دیگر جای آن آمده علت معضل ترافیک نیست، ما باید مشخص کنیم که ظرفیت خیابانهای تهران به چه میزان است و سالانه چند صد دستگاه باید وارد خیابانهای شهر شود.
به گزارش روابطعمومی شورای اسلامی شهر تهران، دوستی درباره کمیسیون ماده 100 نیز اظهار داشت: در کمیسیون ماده 100 فردی که به عنوان مثال 10 متر خلافی دارد حکم قلع و قم میدهد و باید کل ساختمان را تخریب کرد و با مشکلات عدیدهای مواجه میشویم ، بیش از 5 تا 6 هزار پرونده در مناطق داریم که نه میتوان تخریب، جریمه و یا پایان کار به آنها بدهیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در صورتی که بهترین راهکار برای این ساختمانها که امکان قلع و قمشان نیست جریمه است و بعضی از احکام قلع و قم سالیان سال است که اجرایی نشده است.
در ادامه این نشست مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، افزود: ما به درآمد کمیسیون ماده 100 فکر نمیکنیم و باید از آغاز تخلفات ساختمانی جلوگیری کرد.
وی در پایان افزود: اینکه ترافیک را به گردن این و آن بیندازیم درست نیست و باید اقدام اساسی در این زمینه صورت بگیرد زیرا الان تهران به پارکینگ ثابتی تبدیل شده است، مجلس 2 میلیارد دلاری که به تصویب رسانده که از صندوق ذخیره ارزی برای حملونقل عمومی هزینه شود هنوز پرداخت نکرده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.