| کد خبر: 261127 |

◄ فیلم | ابتکار تکان دهنده برای استفاده رایگان از اتوبوس و مترو

برابه تازگی ی ترویج استفاده از حمل ونقل عمومی، طرح تتوی بلیتی موسوم به klimaticket ارائه شده است.

تین نیوز

تصور کنید در زمان سوار شدن به اتوبوس و مترو بجای استفاده از کارت بلیت یا پول نقد، با تتو دست خود به صورت رایگان در شهر جابجا شوید. فیلم زیر که چند روزی است در رسانه های خبری منتشر شده است حاکی از اقدام بی سابقه برای رایگان کردن بلیت های شهری است.

مقامات کشور اتریش تصمیم گرفته اند کاهش قیمت بلیت را به شیوه ای غیرعادی و تکان دهنده تبلیغ کنند؛ مسئولان با دعوت جوانان به تتو کردن نام این بلیت ها، به مدت یک سال بلیت رایگان klimaticket را در اختیار آن ها قرار می دهند. این تبلیغ به دلیل استفاده از بدن جوانان برای تبلیغ سیاست های سیاسی مورد انتقاد قرار گرفته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، اتریش در اکتبر سال ۲۰۲۱، طرح بلیت های موسوم به klimaticket  را راه اندازی کرد که دسترسی به تمام شبکه های حمل ونقل عمومی در این کشور را فراهم می کند.

جدای از این واقعیت که پاک شدن طبیعی تتوی بدن می تواند یک عمر طول بکشد، در حالی که پاداش این کمپین، از حیث ارزش بسیار محدود است، این تصمیم عجیب باعث به وجود آمدن بحث های بسیاری در این رابطه شده است.

این بدان معناست که بسیاری از افرادی که تتوی بلیت را انجام دادند بدن خود را به یک بیلبورد تبلیغاتی برای طرح سفر دولت تبدیل کردند، اما پاداش خاصی را برای آن دریافت نکردند. خالکوبی برای طرح بلیط حمل و نقل عمومی انتقاد سایر نمایندگان پارلمان اتریش و کاربران رسانه های اجتماعی را به خود جلب کرده است.

بعضی رسانه های اتریشی این اقدام را «پیشنهاد احمقانه» و «نبود اطمینان عمومی واضح به سیاستمداران» توصیف کرده اند. وزیر klimaticket اتریش سعی کرده است از این طرح دفاع کند و گفته است که این اقدام فقط برای افراد بالای ۱۸ سال ارائه شده است و کسانی که آن را انتخاب کرده اند پیش تر خال کوبی های دیگری روی پوست خود داشته اند.

این بلیط سالانه تقریباً در تمام وسایل حمل و نقل عمومی در اتریش قابل استفاده است و به افراد این امکان را می دهد تا با پرداخت روزانه فقط 3 یورو در سراسر کشور سفر کنند و برای جوانان، سالمندان و افراد دارای معلولیت نیز امتیازاتی وجود دارد.

هزینه آن در مجموع 1095 یورو در سال است و در حال حاضر حدود 245000 نفر دارای آن هستند. اتریش تقریباً 9 میلیون نفر جمعیت دارد.

در حال حاضر ۲۴۵ هزار اتریشی از بلیت klimaticket استفاده می کنند و جوانان و افراد مسن اجازه دارند از کرایه های تخفیف دار برخوردار شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.