| کد خبر: 251971 |

◄ پارامترهای مهم در خرید و انتخاب انواع لوله و اتصالات

لوله و اتصالات آن، یکی از مهمترین اجزای جدانشدنی ساختمان سازی و حتی بسیاری از صنایع هستند. قیمت لوله با توجه به انواع مختلفی از این محصول تعیین می شود و شما برای هر کاربردی به نوع خاصی از لوله ها نیاز دارید.

تین نیوز

لوله و اتصالات آن، یکی از مهمترین اجزای جدانشدنی ساختمان سازی و حتی بسیاری از صنایع هستند. قیمت لوله با توجه به انواع مختلفی از این محصول تعیین می شود و شما برای هر کاربردی به نوع خاصی از لوله ها نیاز دارید. در زمان خرید لوله، لازم است که انواع لوله و اتصالات را بشناسید و از پارامترهای مهم برای خرید این محصول اطلاع داشته باشید. در این متن می خواهیم در مورد نکات مهم برای خرید لوله و اتصالات ساختمانی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

پارامترهای مهم در خرید لوله

از آنجایی که لوله ها و خطوط لوله، مایعات و گازهای مختلفی را با شرایط فرآیندی متفاوت منتقل می کنند، انتخاب مناسب مواداولیه برای تهیه لوله بسیار مهم است. برخی از لوله ها، نوع بدون درز هستند و برخی دیگر در دسته درزدار سیاه قرار می­گیرند. قیمت لوله درز دار معمولا از مانیسمان کمتر است و می تواند برای کاربردهای ساختمانی مفید باشد.

پارامترهای اصلی که بر فرآیند انتخاب موادلوله تاثیردارد، عبارتند از:

  • انواع مایعات مورداستفاده در لوله (قابلیت اشتعال، منفجره، خورنده، واکنش­پذیر، موادخطرناک برای پوست انسان).

  • طراحی و دمای عملیاتی (دمای سیال دمای پایین یا درجه حرارت بالا یا برودتی)

  • فشار طراحی سیال

  • جریان متوسط

  • ویژگی­های مواد

  • تمایل به شکست در درجه حرارت شدید

  • خوردگی و فرسایش

  • محیط موردنظر برای کارگذاری لوله

علاوه بر پارامترهای فوق که بر قیمت لوله موثر هستند، برخی از پارامترهای غیر فرآیندی که برای انتخاب مواد لوله در نظر گرفته می شوند، عبارتند از:

  • هزینه مواد لوله

  • دسترسی

  • قابلیت ساخت، جوش­پذیری و غیره

انتخاب لوله با توجه به محیط موردنظر

لوله

هنگام بررسی قیمت لوله و خرید آن  باید در نظرداشت که این محصولات باید بتوانند با انواع محیط های خشن سازگار شوند. در حالت ایده آل، لوله ها باید در برابر دمای شدید سرد و گرم مقاومت کنند. هوای سرد اغلب می تواند اجزای فلزی را شکننده کند.

زمانی که فشار آب شروع به عبور از لوله می کند، یخ تشکیل می شود. در صورت عدم توجه به این موضوع، لوله های فولادی به دلیل انسداد یخ می توانند ترکیده شوند. بسته به مقیاس آسیب، تعمیر و یا حتی نیاز به تعویض کامل لوله می تواند پرهزینه باشد.

از سوی دیگر، دمای گرم می تواند لوله ها را به دلیل مشخصی دچار شکستگی کند. گرمای مستقیم می تواند باعث انبساط فلز شود. در انبساط حرارتی، طول، سطح و حجم مواد افزایش می یابد که باعث می شود آن ها بیشتر مستعد آسیب بوده و طول عمر آن ها کاهش یابد.

هنگامی که لوله نتواند گرمای شدید را تحمل کند، دچار ترک می شود. در بسیاری از موارد برای کاربردهای صنعتی که قرار است گاز بین خطوله لوله ردوبدل شود، از لوله گاز استفاده می کنند که قیمت لوله گاز با توجه به سایز و ابعاد این محصول متفاوت است.

قطعا همه ما این را می دانیم که عوامل محیطی قابل کنترل نیستند؛ پس بهترین اقدام سرمایه­گذاری روی خرید لوله هایی است که با دوام ساخته شده اند و مقاومت بالایی در برابر خوردگی و فشار و حتی سرما و گرما از نوع شدید دارند. لوله های فولادی با وجود نوسانات دما فرم خود را حفظ می کنند؛ زیرا به گونه ای طراحی شده­اند که دوام بالایی دارند.

مقاومت در برابر خوردگی لوله موردنظر

با توجه به اینکه لوله ها وظیفه انتقال مایعات از یک نقطه به نقطه دیگر را بر عهده دارند، فضای داخلی آنها در برابر خوردگی آسیب پذیر است. خوردگی به فرآیند زوال مواد به دلیل واکنش به محیط اطلاق می شود. به طور کلی، بیشتر اجزای فلزی به دلیل اسیدیته و اکسیداسیون خورده می شوند. دقت داشته باشید هنگام خرید و دریافت قیمت لوله، به این نکته توجه کنید.

هنگامی که مواد بسیار اسیدی با لوله­ ای فولادی تماس پیدا می کنند، زنگ زدگی در داخل لایه های آن جمع می­شود. این ناشی از اکسیداسیون است که به معنای از دست­دادن ذرات آهن به الکترولیت های اسیدی است. فشار آب ناشی از لوله ها می تواند هر دو واکنش شیمیایی را تحمیل کند.

با توجه به این موارد، بهتر است لوله ای بخرید که محافظت در برابر خوردگی را تقویت کرده باشد. لوله های گالوانیزه برای مقاومت در برابر خوردگی تولید می شوند. این لوله ها برای جلوگیری از زنگ­زدن فلز در یک پوشش محافظ روی ساخته شدند و علاوه بر این، از تجمع رسوباتی که می توانند خط لوله را مسدود کنند، جلوگیری می کنند.

استحکام کششی لوله موردنظر

لوله

استحکام کششی به حداکثر ظرفیتی اطلاق می شود که یک ماده می تواند در برابر نیروهای قبل از شکستن لوله داشته باشد. این نوع لوله هایی که استحکام کششی بالایی دارند، معمولاً از فولادهای ملایم ساخته می شوند که کربن کمتر، خاصیت شکل­پذیری و چکش­خواری ایده­آلی دارند.

سخن پایانی

در صورتی که به قیمت لوله بدون درز نیاز دارید، می­توانید با کارشناسان بازار اتصال (999 44 666 -021) در تماس باشید. توجه داشته باشید که لوله ها محصولاتی هستند که استفاده از آن ها مزایای زیادی برای پروژه های ساختمانی و صنعتی دارند. اینها به عنوان تقویت­کننده چارچوب برای تامین آب، گرمایش، دفع مناسب فاضلاب و تامین آب آشامیدنی تمیز عمل می کنند. بنابراین دقت در خرید و بررسی قیمت لوله توکار و دیگر انواع آن، از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.