| کد خبر: 259049 |

با ترسناک ترین عجایب ایران آشنا شوید!

ایران دارای جاذبه ها و شگفتی های فراوانی است. عجایب ایران بسیار زیاد است و برای هر کدام داستان ها و افسانه های ترسناکی وجود دارد، به طوری که شاید تصویر آن ها را تنها در فیلم های ترسناک دیده باشید.

تین نیوز

ایران دارای جاذبه ها و شگفتی های فراوانی است. عجایب ایران بسیار زیاد است و برای هر کدام داستان ها و افسانه های ترسناکی وجود دارد، به طوری که شاید تصویر آن ها را تنها در فیلم های ترسناک دیده باشید.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از الی گشت، در ایران، منطقه های عجیبی برای گردشگری وجود دارد، البته امروزه این مناطق ترسناک به جاذبه های توریستی تبدیل شده اند و بسیاری از مردم نیز به این مناطق سفر می کنند. اگر از آن دسته افراد کنجکاوی هستید که به دنبال بازدید از مکان های هیجان انگیز و ترسناک هستید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید؛ چراکه در این مطلب به ترسناک ترین عجایب ایران می پردازیم تا بتوانید با اطلاعات بیشتری از این مناطق بازدید کنید.

تالاب ارواح مازندران

تالاب ارواح مازندران

در استان مازندران یکی از ترسناک ترین عجایب ایران قرار گرفته است. دریاچه ممرز در ۱۲ کیلومتری شهر نوشهر با ترکیبی از درختان مرده و نیمه خشک در وسط دریاچه، مه که بیشتر مواقع روی دریاچه قرار گرفته و صدای حیوانات وحشی منطقه، این مکان را به منطقه ای ترسناک و عجیب تبدیل کرده است. این مکان به تالاب ارواح مشهور است. استان مازندران به این دلیل که شهری مسافرپذیر است، از مناطقی است که بیشتر مردم اگر مایل باشند می توانند از آن دیدن کنند، البته اهالی این منطقه تا به حال ارواحی در این تالاب ندیده اند.

تالاب ارواح سال ها پیش تنها دشتی پر از درخت بود. درختان ممرز نوعی درخت از خانواده توسکا هستند که به مرور زمان با سدگذاری در مسیر آب راه های این منطقه کل این دشت زیر آب می رود و یکی از ترسناک ترین عجایب ایران را شکل می دهد. این تالاب ۷۰۰ متر طول و ۳۰۰ متر عرض دارد و از آن جایی که در وسط جنگل قرار گرفته است، حتما سعی کنید تا زمانی که هوا روشن است با راهنمای محلی از این منطقه بازدید کنید.

گورستان جن کیش

یکی از عجایب ایران که در جزیره کیش وجود دارد، گورستان جن است که در نزدیکی شهر باستانی تیس در چابهار است که به سد شهبازبند نیز معروف است. قدمت این گورستان به ۲۰ هزار سال قبل برمی گردد. مردم این منطقه بر این باور هستند که این سد را جن ها و دیوها با همکاری هم ساخته اند و مکان مقدسی است که نباید به آن پا گذاشت. اگر حواس مسافران نباشد و پا در مسیر این سد بگذارند جن ها به سمتشان سنگ پرتاب می کنند و اگر به آن ها بی توجهی کنند به سمتشان آتش پرتاب می کنند. قبرستانی پر از قبرهای بزرگ و عریض با نوشته های عجیب که صحنه ترسناکی را به وجود آورده اند. در همان نزدیکی گورستان، قلعه جنی نیز وجود دارد که به دلیل نزدیکی آن به کشتی یونانی توجه زیادی به این منطقه نمی شود، اما این نقطه نیز مرموز و ترسناک است.  

این گورهای باستانی در دل سنگ و در کنار هم از بالا به پایین حفر شده اند و زمانی قبرهایی سر پوشیده بوده اند که حالا بیرون آمده اند. احتمالا قرن ها عمر دارند و به دوره یونانیان باستان برمی گردند. شب ها و حتی هنگام غروب کسی جرات ندارد از این منطقه عبور کند.

گورستان ایستاده کودکان ارگ بم

گورستان ایستاده کودکان ارگ بم

ارگ بم از جاذبه های گردشگری شهر کرمان است که هر ساله مردم زیادی از آن جا دیدن می کنند. این مکان نیز از ترسناک ترین عجایب ایران به شمار می آید، زیرا از زمانی که زلزله پرقدرت بم رخ داد، باستان شناسان و کارشناسان جسد مومیایی چند کودک و اسکلت نوزادان را در دیوارهای بلند این اثر باستانی پیدا کردند. آن ها اسکلت ۶۸ کودک و نوزاد را پیدا کردند که لابه لای دیوارهای خشتی و گلی ارگ دفن شده بودند.

در مورد داستان این بچه ها اختلاف نظرهایی وجود دارد. قصه هایی در میان مردم بم شنیده می شود که زمانی آقا محمد خان قاجار، به بم حمله کرده و این شهر را یک سال محاصره می کند و چون مردم راهی به قبرستان شهر نداشتند، چاره ای برای دفن اجسادشان جز میان سنگ ها نداشتند. برخی مسن ها هم از داستان های ترسناکی درباره موجودات عجیب و غریب و راه و رسم کشتن بچه ها توسط آن ها توضیح می دهند.  

 

جنگل جیغ مشهد

یکی دیگر از عجایب ایران، جنگل جیغ در مشهد و در نزدیکی روستای سربرج طرقبه است. از این جنگل در زمانی که هوا تاریک می شود صدای جیغ به گوش می رسد، به گفته برخی از مردم صدای جیغ شبیه صدای زنی است که زنده در آتش در حال سوختن است. به گفته ساکنان این منطقه این صدا از ملخ هایی است که در لابه لای درختان زندگی می کنند و عده ای هم معتقد هستند که این صدای وحشتناک و ترسناک از پیچیدن هوا میان درختان جنگل به وجود می آید. نکته قابل توجه درباره این جنگل این است که رودخانه این جنگل داخل دره ای واقع شده است در یک فصل از سال همیشه خشک می شد، اما از  سال ۱۳۹۰ همزمان با شروع صداها از جنگل، دیگر آب رودخانه خشک نشده است.

مثلث برمودا سمنان

یکی از اسرارآمیزترین و وحشتناک ترین منطقه ها که از عجایب ایران به شمار می رود ریگ جن است که به مثلث برمودا نیز معروف است. منطقه ای کویری با تپه های ماسه ای در جنوب سمنان که در کویر مرکزی ایران واقع شده است. ریگ جن با وسعت ۳۸۰۰ کیلومترمربع از سمت شمالی به کوه گوگردی و از سمت شرق به جاده دامغان منتهی می شود. محلی ها و چوپان ها معتقد هستند در صورتی که پای کسی به ریگ جن برسد، پنهان می شود و به وسیله روح ها و موجودات ماورائی به ریگ جن فرستاده می شود. براساس گفته ها، حتی شترها هم هنگامی که به این منطقه می رسند، حرکت نمی کنند، همچنین هیچ موجود زنده ای در این مکان مشاهده نشده است. علاقه مندان به ماجراجویی باید بدانند که سفر به این منطقه بی بازگشت است، بسیاری از گردشگران با سفر به این کویر ناپدید می شوند و جان خود را از دست می دهند.

این منطقه از گرم ترین نقاط روی زمین محسوب می شود و تپه های شنی فراوان و باتلاق های نمک زیادی دارد. در حال حاضر فقط با راهنما و تجهیزات کامل می توانید از بخشی از منطقه بازدید کنید، اما باید آب کافی و لباس مناسب در هوای بسیار گرم همراه خود داشته باشید تا با مشکل خاصی مواجه نشوید. به دلیل وقوع اتفاقات بی پاسخ و بدون منطق فراوان در ریگ جن، عنوان مثلث برمودای ایران را به آن داده اند.

کلبه وحشت انزلی

کلبه وحشت انزلی

کلبه وحشت، در شهر انزلی و در منطقه جنگلی و اسرارآمیز هفت دغنان واقع شده است. این منطقه، مقصد گردشگران زیادی است و محلی ها معتقد هستند که باید تا زمانی که هوا تاریک نشده است این منطقه را ترک کنید. بر طبق باور محلی ها اگر بتوانید یک شب در کلبه وحشت دوام بیاورید، ارواح شما را ثروتمند خواهند کرد. تاکنون حتی محلی ها نیز یک بار حاضر نشده اند که در این کلبه یک شب را سر کنند. طبق گفته ها، چند نفر شب را در این کلبه سپری کرده اند که دیگر برنگشتند و خبری نیز از آن ها نیست. از همان موقع تا کنون کسی اجازه ورود به کلبه وحشت را ندارد و فقط از راه دور می توانید این کلبه را نظاره کنید.

 

تشکوه خوزستان

در جنوب ایران و در استان خوزستان، کوهی بنام تشکوه یا کوه آتش قرار دارد که جزو عجایب ایران انتخاب شده است، زیرا این کوه همیشه شعله ور است. در این کوه تپه هایی دیده می شود که به طرز عجیبی شعله ور هستند. روی سطح این تپه ها سوراخ هایی وجود دارد که از درون آن آتش بیرون می آید و در طول شبانه روز همیشه شعله ور است. برای رسیدن به کوه آتش باید به جاده رامهرمز و ابوالفارس و روستای گنبد لران بروید. این کوه از میراث ملی ایران است و زمین شناسان، دلیل اصلی وجود شعله ها را گاز و گوگرد طبیعی در درون زمین آن منطقه می دانند.

غار قاتل پرآو کرمانشاه

از عجایب ایران وجود غار قاتل یا غار پرآو (پر آب) در روستای چالابه استان کرمانشاه است. عبور از این غار به حدی سخت است که حتی به کوهنوردان نیز توصیه نمی شود به این غار قدم بگذارند. در گذشته چندین غارنورد ایرانی در این غار جان خود را از دست داده اند و حتی جسد آن ها نیز پیدا نشد.  

عمق غار قاتل ۷۵۰ متر است و ۲۶ حلقه چاه دارد، این غار بزرگترین غار عمودی دنیا است که به اورست غارهای جهان معروف شده است. به دلیل ذوب شدن یخ های زیر زمینی در این منطقه، آبی که در غار جاری می شود بسیار سرد است و دمای هوای غار نیز بین ۱ تا ۳ درجه است که بسیار سرد است. این غار جزء صعب العبورترین غارهای دنیا به شمار می آید.

قلعه آدم خوار، بوینی یوغون اردبیل

قلعه آدم خوار، بوینی یوغون اردبیل

در روستای کور عباسلو اردبیل، قلعه و منطقه باستانی بوینی یوغون قرار گرفته است. گفته می شود انسان هایی در گذشته به این قلعه وارد شدند که دیگر برنگشته و ناپدید شده اند. کم کم با ناپدید شدن آدم ها این قلعه به قلعه آدم خوار معروف شده است، گویی این قلعه زنده است و آدم ها را می بلعد.

دریاچه تخت سلیمان آذربایجان غربی

 

یکی دیگر از عجایب ایران، دریاچه تخت سلیمان در تکاب آذربایجان غربی است. مردم محلی بر این باور هستند که این دریاچه از کوبیده شدن عصای حضرت سلیمان در زمین به وجود آمده است و گنجی باارزش و قدیمی در عمق دریاچه پنهان شده است. در گذشته افرادی ماجراجو برای کنجکاوی و جست وجو به این دریاچه رفته اند، ولی حتی جسد آن ها برنگشته است. عده ای از مردم هم معتقد هستند که این دریاچه محل تولد زرتشت است.

جالب است بدانید آب دریاچه سیاه است و حتی گروه های غواصی که برای اکتشاف این منطقه سفر کرده اند، نتوانستند عمق دریاچه را دقیق پیدا کنند. گفته می شود حداقل این دریاچه ۷۰ متر عمق دارد و یک گروه آلمانی نیز در کف این دریاچه گودالی پیدا می کند که عمق آن ۱۱۲ متر است.

جهنم دره آذربایجان غربی

جهنم دره آذربایجان غربی

منطقه جهنم دره در ناحیه ای کوهستانی از شهر خوی واقع در آذربایجان غربی است. علت نام گذاری این منطقه به وجود کوه های بلندی مربوط می شود که در این منطقه قرار گرفته است و رد شدن از آن ها کار هر کسی نیست. جهنم دره منطقه ای است که حتی مردم محلی منطقه نیز از آن جا بازدید نمی کنند، زیرا از نظر فیزیکی و روانی، نفرین شده و خطرناک است. در گذشته عده ای برای رفتن به دره تلاش کردند که سقوط کرده و تعدادی جسدشان برنگشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • پیمان ابراهیمی 2 0

    ایران من ،

  • رضا پورچالی 0 0

    سمنان همان مثلثه برمودا رفتم وای وای وای

  • رضا پورچالی 0 0

    وای

  • ناشناس 0 0

    من کلبه وحشت درحومه بندرانزلی رو رفتم هرچی که گفتن وشمانوشتین حقیقت داره