| کد خبر: 250057 |

نگاهی به بزرگ ترین سایت تولیدی بی ام و در جهان

80 درصد قطعات مورد استفاده در خودروهای بی ام و بدون نیاز به انبار مستقیماً از شرکت سازنده راهی خط تولید می شوند.

تین نیوز

80 درصد قطعات مورد استفاده در خودروهای بی ام و بدون نیاز به انبار مستقیماً از شرکت سازنده راهی خط تولید می شوند.

 با وارد شدن به یک چاپخانه یا خط رنگ آمیزی حتی اگر بیش از 10 سال در ارتباط با صنعت بوده باشید، درک اتفاقاتی که یکی پس از دیگری می افتد، آسان نخواهد بود. این مسئله زمانی سخت تر می شود که بخواهید پس از بازدید از بزرگ ترین خط تولید شرکتی در حد و اندازه بی ام و یک مطلب برای مخاطب عام بنویسید. سایت تولیدی «Spartanburg» بی ام و در کارولینای جنوبی موضوع مطلب امروز ماست.

کارخانه  خودروسازی بی ام و

به گزارش تین نیوز ، بی ام و به مناسبت 50 سالگی بخش M-Division، ما را به این سایت تولیدی دعوت کرده است. اکثر مدل های X این برند از X3 تا X7 تولید این سایت است.

با وجود این که این سایت وظیفه تولید مدل های M را ندارد، اما از نظر مقیاس عملیات، بزرگ ترین سایت تولیدی بی ام و است.

بیش از 11 هزار نفر در این سایت به مساحت 160 هکتار روزانه 1500 دستگاه خودرو تولید می کنند.

حدود 65 درصد این تولید به 120 کشور جهان صادر می شود. البته بی ام و سایت های تولیدی با تیراژ بالاتر در چین و اروپا نیز دارد. با این وجود از نظر مساحت این بزرگ ترین سایت تولیدی این شرکت است.

 خودرو سازی بی ام و

خودرو سازی بی ام و

خودرو سازی بی ام و

به طور طبیعی هر روز تعداد بیشتری از این محصولات در حال برقی شدن هستند. در ابتدا بی ام و X3 xDrive30e و سپس مدل X5 xDrive 45e از این سایت خارج شده است؛ گرچه تا این لحظه این سایت امکان تولید محصولات تمام برقی را ندارد.

قرار است از نوامبر سال جاری مدل پلاگین هیبریدی دیگری با نام بی ام و XM با حداکثر قدرت 740 اسب بخار در این سایت تولید شود. این محصول به نوعی «راک استار» جدید شرکت بی ام و خواهد بود. بی ام و اوایل دهه 90 میلادی به این منطقه نقل مکان کرد.

کارخانه خودرو سازی بی ام و

 کارخانه خودرو سازی بی ام و

خودروسازی بی ام و

زمانی صنعت نساجی آمریکا در حال انتقال به چین بود. در نتیجه بی ام و علاوه بر زیرساخت منحصر به-فرد این سایت، به نیروی کار ماهر نیز دسترسی پیدا کرد. فرودگاه گرین ویل تنها 15 دقیقه با این سایت فاصله دارد.

در آن زمان این یک فرودگاه محلی بود، اما با ورود بی ام و همه چیز تغییر کرد و باند فرود آن آماده پذیرایی از بوئینگ های 747 باربری شد. هر روزه هواپیما از فرانکفورت در گرین ویل می نشیند. البته تنها قطعات گران قیمت و اضطراری از آلمان به آمریکا صادر می شوند.

قطعاتی مانند تراشه های نیمه رسانا که امروزه صنعت خودروسازی را وارد هرج و مرج کرده است. در نظر داشته باشید که برای افزایش عرضه تراشه های نیمه رسانا باید از دو سال قبل تصمیم گیری کنید. بی ام و از سال 2013 میلادی دسترسی جدیدی به بندر داخلی گریر نیز ایجاد کرده است تا از طریق راه آهن در دسترس باشد.

خط تولید کارخانه خودرو سازی بی ام و

کارخانه بی ام و

کارخانه خودروسازی بی ام و

این مسئله باعث شده است تا ده ها هزار کامیون از جاده خارج شوند. در حال حاضر اسپارتانبورگ روزانه 60 کانتینر دریافت می کند و تقریباً 200 کانتینر از خودروهای تولیدی را به مقصد می فرستد.

در حدود 7 میلیون قطعه در اسپارتانبورگ تبدیل به خودرو می شود. بیش از 300 در ورودی برای سایت تولیدی در نظر گرفته شده است.

حدود 80 درصد قطعات مستقیم وارد دو سالن مونتاژ می شوند و هرگز رنگ انبار را به خود نمی بینند. یک خط مونتاژ برای مدل های بزرگ X و دیگری برای مدل های کوچک است.

دیجیتالی شدن خطوط تولید حس مدرنیته را القا می کند. در برخی از ایستگاه ها تا 339 دستگاه کاملاً مدرن وجود دارد. این خط مشغول تولید مدل های X3 و X4 است.

خودروسازی بی ام و

برخی از قطعات که به صورت دستی نصب می شوند و مجهز به چراغ هشدار هستند. در صورت انتخاب قطعه اشتباه، چراغ قرمز می شود.

در روزگاری که همه خودروها سفارشی سازی می شوند، کارکنان به شدت از این سیستم و فناوری جدید راضی هستند. مرحله ترکیب قوای محرکه و شاسی نیز به طور کاملاً خودکار صورت می گیرد و حتی بستن پیچ ها نیز در مرحله آخر به صورت کاملاً خودکار است.

کارخانه بی ام و

در سال 2014 نیز بی ام و از «Google Glass» برای مستندسازی خطاهای احتمالی و تضمین کیفیت استفاده می کرد؛ گرچه از آن سال تا این لحظه به قدری سیستم های خودکار کیفیت بالایی دارند که دیگر نیازی به استفاده از این عینک نیست.

در سالن X3/4 حدود 2500 نفر حضور دارند، اما در ساختمان قدیمی باقی افراد کار می کنند که مشغول تولید X5/6/7 هستند. همچنین مدل های M نیز در همین ساختمان قدیمی تولید می شوند.

بی ام و

یکی از جالب ترین جزئیات قابل توجه این بازدید، مقایسه نیروی انسانی مورد نیاز برای ساخت خودروهای بزرگ تر نسبت به مدل های کوچک و اقتصادی است. تفاوت تنها در میزان تعداد قطعات نیست، بلکه اندازه آن ها نیز مشکل ساز است.

بی ام و

به طور مثال برای نصب پوشش سقف از داخل، 3 نفر باید برای جا دادن آن کار کنند. در مورد پوشش سقف XM که حتی بزرگ تر از این نیز خواهد بود، بی ام و باید تغییراتی را در این بخش از خطوط تولید خود ایجاد کند.

با وجود تمام این دستاوردها و فرایند های تولیدی، بد نیست نگاهی به انرژی صرف شده نیز داشته باشیم. بی ام و ارقام دلگرم کننده ای در رابطه با کاهش مصرف انرژی (کاهش 67 درصدی به ازای هر خودروی ساخته شده از سال 2006)، کاهش 52 درصدی در مصرف آب، کاهش 51 درصدی در بخش فاضلاب، انتشار حلال ها تا 46 درصد و ضایعات تا 82 درصد، از جمله این کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری است.

بی ام و

آمریکایی ها عاشق شاسی بلند هستند و این مسئله که بی ام و این دست از محصولات گران قیمت و لوکس خود را در آمریکا تولید می کند، دور از انتظار نیست.

بی ام و

در طرف دیگر کره خاکی، یعنی چین عاشق سدان های لوکس و طویل هستند و در نتیجه نسل جدید سری 7 و مدل تمام برقی آن، یعنی i7 با نگاه به شرق طراحی و تولید می شوند تا نیاز مخاطبان خود را برطرف سازند.

گرچه بی ام و به طور کامل زبان طراحی محصولات خود را تغییر داده است، شاسی بلندهای آن از جلو پنجره های عظیم الجثه مصون نماندند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: دیجیاتو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.