بازدید سایت : ۶۷۴۴۹

◄ تراموا تا چند روز دیگر به خیابان های تهران می آید؟ + فیلم

به گفته معاون شهردار تهران محموله ترامواهای چرخ لاستیکی به مقصد ایران بارگیری شده و به زودی شاهد راه اندازی این وسیله حمل و نقل در پایتخت خواهیم بود.

تین نیوز |

به گفته معاون شهردار تهران محموله ترامواهای چرخ لاستیکی به مقصد ایران بارگیری شده و به زودی شاهد راه اندازی این وسیله حمل و نقل در پایتخت خواهیم بود. تراموا قرار است جایگزین اتوبوس های پر سرعت بی آر تی در حدفاصل میدان آزادی تا تهرانپارس شود. در این بخش از مجله تصویری تین به این موضوع پرداخته ایم که شما را به دیدن آن دعوت می کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اسدبیگی - اسداله پاسخ

    ترامواهای چرخ لاستیکی: ترکیبی از انعطاف‌پذیری و حمل‌ونقل عمومی
    ترامواهای چرخ لاستیکی، نسل جدیدی از سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی هستند که به جای چرخ‌های فولادی بر روی ریل، از چرخ‌های لاستیکی بر روی سطح جاده استفاده می‌کنند. این نوع ترامواها ترکیبی از مزایای اتوبوس و تراموای سنتی هستند و به همین دلیل در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند.
    مزایای ترامواهای چرخ لاستیکی:
    • انعطاف‌پذیری بیشتر: برخلاف ترامواهای سنتی که به ریل محدود می‌شوند، ترامواهای چرخ لاستیکی می‌توانند در مسیرهای متنوع‌تری حرکت کنند و به راحتی به شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی دیگر متصل شوند.
    • هزینه ساخت کمتر: ساخت خطوط تراموای چرخ لاستیکی به زیرساخت‌های پیچیده‌تری نسبت به ترامواهای سنتی نیاز ندارد و در نتیجه هزینه‌های ساخت آن کمتر است.
    • سرعت بالاتر: ترامواهای چرخ لاستیکی می‌توانند با سرعت بیشتری نسبت به ترامواهای سنتی حرکت کنند.
    • ظرفیت بالا: این ترامواها می‌توانند تعداد مسافران زیادی را جابه‌جا کنند و به بهبود ظرفیت سیستم حمل‌ونقل عمومی کمک کنند.
    • کاهش آلودگی هوا: ترامواهای چرخ لاستیکی می‌توانند برقی باشند و به کاهش آلودگی هوا و صدا کمک کنند.
    معایب ترامواهای چرخ لاستیکی:
    • هزینه نگهداری بیشتر: به دلیل استفاده از چرخ‌های لاستیکی، هزینه‌های نگهداری این ترامواها نسبت به ترامواهای سنتی بیشتر است.
    • وابستگی به زیرساخت جاده‌ای: وضعیت جاده‌ها بر عملکرد و عمر مفید ترامواهای چرخ لاستیکی تاثیرگذار است.
    • سر و صدای بیشتر: این ترامواها نسبت به ترامواهای سنتی ممکن است سر و صدای بیشتری تولید کنند.
    کاربردهای ترامواهای چرخ لاستیکی:
    • حمل‌ونقل عمومی در شهرها: این ترامواها می‌توانند در مسیرهای شلوغ شهری و برای اتصال مناطق مختلف به یکدیگر استفاده شوند.
    • حمل‌ونقل فرودگاهی: ترامواهای چرخ لاستیکی می‌توانند برای جابه‌جایی مسافران بین فرودگاه و مناطق شهری استفاده شوند.
    • حمل‌ونقل در مناطق گردشگری: این ترامواها می‌توانند برای جابه‌جایی گردشگران در مناطق گردشگری استفاده شوند.
    تراموای چرخ لاستیکی
    ترامواهای چرخ لاستیکی در بسیاری از شهرهای جهان از جمله برلین، پاریس و بوئنوس آیرس مورد استفاده قرار می‌گیرند.
    مقایسه ترامواهای چرخ لاستیکی با ترامواهای سنتی و اتوبوس‌ها:
    ویژگی تراموای چرخ لاستیکی تراموای سنتی اتوبوس
    انعطاف‌پذیری بالا پایین بالا
    هزینه ساخت متوسط بالا پایین
    سرعت بالا متوسط متوسط
    ظرفیت بالا بالا متوسط
    آلودگی هوا پایین (در صورت برقی بودن) پایین (در صورت برقی بودن) متوسط
    هزینه نگهداری متوسط پایین پایین
    زیرساخت مورد نیاز جاده ریل جاده
    نتیجه‌گیری
    ترامواهای چرخ لاستیکی به عنوان یک گزینه مناسب برای بهبود سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در بسیاری از شهرها مطرح هستند. این ترامواها با ترکیب مزایای ترامواهای سنتی و اتوبوس‌ها، می‌توانند به کاهش ترافیک، آلودگی هوا و افزایش بهره‌وری در حمل‌ونقل کمک کنند. با این حال، انتخاب نوع سیستم حمل‌ونقل مناسب برای هر شهر، به عوامل مختلفی مانند شرایط جغرافیایی، جمعیت، بودجه و اولویت‌های حمل‌ونقل بستگی دارد.

  • محمد احمدی بافنده پاسخ

    بسمه تعالی
    بانی ورود بی ار تی در سال 84 اینجانب بودم و مطالعات ایستگاه ها و زمان بندی و سیر و حرکت رو در دانگاه امیرکبیر انجام دادیم
    ان زمان بی ار تی به عنوان یه مد حمل و نقلی در اتوبوس رانی باعث جابجایی خط تهران پارس تا ازادی یک ملیون نفری شد قطعا و با توجه به استقبال مسافرین از یک طرف و فرسدگی ناوگان فعلی میبایست این سیستم ارتقا داشته باشد مد تراموا نه فقط در مسیر یاد شده میتواند جایگزین شود در مسیر جمهوری بهارستان و خط راه اهن به تجریش هم استفاده شود البته اقتصاد حمل و نقل عمومی در مرتبه اول نه بر پاییه سود اوری بلکه رضایتمندی مسافر و در نهایت عدم بکارگیری خودروی شخصی خواد شد و قطعا کاهش ترافیک و الودگی تهران را خواهد داشت