| کد خبر: 252307 |

◄ معرفی چشمه آب گرم نزدیک تهران

چشمه های آب گرم در تمام نقاط کشور وجود دارند که به دلیل خواص درمانی بی شمار به یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایران تبدیل شده اند.

تین نیوز

چشمه های آب گرم در تمام نقاط کشور وجود دارند که به دلیل خواص درمانی بی شمار به یکی از مقاصد اصلی گردشگری ایران تبدیل شده اند. یکی از مناطقی که چشمه آب گرم با خواص درمانی بالایی دارد شهر تهران است که این چشمه آب گرم نزدیک تهران از کوه دماوند سرچشمه می گیرد و در بین گردشگران اهمیت زیادی دارد.

اگر شما هم در تهران زندگی می کنید و قصد رفتن به چشمه آب گرم درمانی در نزدیکی تهران را دارید در این مطلب با ما همراه باشید.

چشمه آب گرم رینه

اگر به دنبال چشمه آب گرم نزدیک تهران هستید، آب گرم رینه از زمان قاجار تا امروز در حال فعالیت است و در زمان شاه عباسی، شاهان برای استفاده از حمام های آب گرم آن و تفریح و استراحت به این منطقه سفر می کردند. این چشمه به دلیل خواص درمانی التیام بخش برای دردهای عضلانی و استخوانی بین مردم زبانزد است. شهر رینه یکی از شهرهای اطراف لاریجان در استان مازندران است که به دلیل خانه های ییلاقی و  آب و هوا مناسب و پاکش بین مردم تهران و شهرهای شلوغ اطراف مطرح شده است.

چشمه آب گرم رینه

این چشمه که حاصل آتشفشان نیمه خاموش دماوند است و از دامنه های البرز جاری می شود از جمله چشمه های آب گرم پربرکت است که به عنوان پرآب ترین چشمه منطقه شناخته می شود.

چشمه آب گرم رینه  به دلیل دارا بودن گوگرد و خواص درمانی متعددی که دارد امروزه به عنوان یکی از چشمه های آب گرم که از دماوند سرچشمه می گیرد بین گردشگران شناخته شده است. این چشمه که در استان مازندران و شهر رینه واقع شده تا تهران فاصله زیادی ندارد و به همین دلیل آخر هفته ها پذیرای مهمانان و کوهنوردانی است که قصد صعود به دماوند را دارند.

دمای چشمه آب گرم رینه در طول سال به ۶۲ تا ۷۰ درجه سانتی گراد می رسد و بهترین زمان برای رفتن به این آب گرم در فصل پاییز و زمستان است که علاوه بر رفتن به آب گرم و استفاده از وان، حمام و استخرهای آن می توانید در سوئیت ها و خانه های روستایی که اجاره داده می شوند اقامت کنید.

جاذبه های گردشگری اطراف آب گرم رینه

شهر رینه که یکی از قدیمی ترین شهرها به سبک روستاهای ییلاقی است علاوه بر داشتن چشمه آب گرم درمانی دارای جاذبه های دیدنی بسیاری است که از جمله جاذبه های گردشگری اطراف آب گرم رینه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

کوه دماوند 

اصلی ترین و مهم ترین جاذبه دیدنی رینه کوه دماوند است که می توانید به تماشا آن بنشینید و از آب و هوا کوهستانی لذت ببرید یا با کوهنوردانی که به قصد صعود از رینه گذر می کنند همراه شوید و تا جای ممکن از قله بالا بروید.

دماوند

دخمه سنگی کافر کلی

دخمه سنگی کافر کلی محل زندگی اجداد مردم رینه است که در گذشته مردم برای فرار از دشمن این دخمه ها را ساخته بودند و طبق گفته تاریخ شناسان این دخمه ها با دست روی کوه کنده شده اند و مردم آن زمان هنگام حمله دشمن، به این دخمه ها پناه می گرفتند و تا چند روز در آن ها پنهان می شدند.

دخمه سنگی کافر کلی

حمام شاه عباسی

حمام شاه عباسی که قدمت آن به دوره قاجار بازمی گردد، به دلیل معماری جالب و سقف گنبدی شکل خود از جمله حمام های جذاب کشور و یکی از حمام های تاریخی مربوط به زمان شاه عباسی است که در آن دوران این حمام مخصوص شاهان بود و در حال حاضر عموم مردم می توانند در آن آبتنی کنند.

دشت لار

دشت لار در مسیر رینه قرار دارد و در فصل بهار و تابستان تا چشم کار می کند گل های رنگارنگ را خواهید دید. در این دشت که پر از گل های شقایق وحشی، بنفشه، زنبق ارغوانی و گل های زرد است می توانید ساعت ها به تماشا بهشت زیر پایتان بنشینید و از گیاهان دارویی که در این دشت رشد می کنند بچینید و مشغول عکاسی شوید.

دشت لار

آبشارهای شاهاندشت 

آبشارهای شاهاندشت در ۲۰ کیلومتری رینه واقع شده اند و شامل ۸ آبشار هستند که در کنار هم قرار دارند و به عنوان بلندترین آبشار مازندران شناخته می شوند و به همین دلیل در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده اند. اگر به طبیعتگردی علاقه مند هستید حتما از این آبشارهای زیبا دیدن کنید.

امامزاده هاشم

یکی از جاذبه های دیدنی که در مسیر چشمه آب گرم نزدیک تهران قرار گرفته امامزاده هاشم است. این امامزاده را بعد از عبور از جاده هراز به سمت رینه خواهید دید که در دامنه کوه واقع شده و علاوه بر زیارت امامزاده هاشم، می توانید به زیارت امامزاده محمد طاهر که در کنار آن قرار دارد و یکی از قدیمی ترین بناهای تاریخی منطقه است بروید و بعد از زیارت در آش فروشی نزدیک این امامزاده آش میل کنید.

امام زاده هاشم

سوغات رینه

در سفر به رینه علاوه بر بهره مند شدن از چشمه آب گرم رینه و دیدن جاذبه های گردشگری اطراف این منطقه از سوغات ارگانیک و طبیعی آن مثل عسل کوهی، آویشن، گون، نان ها و شیرینی های محلی و میوه باغ های رینه غافل نشوید. همچنین در دشت لار و دامنه کوه می توانید انواع گیاهان دارویی مثل والک، چای کوهی و شیرین بیان را پیدا کنید.

خواص آب گرم رینه

این چشمه آب گرم نزدیک تهران به دلیل داشتن گوگرد و مواد معدنی داخل آب دارای خواص درمانی متعددی است که از جمله خواص آب گرم رینه می توان به درمان زخم های پوستی، درمان دردهای مفصلی و ماهیچه ای، التیام بخش دردهای عضلانی و استخوانی و آرام بخش بدن اشاره کرد.

نحوه استفاده از آبگرم رینه؛ در خانه شخصی یا حمام عمومی

در شهر رینه استخر و حمام آبگرم برای استفاده عمومی وجود دارد. یکی از حمام‌های مشهور این منطقه حمام شاه عباسی نام دارد که از دوره قاجار تا به‌حال پابرجا مانده است.

اما خوشبختانه آبگرم رینه در بیشتر سوئیت‌ها، ویلاها و خانه‌های منطقه نیز لوله‌کشی شده‌ است. شما با اجاره این اقامتگاه‌ها می‌توانید به‌طور خصوصی از خواص املاح معدنی آب گرم بهره ببرید.

هزینه استفاده از آبگرم خانه‌های رینه معمولا بر حسب ساعت استفاده و تعداد مسافران محاسبه می‌شود.

مسیر دسترسی به آب گرم رینه

شهر رینه از توابع لاریجان در استان مازندران است که حدود ۲ ساعت با تهران فاصله دارد. مسیر دسترسی به آب گرم رینه از جاده هراز است و باید شهرهای بومهن، پردیس، رودهن و آبعلی را پشت سر بگذارید و بعد از عبور از امامزاده هاشم و پلور به آب اسک برسید. کمی جلوتر تابلو راهنما رینه را می بینید که با دنبال کردن آن و عبور از روستا مون و انهه به آب گرم رینه خواهید رسید.

یکی دیگر از مسیرهای دسترسی برای رفتن به آب گرم رینه از روستا پلور است، بعد از وارد شدن به روستا پلور در میدان اصلی آن مجسمه کوهنوردی را می بینید که جاده فرعی کوهستانی و آسفالت شده دور این میدان قرار دارد که مناسب برای فصل بهار و تابستان است و رفتن از این جاده در فصل سرد پیشنهاد نمی شود.

آخرین مسیر دسترسی به آب گرم رینه از جاده پلور به مازندران است که باید در جاده هراز از آب اسک عبور کرده و به طرف شهر گزنک بروید، نرسیده به ورودی شهر یک جاده فرعی در سمت چپ قرار دارد که به روستا گزانه می رود. از طریق این جاده فرعی و رد شدن از روستا به امیرآباد و بعد به آب گرم رینه می رسید.

طبیعت شهر رینه

در سفر به رینه کجا اقامت کنیم؟

در رینه سوئیت‌ها و ویلاهای متعددی برای اجاره وجود دارد که علاوه بر زیبایی و بافت سنتی، از لوله‌کشی آب‌گرم و معدنی نیز برخوردارند. اقامت در این مکان‌های دلنشین، معمولا به‌صرفه و مناسب برای خانواده‌ها است. در منطقه پایین‌دست رینه نیز ویلاهایی با همین مشخصات وجود دارد؛ با این توضیح که فشار آب‌گرم در این ویلاها از سایر نقاط بیشتر است و به‌تبع آن، اجاره‌بهای بیشتری خواهید پرداخت.

ضمنا در سال‌های اخیر، هتل‌هایی نیز برای گردشگران تاسیس شده است که از جمله آن می‌توان به هتل «رنگین‌کمان رینه» و «هتل باباقدرت رینه» اشاره کرد. گردشگران همچنین می‌توانند با رفتن به شهرهای اطراف چون بابل و آمل که در فاصله دو ساعتی قرار دارند نیز اقامتی خاطره‌انگیز را تجربه کنند.

حرف آخر درباره چشمه آب گرم نزدیک تهران

رینه که چشمه آب گرم نزدیک تهران است و از دماوند سرچشمه می گیرد، دارای خواص متعدد درمانی است. این چشمه یکی از قطب های اصلی گردشگری سلامت تهران است که سالانه میزبان گردشگران بسیاری است که به این چشمه سفر می کنند و به همین دلیل امکانات متنوع رفاهی را برای مسافران فراهم کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.