| کد خبر: 257155 |

رپرتاژ آگهی؛

◄ لوله درزدار و لوله مانیسمان چه تفاوت هایی با هم دارند؟

تین نیوز

آیا می توانید لوله درزدار را از لوله مانیسمان تشخیص دهید؟ همه ی افراد به سادگی نمی توانند این لوله ها را از هم تشخیص دهند مگر اینکه اطلاعاتی در مورد لوله ها و ویژگی های آنها داشته باشند. معمولا افرادی که با لوله و اتصالات سر و کار دارند، می توانند این لوله ها را به راحتی از هم تشخیص دهند. لوله های درزدار و مانیسمان دو نوع از لوله های فولادی هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

لوله درزدار چیست؟

فعالان این عرصه می دانند که لوله های درزدار با استفاده از ورق های فولادی ساخته می شوند. آنها این لوله ها را با نام لوله های درز جوش هم می شناسند. برای تولید لوله درزدار، ابتدا ورق ها را به شکل استوانه درمی آورند و سپس دو لبه ی آنها را به هم جوش می دهند. حتما متوجه شدید که چرا این لوله ها را با نام درزدار یا درزجوش می شناسند. لوله های درزدار با اندازه های بسیار بزرگ (لوله درز مارپیچ) و کوچک (لوله درز مستقیم) تولید می شوند.

لوله مانیسمان چیست؟

گروه دیگری از لوله های فولادی هستند که در بازار با نام های لوله مانیسمان، لوله بدون درز یا سیملس شناخته می شوند. برای ساخت این لوله ها، از شمش های فولادی استفاده می کنند. با توجه به نام لوله متوجه می شوید که این لوله ها، درز جوش ندارند. هنگام تولید آنها، شمش فولادی را حرارت می دهند تا فرم پذیر شود. سپس یک میله را با سرعت بالایی به درون آن شلیک می کنند. به این ترتیب حفره ای در داخل شمش استوانه ای به وجود می آید. در ادامه با کشش گرم یا سرد و عملیات ماشین کاری، لوله های بدون درز را تولید می کنند.

لوله 1

 لوله های مانیسمان انواع مختلفی دارند. این لوله ها را در چندین رده دسته بندی می کنند. شاید بپرسید منظور از رده چیست؟ رده لوله معیاری برای اعلام ضخامت لوله است. در حال حاضر لوله مانیسمان در رده های 10، 20، 40، 60، 80، 120 و 160 تولید و در بازار به فروش می رسد. این لوله ها از نظر ضخامت و قطر با هم تفاوت دارند. یعنی قطر و ضخامت لوله مانیسمان رده 40 کمتر از رده 60 است. به همین علت وزن کمتری هم دارد و در نتیجه قیمت آن پایین تر می باشد. حتما متوجه شدید که هر چقدر رده لوله کمتر باشد، سبک تر است و قیمت کمتری دارد. ویژگی های متفاوت هر یک از این لوله ها باعث شده است تا کاربردهای متفاوتی داشته باشند. در میان این رده ها، لوله مانیسمان رده 40 و لوله مانیسمان رده 80 به علت کاربردهای زیادی که دارند، جزء پرفروش ترین انواع لوله مانیسمان به شمار می روند.  

تفاوت های لوله درزدار و لوله مانیسمان

حالا که تا حدودی با لوله های درزدار و مانیسمان آشنا شدید، چندین تفاوت آنها را برای شما توضیح می دهیم. به طور کلی می توان گفت که این لوله ها از نظر ظاهر، روش و زمان تولید، کاربرد، قیمت، قدرت تحمل فشار و دما با هم تفاوت دارند. البته لوله هایی که ابعاد یکسانی دارند از نظر قطر داخلی، قطر خارجی و وزن با یکدیگر متفاوت می باشند.

مهم ترین و اصلی ترین تفاوت این لوله ها به وجود یا عدم وجود درزجوش برمی گردد. همان طور که می دانید بر روی سطح لوله های درزدار یک درزجوش وجود دارد در حالی که سطح لوله های مانیسمان فاقد این درز است. وجود درز جوش باعث شده است تا مقاومت لوله درزدار در برابر دما و فشار کمتر از لوله مانیسمان باشد.

در مورد روش تولید، گفتیم که لوله های درزدار با استفاده از ورق های فولادی و لوله های مانیسمان به وسیله ی شمش های فولادی ساخته می شوند. زمان و هزینه ای که برای تولید لوله مانیسمان لازم است بیشتر از لوله درزدار می باشد. ضمن اینکه فرایند تولید لوله مانیسمان پیچیده تر از لوله درزدار است.

یکی دیگر از تفاوت های لوله درزدار و مانیسمان به کاربردهای آنها مربوط می شود. لوله های مانیسمان برای مصارف با حساسیت بالا به کار می روند. برای مثال از این لوله ها در خطوط فشار قوی، انتقال گاز و مایع، خطوط هیدرولیک، دریچه های ایمنی زیر دریا و مواردی از این دست استفاده می شود. در حالی که لوله های درزدار به علت اینکه دما و فشار کمتری را می توانند تحمل کنند در صنعت خودرو، لوله کشی فاضلاب، تاسیسات ساختمانی، صنایع معدن و تونل سازی، معماری و ... به کار می روند. از دیگر تفاوت های لوله مانیسمان و لوله درزدار می توان به قیمت آنها اشاره کرد. قیمت لوله درزدار نسبت به لوله مانیسمان کمتر است. اما چرا؟ ویژگی های منحصر به فرد لوله های مانیسمان در کنار فرایند سخت و پیچیده ی تولید باعث شده است تا قیمت لوله مانیسمان گران تر باشد. گاهی اوقات برای افزایش مقاومت لوله ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی، از فرایند گالوانیزاسیون استفاده می کنند. یعنی سطح لوله را با استفاده از یک لایه zn می پوشانند. این لایه نقش محافظت از لوله را دارد. لوله های مانیسمان که سطح آنها گالوانیزه شده باشد، استحکام بالایی دارند و برای مدت طولانی دوام می آورند.

به طور کلی می توان گفت قیمت لوله مانیسمان به عوامل مختلفی مانند کیفیت، اندازه، ابعاد، ضخامت، برند، کارخانه تولید کننده، نوسانات نرخ ارز و ... بستگی دارد.

لوله

مرکز فروش لوله درزدار و لوله مانیسمان

اگر گشتی در اینترنت بزنید، متوجه می شوید که شرکت های زیادی در زمینه تولید، عرضه و فروش انواع لوله و اتصالات فعالیت می کنند. فرقی نمی کند که به دنبال خرید لوله درزدار هستید یا لوله مانیسمان. در هر صورت می توانید با شرکت ماهان صنعت تماس بگیرید. این شرکت سال هاست که در حوزه ی عرضه و فروش انواع لوله و اتصالات فعالیت می کند. محصولاتی که توسط ماهان صنعت به فروش می رسند شامل لوله گالوانیزه، لوله ساوه، لوله سپنتا و لوله مانیسمان اهواز می شوند.

برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها به آدرس زیر مراجعه فرمایید.

https://mahansanatco.com

سخن پایانی

لوله های درزدار و مانیسمان جزء ابزارهای کاربردی در صنایع مختلف می باشند. هر یک از این لوله ها، ویژگی های خاصی دارند. شما می توانید با توجه به نیاز خود، یکی از انواع لوله های درزدار یا مانیسمان را انتخاب و خریداری نمایید. اگر در انتخاب خود تردید دارید می توانید از مشاوره های رایگان کارشناسان ماهان صنعت بهره ببرید و یک خرید خوب را تجربه نمایید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.