| کد خبر: 256243 |

رپرتاژ آگهی؛

◄ مقایسه پنکه و کولر و کاربرد هر کدام

مطمئنا با مراجعه به فروشگاه‌های لوازم خانگی با پیشنهاداتی روبه‌رو خواهید شد که گاهی انتخاب را برای شما سخت‌تر هم می‌کند.

تین نیوز

کولر یا پنکه؟ این سوالی است که اغلب افراد با ورود به فصل گرما با آن روبه رو می شوند. مطمئنا با مراجعه به فروشگاه های لوازم خانگی با پیشنهاداتی روبه رو خواهید شد که گاهی انتخاب را برای شما سخت تر هم می کند. اما ما می خواهیم در این مطلب به چند تفاوت کلی در مورد این دو وسیله خنک کننده بپردازیم، تا بتوانید با توجه به نیاز خود و محیطی که قرار است از آن ها استفاده کنید، بهترین تصمیم را بگیرید.

تفاوت پنکه و کولر و انتخاب بهترین مدل

فاکتورهای مختلفی برای مقایسه تفاوت پنکه و کولر وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت:

مقایسه از نظر میزان تولید سرما

فصل تابستان همیشه گرم و در برخی مناطق اذیت کننده است. در این شرایط استفاده از محصولی که بتواند به خوبی هوا را خنک کند، اولین چیزی است که باید به آن فکر کنید. در نظر داشته باشید که وظیفه پنکه تنها به جریان انداختن هواست و بادی که از آن خارج می شود بر اثر همین انتقال است. در صورتی که کولر هوا را خنک کرده و به بیرون منتقل می کند. بنابراین اگر در مناطقی با گرمای زیاد هستید، شاید پنکه انتخاب مناسبی برای شما نباشد. همچنین در مناطق مرطوب بهترین انتخاب کولر گازی است.

  • میزان تولید سرما در کولر: زیاد
  • میزان تولید سرما در پنکه: متوسط

مقایسه میزان مصرف برق

اسپلیت

از نظر مصرف انرژی نیز تفاوت زیادی بین کولر و پنکه وجود دارد. در تمام کولرها از موتورهای بزرگ و قدرتمندی استفاده شده که فعالیتشان نیازمند مصرف برق بالایی است. در حالیکه پنکه نیازی به موتور قدرتمند نداشته و بنابراین میزان مصرف انرژی آن نیز کمتر خواهد بود.

  • میزان مصرف برق در کولر: بیشتر
  • میزان مصرف برق در پنکه: کمتر

مقایسه قیمت خرید

هزینه ای که باید برای این محصولات خنک کننده پرداخت کنید نیز در مورد پنکه و کولر متفاوت است. مسلما پنکه ها نسبت به کولرها قیمت ارزانتری دارند. بنابراین اگر در محیطی زندگی می کنید که پاسخگوی جریان هوای محیطتان است، پنکه انتخاب اقتصادی تری خواهد بود. این مقایسه ممکن است در مدل های مختلف این محصولات، متفاوت باشد.

مقایسه هزینه نصب و راه اندازی

نصب و راه اندازی کولر نیازمند کانال کشی و برق کشی بوده و باید توسط افراد متخصص در این زمینه انجام شود. در مورد پنکه این مشکلات وجود نداشته و تنها کافی است، محصول مورد نظر خود را به برق متصل کنید. البته در مورد کولرهای گازی نیازی به کانال کشی نخواهید داشت.

  • هزینه راه اندازی کولر: غیر رایگان
  • هزنه راه اندازی پنکه: رایگان

مقیاسه بر اساس نگهداری

قطعاتی که در پنکه به کار رفته نسبت به کولر کمتر است. به همین دلیل می توان گفت که نگهداری از آنها آسانتر بوده و در صورت بروز مشکل هزینه کمتری را برایمان در پی خواهد داشت. در صورتی که سرویس کولر در هر بار استفاده باید مبلغی را به یک متخصص پرداخت کنید و در صورت خرابی، قطعات آن گرانتر است. البته که باید بدانید پنکه نیز نیازمند سرویس و تمیز کردن است.

  • نگهداری کولر: نیازمند متخصص
  • نگهداری پنکه: آسان

مقایسه میزان صدا

شاید این مقایسه پنکه و کولر بدون اشاره به مدلی خاص، چندان درست نباشد. در برخی از محصولات قدیمی، صدای بیشتر و در مدل های مدرن تر میزان صدای آنها کمتر است. این موضوع، بسته به تکنولوژی و قدرت موتور آن می تواند متفاوت باشد. اما بر اساس نظر افرادی که از هر دو محصول استفاده کرده اند، پنکه به دلیل نزدیکی بیشتر به آنها صدای بیشتری را نسبت به کولر داشته است.

  • میزان صدای کولر: کمتر
  • میزان صدای پنکه: بیشتر

ایمنی

مقایسه دیگری که بین پنکه و کولر می توانیم داشته باشیم، از نظر ایمنی است. در نظر داشته باشید که پنکه قرار است روی میز یا زمین و در نزدیکی شما قرار گیرد و هر لحظه ممکن است، کودکی به آن نزدیک شود یا پنکه کج شده و روی زمین بیفتد. بنابراین می توانیم از این نظر کولرها را ایمن تر بدانیم. البته مدل های جدیدی از پنکه نیز وجود دارد که با وجود پوشش آهنی و کامل در جلوی پره ها، ایمنی را بالاتر برده اند.

  • ایمنی کولر: بیشتر
  • ایمنی پنکه: کمتر

خرید کولر یا پنکه، انتخاب شما کدام است؟

پنکه

در این مطلب به طور کامل در مورد تفاوت پنکه و کولر صحبت کردیم. با وجود در نظر گرفتن این موارد به راحتی می توانید در هنگام خرید بهترین گزینه را انتخاب کنید. البته نکاتی که عنوان شد ممکن است در مدل های مختلف متفاوت باشد.

بهتر است در روزهای اول شروع فصل گرما پنکه را برای خنک کردن محیط انتخاب کنید. پس از آن نیز می توانید از کولر با درجه کم به همراه پنکه استفاده کنید تا از این طریق به میزان زیادی در هزینه هایتان صرفه جویی کنید. اگر در محیط گرم و مرطوب زندگی می کنید، کولر گازی و در صورتی که محیط زندگی تان گرم و خشک است کولر آبی مناسب تر است.

بنابراین انتخاب یک محصول سرمایشی کاملا به شرایط آب و هوایی و محیطی یک مکان بستگی دارد و نمی توانیم پیشنهاد یکسانی برای همه افراد داشته باشیم. نظر شما در این مورد چیست؟ شرایط آب و هوایی محل زندگی تان چگونه است؟ از کدام وسیله سرمایشی برای خنک کردن منزل یا محیط کاریتان استفاده می کنید؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.