| کد خبر: 254745 |

◄ آتش سوزی پارک ملی گلستان مهار شد

نیروهای مستقر در پارک ملی گلستان، با وجود گرمای هوا و کاهش رطوبت در محدوده چشمه گلستان به دلیل قرارگیری در ارتفاع و سخت گذر بودن، بعد از چندین ساعت موفق به کنترل و مهار آتش سوزی شدند.

تین نیوز

مهدی تیموری، رییس پارک ملی گلستان گفت: از ساعت ۶ صبح امروز با دریافت گزارش مبنی بر آغاز حریق، محیط بانان پارک ملی گلستان به محل اعزام و در ادامه عده ای از مردم بومی هم با اطلاع از موضوع برای کمک به جمع آنان اضافه شدند.

به گزارش تین نیوز، تیموری چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با تلاش نیروهای محیط بانی، همیاران طبیعت و مردم محلی پیش روی آتش که از صبح امروز قسمت صخره ای این پارک در محدوده چشمه گلستان (پل شماره یک) را دربرگرفته بود، مهار شد.

رییس پارک ملی گلستان ادامه داد: تعدادی از نیروها همچنان برای جلوگیری از پیشروی محدوده آتش در منطقه حضور دارند و همچنین نیروهای تازه نفس از محیط بانان، مردم محلی و بسیجیان فردا صبح زود برای کمک به اطفای کامل حریق و خاموش کردن کنده های نیم سوخته به منطقه اعزام می شوند.

تیموری گفت: با توجه به قرارگیری در فصل زایش حیات وحش آتش سوزی امروز باعث تخریب تعدادی از لانه های پرندگان به همراه تخم هایشان و سوختن خزندگانی مانند مار شد و علاوه بر آن برخی درختان سبز هم خسارت دیدند.

وی افزود: میزان دقیق خسارت آتش سوزی به حیات وحش و وسعت درگیری پارک ملی گلستان بعد از بررسی های کارشناسی اعلام خواهد شد.

رییس پارک ملی گلستان ادامه داد: همچنین ۲ مورد حریق نقطه ای درختان در حاشیه جاده میان گذر پارک با اقدام به موقع نیروهای محیط بانی در کمترین زمان مهار و از گسترش آن جلوگیری شد.

به گزارش ایرنا، پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ذخیره گاه های زیست کره ثبت شده در میراث جهانی ۱۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه های پستانداران ایران را در بیش از ۹۲ هزار هکتار گستره جای داده است.

این پارک از بهترین زیستگاه های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه ای، گرگ، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز بوده و بویژه بخاطر جمعیت فراوان قوچ و میش معروف است.

پارک ملی گلستان دارای سه نوع آب و هوای متفاوت خشک، نیمه خشک و نیمه مرطوب است که همین ویژگی باعث شده این پارک دارای پوشش گیاهی متنوع از استپ خشک تا جنگل انبوه باشد.

گلستان در سال ۱۳۵۴ نخستین پارک ملی ایران شد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره گاه زیست محیطی کره زمین به ثبت رسیده است.

بیشتر گستره پار

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.