| کد خبر: 245634 |

◄ گزیده ای از جاذبه های دیدنی های طبیعی کانادا

کانادا به خاطر طبیعت چشم نواز و فرهنگ متنوع اش معروف است.

تین نیوز

کانادا به خاطر طبیعت چشم نواز و فرهنگ متنوع اش معروف است. حدودا ۹۰% خاک کانادا بدون ساکن است و همین موضوع هم نشانه طبیعتی بکر محسوب می شود.هرساله هزاران گردشگر از راه‌های هوایی، زمینی و یا دریایی به این کشور سفر می‌کنند تا از شهرهای بزرگ و یا جاذبه‌های دیدنی و خارق‌العاده ی آن بازدید کنند.

کانادا به عنوان دومین کشور بزرگ جهان تعداد زیادی جاذبه برای دوست‌ داران طبیعت داشته باشد. این جاذبه‌ها بسیار متنوع هستند و از آبشارهای بسیار بلند گرفته و دریاچه ها و سواحل صخره ای زیبا گرفته تا قله‌های مرتفع، و جنگل های انبوه و کوهستان های برفی همگی در کانادا یافت می‌شوند.

دریاچه مورین | Moraine Lake

این دریاچه در پارک ملی بنف واقع شده و اطراف آن را درخت ها سوزنی و کوه های برفی احاطه کرده است و در ۱۴ کیلومتری لیک لوئیس، آلبرتا واقع شده و دارای ۵۰ هکتار وسعت است. مسیرهای طبیعت گردی گوناگونی در اطراف این دریاچه وجود دارد که طبیعت گردان را عاشق خود می کند. از آنجا که آب این دریاچه با ذوب شدن یخچال‌های طبیعی اطراف خود تامین می‌شود؛ میزان آب دریاچه در نیمه دوم ماه ژوئن به بیشترین حد خود می‌رسد. در این برهه زمانی، رنگ دریاچه به‌صورت آبی بی‌نظیری درمی‌آید و با پس‌ زمینه‌ای  قله‌های برفی، یکی از بهترین مناظر کانادا برای عکاسی را به وجود می‌‌آورد. 

Moraine_Lake_17092005

Moraine_Lake_Alberta_Canada_canoe_docks

 

 آبشار نیاگارا | Niagara Falls

آبشارهای نیاگارا نامی است که به سه آبشار بسیار بزرگی اطلاق شده است که در رودخانه‌ی نیاگارا قرار دارند و انتاریو را از آمریکا جدا می‌کنند. هرساله میلیون‌ها گردشگر از این آبشار که یکی از مهم‌ترین جاذبه های کانادا است دیدن می‌کنند. این آبشارها از بزرگ به کوچک به ترتیب عبارتند از: آبشار نعل اسب، آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس.
آبشار نعل اسب در بخش کانادایی و آبشار آمریکایی در بخش آمریکایی جای دارند که بوسیلهٔ جزیرهٔ بز یا گوت آیلند از هم جدا شده‌اند. آبشار کوچکتر یا همان نقاب عروس هم در سوی آمریکایی این مجموعه آبشار است که از دیگر آبشارها بوسیلهٔ جزیرهٔ لونا جدا شده‌است. دیگر موضوعی که منجر به جذابیت بی حد و حصر نیاگارا شده، پل رنگین‌کمان است. این پل که رین بود هم نامیده می‌شود محل خوبی برای تماشای منظره دلنشین نیاگارا است.

5-niagara-falls-Horseshoe

آبشار نعل اسب

7-niagara-falls-Bridal-Veil-Falls

آبشار نقاب عروس

6-niagara-falls-american

آبشار آمریکایی

11-1-niagara-falls-walking

 

دهکده و دریاچه واترتون | Waterton

این دهکده کوهستانی کوچک بخشی از پارک ملی گلاسیر در کانادا است. این پارک ملی حدودا ۱۸ هزار متر مربع است که یکی از بهترین طبیعت گردی های کشور کانادا را می توانید اینجا داشته باشید. زمانی که به این روستا نزدیک می شوید، هتل تاریخی شاهزاده ولز چشم اندازی جذاب را برای شما نمایش می گذارد و کوه هایی که در پشت آن قرار گرفته اند، بسیار حیرت انگیزند.  این دهکده روی خط ساحلی قرار دارد و گردشگران می‌توانند همه‌ی امکانات موردنیاز برای سفری راحت را در این مکان تهیه کنند.

دریاچه واترتون  مجموعه‌ای از دو دریاچه است که با کانالی کوچک به یکدیگر مرتبط هستند. این دریاچه در پارک ملی دریاچه‌های واترتون که زیباترین و هیجان‌انگیزترین شگفتی‌ طبیعی این ناحیه است، قرار دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند سوار بر یک کشتی‌ تاریخی خط ساحلی واترتون را جستجو کنند و از طبیعت بکر اطراف آن لذت ببرند. به دلیل تنوع گونه‌های گیاهی، طبیعت اطراف واترتون توسط یونسکو محافظت می‌شود. این طبیعت زیبا شامل چمنزارهای سرسبز، آسپن پارک، جنگل‌های سوبالپاین ، مرداب‌های آب‌شیرین و دشت‌های بی‌درخت است.

95b69bc5-c4a0-4009-82c4-b3bc98ea312b-840x560

 

05Waterton3

 

جزیره بافین | Baffin Island

جزیره‌ای واقع در اقیانوس منجمد شمالی است که در شرق نوناووت در کانادا و غرب گرینلند قرار دارد. این جزیره ۵۰۷٬۴۵۱ کیلومتر مربع مساحت داشته و به عنوان بزرگترین جزیرهٔ کانادا و پنجمین جزیرهٔ بزرگ جهان شناخته می‌شود. ساکنان این جزیره که اغلب از نژاد اینوئیت (اسکیمو)‌اند، عمدتاً در اطراف دریاچۀ هاربر  و خلیج فروبیشر در جنوب سکونت دارند. این جزیره به نام ویلیام بافین نام‌گذاری شده است که در سال ۱۶۱۶، درخلال کاوش گذرگاه شمال غرب، پژوهش‌هایی در این محل انجام داد. سِر مارتین فروبیشر در ۱۵۷۶ وارد این جزیره شد و در آن طلا کشف کرد. این جزیره ذخایر زغال‌سنگ و سنگ آهن نیز دارد.

در این جزیره شما می توانید برترین منظره ها از شفق قطبی را دیده و ثبت کنید. همینطور پستانداران زیادی مانند گرگ های قطب شمال و خرس های قطبی در این جزیره ساکن هستند. در جزیره بافین ۲ پارک ملی وجود دارد که منبعی غنی و طبیعی از یخچال های قطبی عظیم به حساب می‌آیند.

800px-12082800

 

40c5bc86-85f7-43f9-a307-f8b8d5eac24c

 پارک ملی بروس پنینسولا | Bruce Peninsula National Park

در فاصله ی نه چندان دوری از آبشار نیاگارا و در جنوب اونتاریو، پارک ملی پارک ملی شبه جزیره بروس (Bruce Peninsula) قرار گرفته که حیات وحش و غارهای آن شهرت دارد. شواهد و مدارک حاکی از آن است که زمین پارک ملی شبه جزیره بروس ، از ۲۵۰۰ سال پیش مسکونی بود. اما طبق نقل قول های شفاهی، سکونت بشر در این ناحیه به ۷۵۰۰ سال پیش باز می گردد. اهالی بومی همواره از این محل به عنوان مقصدی روحانی و معنوی یاد کرده اند. تمدن سرخ پوستان اوجیبوا در این سرزمین و حوالی آن نیز سکونت داشته اند. با ورود اروپایی ها در اواخر قرن هجدهم، افراد جدیدی در این ناحیه مستقر شده و به تدریج جایگزین ساکنان بومی منطقه شدند.از فعالیت های توریستی محبوب می توان به کشف غارهای پارک، شنا، قایق سواری و ماهیگیری در آب های دریاچه ی Huron و خلیج Georgian اشاره کرد.
 

caac767ac49b0-934197a06204ec647-8ebeecc9ea

 پارک ملی گوآی هاناس | Gwaii Haanas National Park

این پارک ملی در بریتیش کلمبیا واقع شده و چشم اندازهای بی نظیری به طبیعت غرب کانادا دارد. مناظر گوآی هاناس از آب دره های عمیق تا کوه های ناهموار، جریان های تخم ریزی ماهی قزل آلا تا کوه های بلند متفاوت است. اینجا پر از گونه های گیاهی و جانوری است که طبیعت دوستان عاشقش خواهند شد.

07Gwaii-Haanas (2)

پارک ملی کوه های تارنگت | Torngat Mountains National Park

چندین پارک ملی در کشور کانادا وجود دارد که در دل کوه و جنگل بنا شده اند، پارک ملی تارنگت یکی از زیباترین و جذاب ترین  مقاصد گردشگری جاده­ای برای توریست ها به شمار می رود. پارک ملی کوه های تارنگت (Torngat Mountains) یک پارک ملی کانادایی است که در شبه جزیره لابرادور در استان نیوفاندلند و لابرادور واقع شده است. این پارک شامل ۹۷۰۰ کیلومتر مربع (۲،۴۰۰،۰۰۰ هکتار) زمین کوهستانی بین شمال کبک و دریای لابرادور است. نام این کوه و پارک ملی از کلمه اینوکتیتوت Tongait  گرفته شده است که به معنای “مکان ارواح” می باشد.

 این پارک بزرگ ترین پارک ملی در اقیانوس اطلس کانادا و جنوبی ترین پارک ملی در قطب شمال است. هدف از احداث پارک ملی کوه های تارنگت حفاظت از از حیوانات وحشی نظیر گوزن کانادایی، خرس های سیاه، گروه گرگ ها، دو گونه روباه، خرس قطبی، شاهین معمولی و عقاب طلایی و… است. شما با سفر جاده ای به این پارک ملی می توانید علاوه­بر لذت بردن از جاده های سرسبز و کوهستانی از فعالیت های تفریحی مانند پیاده روی، کوه نوردی و کایاک سواری موجود در این پارک نیز، بهره ببرید.

ف

AAA-9-6

960x0

یلونایف | Yellowknife

یلونایف که پایتخت نواحی شمالی کانادا است یکی از بهترین مناطق برای دیدن شفق قطبی است. در فصل زمستان با وجود سرمای این منطقه، گردشگران زیادی به یلونایف می آیند تا از شفق قطبی دیدن کنند.

بب

 

canada-yellowknife-top-attractions-aurora-village-northern-lights

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.