| کد خبر: 258691 |

رپرتاژ آگهی

◄ تجربه هیجان در چالیدره مشهد

مشهد از جمله بزرگترین شهرهای ایران است که از نظر گردشگری اهمیت زیادی دارد. سالانه، افراد زیادی به مشهد مقدس سفر می کنند تا به زیارت امام رضا (ع) مشرف شوند و جاذبه های این شهر زیارتی را ببینید.

تین نیوز

مشهد از جمله بزرگترین شهرهای ایران است که از نظر گردشگری اهمیت زیادی دارد. سالانه، افراد زیادی به مشهد مقدس سفر می کنند تا به زیارت امام رضا (ع) مشرف شوند و جاذبه های این شهر زیارتی را ببینید. در هنگام سفر به مشهد، احتمالاً شما هم دوست دارید که سری به مکانهای تفریحی اطراف مشهد بزنید و سفری پرخاطره و هیجان انگیز را تجربه کنید. منطقه «چالیدره مشهد»، مکانی تفریحی و جذاب است که در طرقبه مشهد قرار دارد.

با رفتن به منطقه تفریحی چالیدره، از آب و هوای مطبوع و دلپذیر چالیدره لذت می برید و می توانید انواع تفریحات جذاب را انجام دهید. در این نوشته می خواهیم به معرفی چالیدره مشهد بپردازیم و از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چالیدره مشهد کجاست؟

چالیدره مشهد، در 30 کیلومتری مشهد و در دره چالیدره قرار دارد. فاصله چالیدره تا مشهد، 45 دقیقه است و شما می توانید با ماشین شخصی، اسنپ، تاکسی و اتوبوس های شهری به چالیدره بروید.

منطقه گردشگری چالیدره، جزو شهرستان طرقبه شاندیز است و از جمله مناطق ییلاقی مشهد محسوب می شود. مجموعه تفریحی چالیدره از ساعت 9 صبح تا 2 بامداد باز است و شما می توانید در این ساعات، به این منطقه تفریحی بروید.

مسیر رفتن به چالیدره

برای رفتن به این منطقه جذاب، ابتدا به بلوار وکیل آباد مشهد بروید و رانندگی کنید تا به جاده اصلی طرقبه برسید. سپس به سمت میدان طرقبه رانندگی کنید. در تمام طول مسیر، تابلوهای راهنما را مشاهده می کنید که شما را به سمت منطقه چالیدره هدایت می کنند.

تاریخچه جالب چالیدره

جالب است بدانید که چالیدره در گذشته، تنها یک سد برای جمع آوری آب بود که از این آب برای آبیاری زمینهای کشاورزی استفاده می شد. با گذشت زمان، انواع امکانات رفاهی و تفریحی در کنار این دریاچه نصب شده و چالیدره به عنوان یکی دیگر از مناطق توریستی مشهد معرفی شد.

در ادامه، با امکانات تفریحی منطقه چالیدره بیشتر آشنا خواهید شد.

امکانات تفریحی چالیدره

زمانی که به چالیدره مشهد می روید، به قدری امکانات تفریحی در انتظار شما است که باید تفریحات موردعلاقه خود را اولویت بندی کنید.

امکان قایق سواری در دریاچه چالیدره وجود دارد و شما می توانید با انواع قایق پدالی، قایق پارویی، قایق پدالی کابین دار، قایق موتوری و قایق کودکان، خودتان را به میان آب برسانید. جالب است بدانید که با خرید بلیط قایق سواری، محدودیت زمانی نخواهید داشت و می توانید هر زمان که خواستید به اسکله برگردید.

یکی از محبوب ترین امکانات تفریحی چالیدره، لنچ سواری است. با سوار شدن به لنچ تفریحی یا لنچ تایتانیک، شما می توانید بدون پارو زدن یا پدال زدن، زیبایی های آبهای پاک چالیدره را مشاهده کنید. لنچ های چالیدره سرپوشیده هستند و توسط فرد خاصی هدایت می شود. به غیر از قایق و لنچ سواری، شما می توانید سایر تفریحات آبی مانند شاتل سواری و اسکی روی آب را نیز در چالیدره تجربه کنید.

بسیاری از افرادی که به چالیدره مشهد می آیند، سوار کشتی تفریحی چالیدره می شوند. این کشتی شناور، رستوران و کافی شاپ دارد و مکان خوبی برای برگزاری جشن و شادی است.

امکانات هیجان انگیز چالیدره

افرادی که عاشق هیجان و ترشح آدرنالین هستند، می توانند بانجی جامپینگ را در این منطقه امتحان کنند و از آن ارتفاع بالا به پایین بپرند تا تمام وجودشان پر از هیجان و شادی شود.

تله کابین چالیدره، 270 متر ارتفاع دارد و مسیر آن به صورتی است که از میان کوهستان و آبهای دریاچه چالیدره می گذرد.

اگر دلتان هیجان بیشتری می خواهد، بهتر است سوار تله سیژ چالیدره شوید که روباز هستند. تله سیژ چالیدره، شما را به بالای کوه می برد تا بتوانید از آن ارتفاع، منظره زیبای دریاچه چالیدره و سرسبزی های اطراف را مشاهده کنید.

یکی از جذاب ترین تفریحات چالیدره، زیپ لاین است. زیپ لاین، نوعی طناب است که شما به دور کمر خود می بندید و تمام مسیر را روی طناب سر می خورید. زیپ لاین چالیدره، یکی از تفریحات پرطرفدار در این منطقه است.

اکثر افرادی که به چالیدره می روند، دوست دارند هیجان رانندگی پرسرعت را در کارتینگ چالیدره امتحان کنند و سوار ماشینهای کوچک این منطقه شوند. اگر به همراه دوستان خود به چالیدره رفته اید، می توانید لذت باگی سواری و موتور سواری را در این منطقه تجربه کنید. باگی، نوعی موتور چهارچرخ است که لاستیکهای پهن و قدرتمندی دارد و مسیرهای دشوار را به خوبی طی می کند.

در چالیدره مشهد، شما می توانید زورب بال را امتحان کنید. زورب بال، نوعی توپ حبابی است که شما باید وارد آنها شوید و شروع به حرکت کنید. بیشتر افراد، بازی فوتبال با زورب بال را انجام می دهند تا حسابی بخندند و سرگرم شوند.

از دیگر امکانات تفریحی چالیدره می توان به زمین بازی کودکان، پل معلق، شهربازی، پارکینگ، آلاچیق، عکاسخانه سنتی و تونل وحشت اشاره کرد.

وجود کافی شاپ و رستوران متفاوت در چالیدره

یکی از بخشهای جالب چالیدره، کافی شاپ گردان است که شما می توانید همزمان با نوشیدن چای یا قهوه، منظره زیبای چالیدره را به صورت 360 درجه ببینید و لذت ببرید.

اگر از کافی شاپ گردان خوشتان آمد، باید لذت غذا خوردن در رستوران معلق چالیدره را هم امتحان کنید. این رستوران، اولین رستوران هوایی معلق در خاورمیانه است که با سرو انواع غذاهای خوشمزه از شما پذیرایی می کند. در مدت حضور در این رستوران معلق، گروه موسیقی زنده با اجراهای زیبای خود، فضای رستوران را دلنشین تر می کنند.

همچنین در این منطقه، رستوران های چوبی، چایخانه و لمکده نیز وجود دارد که می توانید برای خوردن غذا و نوشیدنی به این مکانها سر بزنید.

بهترین زمان بازدید از چالیدره

بهترین زمان برای مشاهده چالیدره مشهد، اواخر بهار و فصل تابستان است؛ زیرا هوای چالیدره مطبوع و خنک است و طبیعت در نهایت زیبایی قرار دارد.

یکی از موارد مهم، انتخاب هتل مناسب برای اقامت در مشهد است. در ادامه، با 3 هتل شیک و مجهز شهر مشهد آشنا خواهید شد.

معرفی 3 هتل برای اقامت در مشهد

هتلهای زیر از جمله هتلهای معروف و شیک در مشهد هستند:

هتل سلمان مشهد

 

هتل سلمان مشهد، هتلی سه ستاره و شیک است که در نزدیکی حرم مطهر رضوی قرار دارد. در هتل سلمان مشهد، انواع اتاق های دو تخته، سوئیت چهار تخته و سوئیت پنج تخته قابل رزرو است. هتل سلمان، مکانی تمیز و آرام برای اقامت در مشهد است که انواع امکانات رفاهی را در اختیار مهمانان عزیز قرار می دهد.

هتل نیایش مشهد، هتلی سه ستاره است که در نزدیکی حرم امام رضا(ع) قرار دارد. در هتل نیایش مشهد، انواع امکانات رفاهی مانند گین نت، سرویس حرم، خدمات تشریفات ویژه، ماساژ، میز بیلیارد، آرایشگاه و... وجود دارد. در هتل نیایش مشهد، شما می توانید از میان انواع اتاقهای دو تخته، سه تخته و سوئیت دو خوابه، واحد اقامتی موردنظر خود را انتخاب کنید.

قصر طلایی مشهد

 

هتل قصر طلایی مشهد، از جمله هتلهای شیک و لاکچری مشهد است که در خیابان امام رضا قرار دارد. از جمله امکانات رفاهی هتل قصر طلایی مشهد می توان به وجود استخر، سونا، جکوزی، اتاق بازی، سالن بیلیارد، آتلیه عکاسی، اتاق ماساژ، مرکز خرید، حمام ترکی، اتاق کودک و مرکز زیبایی اشاره کرد. اتاقها و سوئیتهای هتل قصر طلایی بسیار مدرن و مجلل است و شرایط برای اقامتی لاکچری و راحت فراهم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.