| کد خبر: 257873 |

پایتخت نشین ها! این آبشار را حتما ببینید

آبشار شکرآب یکی از آبشارهای منطقه شمیرانات در بخش رودبار قصران است که در نزدیکی روستای آهار قرار دارد.

تین نیوز

آبشار شکرآب یکی از آبشارهای منطقه شمیرانات در بخش رودبار قصران است که در نزدیکی روستای آهار قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین،  در این هوای گرم تابستان، هیچ چیز به اندازه رفتن به طبیعت و دیدن یک آبشار نمی تواند سرحال تان کند، هرچند که نیاز به پیاده روی و کوه پیمایی دو سه ساعته داشته باشد. خصوصا اگر ساکن کلانشهری مثل تهران باشید و دو روز آخر هفته کاملا تعطیل باشد.

آبشار مد نظر ما آبشار شکرآب است، یکی از آبشارهای منطقه شمیرانات در بخش رودبار قصران که در نزدیکی روستای آهار قرار دارد. روستای آهار یکی از جاذبه های گردشگری استان تهران است که در فاصله ی ۵۳ کیلومتری شهر تهران قرار دارد.

برای رسیدن به روستای آهار باید به بزرگراه شهید بابایی در شمال شرقی شهر تهران بروید. مسیر بزرگراه را تا ورودی جاده لشگرک ادامه دهید. از جاده لشگرک تا روستای آهار ۳۳ کیلومتر فاصله وجود دارد. پس از رسیدن به پلیس راه انتهای این جاده، به سمت فشم حرکت کنید. پس از عبور از حاجی آباد و اوشان و قبل از فشم به خروجی دره بهشت وارد شوید. جاده فرعی به روستای آهار ختم می شود.

تا همین جای مسیر هم شما به یک روستای قشنگ و خوش آب و هوا رسیده اید اما اگر هوس دیدن آبشار شکرآب را هم دارید باید کمی مجهزتر و آماده تر باشید.

پایتخت‌نشین‌ها! این آبشار را حتما ببینید

پیش به سوی آبشار

یک نکته مهم در مسیر این است که شما باید خودروی خودتان را در میدان اصلی روستای آهار پارک کنید. البته در روزهای آخر هفته، روستا بسیار شلوغ است و مجبور خواهید شد تا خودروی خود را در اوایل روستا پارک کنید. پس از عبور از میدان اصلی روستا، به یک پل خواهید رسید که با عبور از آن مسیر دو شاخه می شود. مسیر سمت راست که خودش هم مسیر جذاب دیگری است به سمت روستای ده تنگه می رود و مسیر مستقیم شما را به سمت آبشار شکراب هدایت خواهد کرد.

برای بازدید از این آبشار باید مسیری دو ساعته از روستای آهار را پیاده روی کنید. این مسیر در کنار رودخانه آهار قرار دارد و باغ های سرسبز میوه اطراف آن را پوشانده اند.

اگر داروهای گیاهی را بشناسید، می توانید در این مسیر آویشن کوهی، ریواس و گل گاوزبان هم پیدا کنید. رود شکرآب از بین دامنه ها جاری است و راهنمای خوبی برای رسیدن به پای آبشار است.

امامزاده طاهر و زاهد در مسیر دسترسی به آبشار شکرآب از جاهای دیدنی اطراف روستای آهار است. این امامزاده مکانی مناسب برای استراحت در مسیر کوهنوردی این منطقه به شمار می رود. بسیاری از گردشگران در مسیر بازدید از آبشار شکرآب در این منطقه اتراق و از امکانات این امامزاده استفاده می کنند.

پایتخت‌نشین‌ها! این آبشار را حتما ببینید

چند توصیه

برای بازدید از این آبشار باید حواس تان به چند نکته مهم باشد. اول باید تا پای آبشار حدود دو ساعت پیاده روی کنید؛ پس برای این کار کفشی مناسب بپوشید. گذشتن از مسیرهای ناهموار و شیب دار برای افراد سالمند و کودکان مناسب نیست. آن ها نمی توانند شما را در این مسیر همراهی کنند.

مواد غذایی، آب آشامیدنی، لباس اضافه، کرم ضد آفتاب، کلاه آفتاب گیر، چادر مسافرتی، کیسه خواب، زیرانداز، پول نقد و داروهای ضروری از جمله چیزهایی است که بهتر است همراه داشته باشید.

حواس تان لطفا به محیط زیست هم باشد پس چند پلاستیک زباله همراهتان باشد و آشغال ها را در آن بیندازید. شکستن شاخ وبرگ درخت ها برای روشن کردن آتش هم کار درستی نیست. کمی ذغال ببرید و به راحتی آتش روشن کنید؛ البته در زمان برگشت از خاموش بودن آتش مطمئن بشوید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.