| کد خبر: 249634 |

کارواش اتوماتیک دقیقا چه بلایی سر خودروی شما می‌آورد؟

شستشوی خودرو در کارواش های اتوماتیک، سریع و نسبتا کم هزینه است؛ اما این روش شستن ماشین، هزینه های پنهان هم دارد.

تین نیوز

شستشوی خودرو در کارواش های اتوماتیک، سریع و نسبتا کم هزینه است؛ اما این روش شستن ماشین، هزینه های پنهان هم دارد.

به گزارش تین نیوز ، همه صاحبان خودرو، پارکینگ شخصی ندارند؛ تازه در صورت داشتن آن هم، باید به ابزارهای شستشو، سطل و آب کافی دسترسی داشته باشید تا بتوانید ماشین خود را به نحو احسن تمیز کنید. به همین دلیل است که کارواش های اتوماتیک طرفداران زیادی دارند. می روید آنجا، خیلی سریع از تونل کف و برس های چرخان رد می شوید، ماشین پوشیده از خاک و غبار را شسته و رُفته تحویل می گیرید.

سابقه تاسیس نخستین کارواش دنیا به بیش از ۱۰۰ سال قبل برمی گردد و اولین کارواش اتوماتیک در آمریکا، دهه ۴۰ میلادی باز شد.

اما آیا کارواش اتوماتیک به خودرو آسیب می زند؟

در پاسخ باید گفت، بله! بهای سهولت استفاده از کارواش های اتوماتیک، آسیب رسیدن به رنگ خودرو است. با مالش برس های مکانیزه، جای چرخش آن ها روی بدنه خودرو باقی می ماند و خش می افتد. اگر ماشین مشکی یا تیره رنگ داشته باشید، این صدمات بیشتر هم به چشم می آیند؛ البته شاید نه فقط با یک بار کارواش رفتن!

این برس های چرخان، معمولا نگهداری و نظافت ضعیفی هم دارند و کثیفی های خودروهای قبلی به آن ها چسبیده است. بنابراین، تماس این برس های مستهلک به بدنه خودرو، باعث کدر شدن آن می شود. برای رفع چنین صدماتی باید به واکس و پولیش متوسل شوید که آسان و کم هزینه نیست. یک حق انتخاب دیگر، پوشش سرامیکی بدنه خودرو است که البته آن هم هزینه دارد.

ناگفته نماند کارواش های اتوماتیک بی برس هم وجود دارند که بدون تماس فیزیکی، با پاشش فوم و آب فشار قوی، بدنه خودرو را شستشو می دهند. این روش، آسیب کمتری به همراه دارد؛ اما باز هم بهترین شیوه شستن ماشین نیست.

چگونه ماشین را بشوریم؟

شستشو با دست، شاید حوصله و وقت زیادی را بطلبد؛ اما در صورت استفاده از ابزار مناسب، بهترین روش ماشین شستن محسوب می شود.

  • در وهله نخست، باید بدانید که اگر ماشین داغ یا زیر نور مستقیم خورشید است، آن را نشورید. نه تنها گرما و نور فرابنفش، به پوست شما آسیب می زند؛ بلکه جای لکه های آب روی بدنه خودرو باقی می ماند و به اصطلاح، حالت آب مردگی ایجاد می شود.

  • خیس کردن و شستن ماشین را از بالا به پایین شروع کنید. ابتدا به سراغ سقف، کاپوت و درب صندوق عقب بروید. سپس درها، گلگیرها و سایر بخش های پایینی را تمیز کنید.

  • از مایع ظرفشویی و چیزهایی شبیه به این، برای شستن خودرو استفاده نکنید. این نوع مواد شوینده، لایه واکس روی رنگ بدنه خودرو را از بین می برند، به قطعات پلاستیکی آسیب می زنند و بخش های کرومی را کدر می کنند. به جای آن ، از شامپو بدنه خودرو و پارچه های لطیف مخصوص شستشوی ماشین استفاده کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: گجت نیوز

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    سلام شما فقط برس نایلونی راروی دستگاه اتومات دیدید بله من هم با نظر شما موافق هستم اما برس سنسوفیل پلاس ضد خش که ده برابر قیمت برس نایلونی رادارد وکیفیت بسیار بالای دارد بله باید صاحب دستگاه هزینه کند این برس ها دیگه کسی استفاده نمیکند متاسفانه ملت ایران زیاد اطلاعات نسبت به این دستگاه ها ندارن

  • رضا اسماعیلی 0 0

    با سلام و عرض ادب
    دوست عزیزی که این مطالب را نوشته و در این وب سایت نهاده کاملا در اشتباه است بنده و کارشناسان ما قادرند این مطلب را به شما از طریق علمی و با اشعه UV اثبات کنند لطفا مطالب غلط و اشتباه و بدون پایه علمی را در ذهن مردم شریف ایران زمین سرازیر نکنید با احترام اسماعیلی