| کد خبر: 241009 |

سفر هوایی به کانادا:

◄ توصیه هایی مهم برای داشتن سفری راحت در سفرهای طولانی هوایی

سفر هوایی از ایران به کانادا حدود ۱۸ ساعت طول خواهد کشید. این مدت زمان طولانی سفر می تواند بسیار خسته کننده، ناخوشایند و کسل کننده باشد.

تین نیوز

 عوارض این سفر هوایی طاقت فرسا و طولانی مدت می تواند از حالت ناخوشایندی خفیف تا عوارض خطرناک (ترومبوز ورید عمقی ناشی از نشستن طولانی مدت) متغیر باشد. برنامه ریزی صحیح برای این سفر می تواند به کاهش احتمال بوز چنین مسائلی کمک کند و باعث شود که سفر بهتری را تجربه کنید.

خواه قصد شما از سفر به کانادا، تحصیل در این کشور باشد و خواه صرفا برای دیدن زیبایی‌های کانادا،‌ مسیر طولانی این سفر میتواند مسائلی را برای شما بوجود بیاورد.بهترین راه همان طور که گفته شد برنامه ریزی برای این سفر بلند مدت است.

سفر هوایی از ایران به کانادا

پرواز از ایران به کانادا حدود ۱۷ ساعت و ۵۸ دقیقه طول می کشد و طی این پرواز، مسافتی معادل ۹۴۱۲ کیلومتر طی میشود که به طور متوسط هر ۳ ساعت و ۳۰ دقیقه توقفی بین مسیر صورت می گیرد.

شرکت‌های هواپیمایی نظیر ترکیش ایرلاینز، پگاسوس ایرلاینز، ایر کانادا و غیره نیز خدمات مسافربری را ما بین این دو نقطه ارائه میکنند. معمولا ۱۲ پرواز در هر هفته انجام می شود اما برنامه پرواز‌ها در طول تعطیلات آخر هفته و سایر ایام تعطیل ممکن است متفاوت باشد، از این رو باید برنامه پروازها را از قبل بررسی کنید. از طرفی بدلیل شرایط ایجاد شده در پی انتشار بیماری کویید ۱۹، برخی از محدودیت‌های سفری در هنگام ورود به کانادا اعمال میشود و خدمات حمل و نقل عمومی نیز ممکن است متأثر از این امر تغییر کرده باشند.

بنابراین اگر ویزا(روادید) کانادا را دارید یا مایل به مهاجرت به  کشور کانادا هستید، باید از نکاتی که موجب میشوند طی این سفر هوایی طولانی، اوقات خوش و راحتی را داشته باشید، آگاه باشید.

نکاتی مهم برای داشتن سفری راحت در سفرهای طولانی هوایی

سفر هوایی

در این بخش از مقاله، نکاتی برای پروازهای طولانی مدت آورده شده که پیروی از آنها موجب میشود سفر هوایی شما لذت بخش‌تر باشد.

بلیط‌های خود را زودتر از موعد سفر رزرو کنید.

نا گفته نماند که هرچه زودتر جهت رزور بلیط اقدام کنید، به همین سادگی شانس بیشتری برای گرفتن صندلی در بخش مورد علاقه خود خواهید داشت.

در صندلی‌های پشتی بنشینید.

در صورتی که شخصا به نشستن در قسمت خاصی علاقه ندارید(یا تمامی صندلی‌های جلویی پر شده باشد) به قسمت عقب بروید. مطمئنا قسمت پشتی پر سر و صداتر خواهد بود اما با توجه به اینکه همه علاقه دارند در صندلی‌های جلویی بشینند، در اینصورت شما شانس بیشتری خواهید داشت که یک یا دو صندلی خالی در کنار خود داشته باشید. قبل از پرواز هواپیما صندلی‌های جلویی را بررسی کنید تا ببینید در آخرین لحظه می توانید صندلی خالی در این ردیف پیدا کنید یا خیر.

بدن خود را برای این سفر طولانی آماده کنید.

یک روز قبل از پرواز، مدتی را برای ورزش در باشگاه یا پیاده روی و انجام حرکات کششی اختصاص دهید تا بدنتان برای گذراندن ۱۸ الی ۲۴ ساعت زمان در حالت نشسته آماده شود. حتما به خوبی استراحت کنید چرا که بیخواب بودن و عدم استراحت کافی می تواند این سفر را برای شما طاقت فرسا و دشوار کند.

همه‌ی دستگاه‌های الکترونیکی خود را شارژ کنید.

حتما قبل از پرواز، تمامی دستگاه‌های الکترونیکی خود را شارژ کنید و حتی شارژرهایتان را بهمراه داشته باشید تا بتوانید در طول مسیر دوباره دستگاه‌های خود را شارژ کنید. در صورتی که پریز برق یا پورت USB در صندلی‌های هواپیما نباشد، همراه داشتن پاور بانک یا شارژر اکسترنال بسیار کارآمد خواهد بود.

مقدار زیادی ماسک با خود داشته باشید.

سفر هوایی

ماسک زدن و رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در هواپیما الزامی است، از اینرو حتما ماسک به تعداد کافی همراه خود داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید آنها را تعویض کنید.

وسیله‌ای برای سرگرمی خود بیاورید.

لپ تاپ، تبلت یا موبایل خود را با موسیقی، فیلم و کتاب الکترونیکی پر کنید تا در طول مسیر سرگرم بمانید. کتاب‌های کاغذی (غیر الکترونیک) نیز روش مناسبی برای استراحت چشم در زمان‌هایی است که چشمتان از نگاه کردن به صفحه نمایش دستگاه‌های الکترونیکی خسته شده باشد.

لباسی راحت بپوشید.

کمربندهای سفت، شلوار جین و پیراهن‌های تنگ انتخاب بدی برای پروازهای طولانی مدت هستند. در واقع نیازی هم به پوشیدن آنها نیست. اگر هم که میخواهید هم راحت باشید و هم شیک بنظر برسید،‌ میتوانید از لباس‌هایی مانند ساق شلواری یا شلوار گشاد و تی‌شرت استفاده کنید. به همراه داشتن یک دست لباس اضافی نیز خوب است چرا که ممکن است حین سفر سردتان شود.

مقداری تنقلات همراه خود داشته باشید.

هم وعده‌های اصلی غذایی و هم میان وعده نیز در هواپیما ارائه میشوند اما بهتر است که خودتان هم از منزل تنقلاتی نظیر چند تکه میوه یا کراکر همراه خود بردارید. به این ترتیب اگر وعده‌ی غذایی ارائه شده در هواپیما باب میل شما نباشد و یا اینکه کلا گرسنه شده باشید، میتوانید از این موادی که همراه خود آورده‌‍اید میل کنید.

برای پرواز زدگی یا جت لگ آماده شوید.

چندین راهکار وجود دارد که با انجام دادن آنها قبل از پرواز، می توانید از جت لگ (پرواز زدگی) جلوگیری کنید یا آن را به حداقل برسانید. از چندین روز قبل از پرواز الگوی خواب خود را تنظیم کنید ( بسته به ساعت پروازتان باید این کار را انجام دهید). همچنین می توانید پرواز خود را طوری رزرو کنید تا در طول روز به مقصد برسید و از توقف‌های بین مسیر خود نهایت استفاده را بکنید و از همه مهم‌تر، قبل از پرواز به اندازه کافی استراحت داشته باشید. به این توصیه ما اعتماد کنید،۲۴ ساعت قبل از پرواز نخوابید تا خوابتان در مقصد تنظیم شود.

قبل از موعد "چک این" کنید یا زودتر در فرودگاه حاضر شوید.

تنها چیزی که به آن نیاز ندارید یک فرودگاه شلوغ و مملو از جمعیت است که باعث شود پرواز خود را از دست بدهید.

یک بالش و پتو همراه خود بردارید.

سفر هوایی

وقتی سرتان ثابت نباشد و مدام سردتان شود، چرت زدن دشوار خواهد بود. بالش گردنی مسافرتی و یک پتو میتوانند خواب راحت شما را حین پرواز تضمین کنند.

آرامش خود را حفظ کنید.

احساس بی حوصلگی و کسالت، نخوابیدن و حتی تماشای فیلم‌های دلهره آور با موضوع آخرالزمانی همگی مواردی هستند که موجب ایجاد حس اضطراب حین پرواز میشوند. قبل از پرواز برای مقابله با استرس، برخی از تکنیک‌های تنفس عمیق را تمرین کنید تا بتوانید در طول پرواز آرامش خود را حفظ کنید.

آب بنوشید.

تفاوت بین تلو تلو خوردن و احساس گرمای شدید با داشتن احساس سرزندگی بعد از پیاده شدن از هواپیما، اغلب به هیدراتاسیون بدن مربوط می شود. وقتی کم آب بنوشید، خلق و خوی شما تند شده و سطح انرژی شما نیز کاهش خواهد یافت. همچنین پوستتان نیز خشک شده و در معرض پوسته پوسته شدن قرار خواهد گرفت. سعی کنید بطور مکرر آب بنوشید حتی اگر تشنه نباشید.

دهان و دندان خود را تمیز نگه‌دارید.

مسواک زدن دندان‌ها و استفاده از مرطوب کننده‌های پوستی در ایجاد حس سلامتی بخصوص حین پرواز معجزه میکنند. از اینرو، حتما یک کیت کوچک حاوی شانه، دئودورانت، خمیر دندان، مسواک، دستمال مرطوب صورت و خوشبو کننده دهان در پرواز همراه خود داشته باشید.

خلاق باشید.

حین پرواز نه موبایل شما زنگ میخورد و پیام و ایمیلی برایتان میرسد، از اینرو دفترچه یادداشت، لپ تاپ یا حتی دفتر طراحی و نقاشی خود را باز کنید و دست به کار شوید.

در بستن چمدان زیاده روی نکنید.

یک پرواز طولانی مدت نسبت به سایر پروازهای کوتاه به وسایل بیشتری نیاز دارد اما این بدان معنا نیست که شما باید حداکثر وسایل را همراه خود داشته باشید. تنها اقلام ضروری و شخصی را بردارید که میدانید به آنها نیاز خواهید داشت.

هدفون‌های نویز گیر می توانند بهترین دوست شما حین پرواز باشند.

استفاده از هدفون‌های نویز گیر یا گوش گیرهای با کیفیت میتواند از شنیدن صداهای مزاحم هواپیما یا سایر مسافران جلوگیری کند.

با خدمه دوست شوید.

می توانید پیش قدم شوید و با خدمه رابطه صمیمی و دوستانه ایجاد کنید. با این کار هم شانس خود برای دریافت توجه و رسیدگی مضاعف از سوی خدمه را افزایش میدهید و هم اینکه بنوعی اوقات خوشی را برای خود و خدمه ایجاد خواهید کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.