| کد خبر: 256975 |

رپرتاژ آگهی؛

◄ آگهی مزایده و مناقصه در کجا منتشر می شود؟

مزایده و مناقصه همواره یکی از اصطلاحات اقتصادی رایج هستند که امروزه بسیار با آن‌ها رو به رو می‌شویم.

تین نیوز

مزایده و مناقصه همواره یکی از اصطلاحات اقتصادی رایج هستند که امروزه بسیار با آن ها رو به رو می شویم. تصور افراد از مزایده خرید با بالاترین قیمت و تصورشان از مناقصات خرید با کمترین قیمت است. اما در کل اگر قصد شرکت در این آگهی ها را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم ضمن تعریفی از این آگهی ها، به شما بگوییم از کجا می توانید در مورد برگزاری این آگهی ها مطلع شوید.

چگونه از برگزاری مزایده ها و مناقصه ها مطلع شویم؟

در گذشته مردم برای اینکه از برگزاری مزایدات و مناقصات مطلع شوند، باید به سازمان ها و شرکت ها مراجعه کرده و وقت و هزینه زیادی را صرف می کردند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و طراحی فضاها و سایت های اینترنتی، اطلاع از زمان برگزاری سریع و به راحتی انجام می شود. از این رو سایت مناقصه و مزایده کشور ارتباط گستران هزاره، برای آسان سازی کار درج و انتشار آگهی های مناقصات و مزایدات، طراحی شده و در اختیار مشتریانی که در این حوزه فعالیت می کنند قرار گرفته است. اما سوال اصلی اینجاست که مزایده و مناقصه چیست؟

مزایده چیست؟

یک روش رقابتی است که فروشندگان کالا و خدمات در این روش رقابتی محصولات و خدمات خود را با بالاترین قیمت به فروش می رسانند. پس اگر سازمانی یا شرکتی قصد فروش محصولات یا خدمات خود را داشته باشد، می تواند از طریق انتشار آگهی در ستاد دولت یا فضای مجازی، درخواست بدهد و با شرکت یا سازمانی که بیشترین قیمت را پیشنهاد کرده، قرارداد ببندد. مزایدات اقسام مختلفی دارند که عبارت اند از:

  • حضوری یا حراج: اشخاص برای خرید کالای عرضه شده جمع می شوند و معامله با بالاترین پیشنهاد داده شده صورت می گیرد.
  • کتبی: همانطور که از نام آن پیداست، به صورت کتبی است و با تشریفات خاصی نظیر درج آگهی، کمیسیون و اعلام نتایج همراه خواهد بود.

مناقصه چیست؟

در این روش، واگذاری پروژه و همینطور خرید کالا یا خدمات مورد نیاز شرکت یا شخص مناقصه گر، با پایینترین قیمت ممکن انجام می شود. در واقع می توان گفت این روش رقابتی بین شرکت های تامین کننده خدمات برای پیشنهاد و اعلام مناسب ترین قیمت ها به سازمان های درخواست دهنده است. مناقصه اقسام مختلفی دارد که عبارت اند از:

  • مناقصه عمومی: در این روش دولت یا سازمان های عمومی درخواست خرید کالای یا خدمات خود را به صورت عمومی مورد اشتراک قرار می دهد، یعنی در بین تمام اشخاص یا شرکت هایی که اعلام آمادگی کرده اند درخواست خود را عرضه می کنند.
  • مناقصه متوسط: تعیین سقف مناقصه از طریق استعلام بها توسط مامور خرید انجام می شود و حداقل 3 متقاضی شرکت کننده باید حضور داشته باشند.
  • مناقصه محدود یا کوچک: در این روش، مکاتبه روزنامه ای وجود ندارد و مکاتبات با وجود حداقل شش پیمانکار یا شرکت انجام می شود.

تفاوت مزایده و مناقصه

تا به اینجا با مزایده و مناقصه آشنا شدید. پس به زبان ساده می توان گفت تفاوت این دو مورد به جا به جایی خریدار و فروشنده در هر معامله مربوط است. به این معنی که، در مناقصه خریدار با پایینترین قیمت پیشنهادی خود در معامله شرکت می کند، در حالی که در مزایدات فروشنده با بیشترین قیمت پیشنهادی خود قرارداد را نهایی می کند.

چه افرادی می توانند از سایت انتشار آگهی مزایده و مناقصه بهره ببرند؟

حال که با تمام موضوعات مرتبط با این آگهی ها آشنا شدید، شاید برایتان سوال ایجاد شود که چه افرادی می توانند از سایت انتشار آگهی مزایدات و مناقصات بهره ببرند؟ در واقع این سایت برای چه افرادی مناسب است. افرادی که از این سایت بهره می برند و در واقع مخاطبین این سایت هستند به سه دسته تقسیم می شوند:

  1. افرادی که به دنبال برگزاری مناقصه و پیمانکار با قیمت مناسب هستند، می توانند آگهی های خود را در این سایت برگزار کنند.
  2. افرادی که در پی خرید کالا و یا خدمات ویژه ای هستند، می توانند در بخش آگهی های این سایت به دنبال کالای مورد نظر خود بگردند.
  3. افرادی که قصد خرید کالا یا خدمات را دارند می توانند در هنگام ارائه قیمت پیشنهادی از سوی شرکت کنندگان، در آگهی شرکت کنند و با بررسی قیمت های پیشنهاد شده به برخی از آنها پاسخ دهند.

سخن پایانی

سایت ثبت مناقصه، درج آگهی مزایده و استعلام بها هزاره با بیش از 17 سال سابقه، جامع ترین پایگاه اطلاع رسانی مناقصات و مزایدات کشور است. با مراجعه به این سایت می توانید اطلاعات مربوط به آگهی های منطبق با زمینه فعالیت خود را مشاهده کنید. شرکت ارتباط گستران با 100 پرسنل متخصص و شبکه نمایندگی در 31 استان کشور بهترین شرکت برای اطلاع رسانی است. هزاره با مورد پوشش قرار دادن مناقصات 23 کشوری که با ایران دارای مراودات تجاری و اقتصادی هستند، این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است تا با ورود به عرصه های بین المللی حیطه فعالیت خود را گسترش دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.