| کد خبر: 254077 |

◄ معرفی سایت و اپلیکیش اطلاعات پروازها

در راستای ارائه خدمات الکترونیک، دسترسی راحت افراد به اطلاعات پرواز و همچنین کاهش مراجعه حضوری سایت اطلاعات پرواز ارائه شده است. کاربران با مراجعه به این سایت می توانند از جزئیات پرواز مرتبط با شرکت های هواپیمایی در شهرهای مختلف اطلاع یابند.

تین نیوز

سایت اطلاعات پرواز  یکی از سایت های اطلاع رسانی از زمان پرواز در کشور است که اطلاعاتی مرتبط با زمان و جزئیات پرواز در شهر های مختلف را به صورت اینترنتی در اختیار عموم قرار می دهد. علاوه بر سایت اطلاعات پرواز، اپلیکیشن پرواز نیز در اختیار افراد قرار داشته و می توانند از آن استفاده نمایند.

 سایت اطلاعات پرواز به آدرس اینترنتی fids.airport.ir می باشد. در این مقاله در ارتباط با معرفی سایت اطلاعات پرواز و راهنمای ورود به سایت اطلاعات پرواز توضیح داده خواهد شد. همچنین در ادامه مطلب نیز به نحوه جستجو پرواز در سایت اطلاعات پرواز و دانلود برنامه اطلاعات پرواز پرداخته می شود.

معرفی سایت اطلاعات پرواز 

جهت اطلاع از زمان و ساعت پرواز، تاخیر ویا لغو پروازها و همچین نوع مدل هوپیما و موارد دیگر به صورت غیر حضوری از طریق سایت اطلاعات پرواز، امکان پذیر می باشد.

 به گزارش تین نیوز، در این سایت لیست فرودگاه های کشور درج شده و در صفحه اول سایت قرار دارد. کاربر با مراجعه به آدرس اینترنتی سایت اطلاعات پرواز به نشانی fids.airport.ir به صفحه اول آن منتقل خواهد شد. لیست فرودگاه های کشور در سمت چپ این سایت درج شده و کار می تواند بر اساس نیاز خود به سایت مورد نظر مراجعه کند.

در سایت اطلاعات پرواز، پروازهای ورودی داخلی و پروازهای خروجی داخلی در سمت چپ صفحه درج شده و همچنین پروازهای ورودی خارجی و پروازهای خروجی خارجی با دسته بندی مشخص قرار دارند. فرد این امکان را داشته تا از زمان برنامه ای پرواز های نام برده به همراه اطلاعاتی مانند ایرلاین، شماره پرواز، مبدا، وضعیت، زمان واقعی و مدل هواپیما مطلع گردد. همچنین قابلیت سرچ و شرکت در نظرسنجی را داشته که در ادامه به قابلیت جستجو پرداخته خواهد شد.

◄ معرفی سامانه ۵۱۴۹ ؛ سامانه صدای مسافر راه آهن جمهوری اسلامی ایران

◄ معرفی اپلیکیشن مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی

معرفی سامانه 141؛ جامع اطلاع رسانی جاده های کشور

راهنمای ورود به سایت اطلاعات پرواز 

پس از ورود به سایت https://fids.airport.ir/، وارد سایت اطلاعات پرواز می شویم. در صفحه ای که باز می شود، علاوه بر لیست فرودگاه های کشور اطلاعاتی پرواز هر یک نیز درج شده است. افراد جهت ورد به سایت اطلاعات پرواز نیاز به استفاده از اینترنت داشته و بایستی به صورت آنلاین این کار را انجام دهند.

سایت اطلاعات پرواز

 

نحوه جستجو پرواز در سایت اطلاعات پرواز

جهت جستجوی پرواز از طریق دو راه امکان پذیر است. 

1- در این مرحله فرودگاه مد نظر خود را از ستون سمت راست صفحه انتخاب کرده. و بدین ترتیب صفحه مرتبط با فرودگاه مورد نظر باز می شود و اطلاعات مورد نیاز از قبیل نوع ایرلاین، زمان و تاریخ پرواز ، شماره پرواز و نوع مدل هواپیما را در اختیار ما قرار می دهد.

2- در قسمت جستجو که در انتهای صفحه قرار دارد با وارد کردن عبارت مورد نظر و انتخاب علامت ذره بین، نتایج جستجوی کلمه مورد نظر  در دسترس قرار می گیرد.  

امکان جستجو موجب شده تا فرآیند دسترسی به اطلاعات پرواز در این سامانه راحت تر شود. در تصویر زیر جستجو بر اساس ایرلاین انجام شده و بر حسب مثال واژه کیش ایر سرچ شده است و تمامی  اطلاعات مرتبط با پروازها کیش ایر از مبدا های مختلف را در اختیار کاربران قرار می دهد.

جستجو در سایت اطلاعات پرواز

 

اپلیکیش سایت اطلاعات پرواز

سایت اطلاعات پرواز یک سایت اینترنتی ارائه دهنده اطلاعات مرتبط پرواز فرودگاه های داخلی بوده که استفاده از آن بسیار راحت می باشد. اطلاعات پرواز علاوه بر سایت، دارای یک اپلیکیشن مجزا بوده که در اختیار عموم قرار دارد. این برنامه قابلیت نصب بر روی گوشی های هوشمند اندرویدی را داشته و افراد می توانند با مراجعه به منابع ارائه دهنده اپلیکیشن های اندروید آن را دانلود نمایند.

کاربر پس از دانلود برنامه اطلاعات پرواز فرودگاه و راه اندازی آن بر روی گوشی تلفن همراه، بایستی وارد این برنامه شده و روند نصب را طی نماید. روند نصب بسیار ساده بوده و فرد با پیچیدگی خاصی روبرو نیست. 

اپلیکیشن اطلاعات پرواز فرودگاه این امکان را فراهم آورده تا کاربران بتوانند به وضعیت پروازهای ورودی و خروجی بیش از 20 فرودگاه در ایران از جمله مهرآباد، امام خمینی، مشهد، شیراز و سایر شهر ها دسترسی داشته باشند.

علاوه بر امکان دسترسی به اطلاعات پرواز فرودگاه ها، اطلاعاتی نظیر نوع هواپیما، وضعیت آب و هوای شهر مبدا و مقصد و اطلاعات کامل هر فرودگاه نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. 

معرفی اپلیکیشن اطلاعات پرواز فرودگاه

برنامه اطلاعات پرواز فرودگاه به صورت رایگان برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس عرضه شده است. پس از دانلود و نصب این برنامه، در مرحله اجرای برنامه مذکور به لیست پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه در دو دسته‌بندی جداگانه دسترسی خواهید داشت. به منظور مشاهده لیست فرودگاه ها و انتخاب فرودگاه مورد نظر خود، آیکون به شکل سه خط در گوشه بالا و سمت راست صفحه را لمس نمایید.

آموزش اپلیکیشن اطلاعات پرواز

از قابلیت های کاربردی برنامه اطلاعات پرواز فرودگاه می‌توان به امکان دسترسی به اطلاعات کامل هر فرودگاه اشاره کرد. بدین منظور تنها کافیست تا نام فرودگاه قابل مشاهده در قسمت فوقانی صفحه را لمس کنید. بدین ترتیب به اطلاعاتی نظیر وضعیت آب و هوا فرودگاه، شماره تماس، وب سایت و آدرس فرودگاه دسترسی خواهید داشت. همچنین در این بخش امکان مشاهده موقعیت فرودگاه بر روی نقشه نیز فراهم آمده است. در نهایت کاربران می‌توانند با مراجعه به قسمت انتهایی صفحه به مشخصات و تاریخچه فرودگاه دسترسی داشته باشند.

آموزش اپلیکیشن اطلاعات پرواز

 

با انتخاب هریک از پروازها به شماره و نوع هواپیما، زمان تخمینی پرواز در صورت تاخیر، وضعیت آب و هوای مبدا و مقصد و شماره ترمینال دسترسی خواهید داشت. برنامه اطلاعات پرواز فرودگاه قابلیت به اشتراک گذاری اطلاعات پرواز از طریق سایر اپلیکیشن ها را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است. بدین منظور تنها کافیست تا آیکون موجود در گوشه بالا و سمت چپ صفحه را لمس نمایید.

آموزش اپلیکیشن اطلاعات پرواز.

 

برنامه اطلاعات پرواز فرودگاه از قابلیت جستجو پرواز بر اساس شهر، شماره پرواز و یا ایرلاین نیز بهر می‌برد. بدین منظور تنها کافیست تا اولین آیکون موجود در گوشه بالا و سمت چپ صفحه را لمس کنید. از سوی دیگر با لمس دومین آیکون امکان به روز رسانی اطلاعات پرواز فراهم می‌آید. در نهایت کاربران می‌توانند با لمس سومین آیکون به بررسی تاریخ و ساعت تغییر وضعیت پروازهای گذشته بپردازند.

آموزش اپلیکیشن اطلاعات پرواز

 

از طریق لینک ضمیمه شده در انتهای این مطلب قادر به دانلود برنامه مذکور خواهید بود.

لینک دانلود

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.