| کد خبر: 249946 |

رپرتاژ آگهی؛

◄ ساندویچ پانل صوتی

یکی از سازه‌ هایی که امروزه در صنعت ساختمان مصرف زیادی دارد و کم کم جایگزین دیوارها و سقف با مصالح سنتی می‌شود، ساندویچ پانل‌ ها هستند.

تین نیوز

یکی از سازه هایی که امروزه در صنعت ساختمان مصرف زیادی دارد و کم کم جایگزین دیوارها و سقف با مصالح سنتی می شود، ساندویچ پانل ها هستند. این سازه ها در ضخامت های مختلف ساخته می شوند و متناسب با نیاز و شرایط مشتری، استفاده می شوند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی این مطلب بپردازیم که آیا ساندویچ پانل ها عایق صوتی هم هستنند؟ برای پاسخ به این سوال لازم است تا موارد مختلفی را در این زمینه بررسی کنیم.

ساندویچ پانل های عایق صوتی چیست؟

با ساندویچ پانل عایق صوتی می توانید از ورود صداهای بلند و مزاحم به محیط کار یا منزل خود جلوگیری کنید. حفظ آرامش در محیط های پر رفت و آمد بسیار مهم و یک مزیت حساب می شود. همان گونه که ساندویچ پانل ها، عایق خوبی در برابر باران، آفتاب و آتش سوزی هستند، عایق های صوتی (اکوستیک) نیز عایق خوبی برای جلوگیری از آلودگی صوتی محسوب می شوند و اجازه عبور صدا را  نمی دهند. پس دانستیم که ساندویچ پانل ها عایق صوتی اند.

ساندویچ پنل صوتی

ساندویچ پانل ضد صوت

ساندویچ پانل ها به خاطر نوع ساختاری که دارند، عایق صوت بوده و صداهایی تا ۱۲۵ دسی بل را به راحتی دفع و خنثی می کنند. این ساندویچ پانل های عایق صوتی یا ضد صوت در انواع مختلف و با کیفیت های مختلفی تولید می شوند. داخل این ساندویچ پانل ها از پشم سنگ یا دانسیته ۱۲۰ یا ۸۰ استفاده می شود. ورق گالوانیزه پانچ یا سوراخ شده می تواند جایگزین لایه درونی باشد. این نوع پانل ها از دو خاصیت طبیعی جذب و دفع صوت برخوردار هستند. هسته داخلی نیز از پشم سنگ ساخته شده است.

انواع ساندویچ پانل های صوتی

پانل های عایق صوت گچی

هسته مرکزی این نوع ساندویچ پانل ها از گچ تشکیل شده است. پوسته رویه آن از کاعذ یا فایبرگلاس پوشیده شده و از گچ به دلیل جذب صدا و عدم بازتاب آن از عناصر عایق صدا محسوب می شود در هسته مرکزی این نوع ساندویچ پانل استفاده شده است. ساندویچ پانل های عایق صوت کارایی های گوناگونی و مختلفی دارند و این که از کدام مورد در چه شرایطی باید استفاده کنیم را با توجه به شرایط و محل استفاده و همچنین میزان هزینه مد نظر، متخصصین امر تعیین می کنند.

·پانل های عایق صوت صنعتی

آلودگی صوتی در واحد های صنعتی، موضوعی کاملا عادی و طبیعی است. این آلودگی صوتی ناشی از فعالیت کارگرها و دستگاه های صنعتی، در بیشتر موارد به راحتی قابل کنترل است. این پانل های صوتی بیشتر در دیواره سالن های فرودگاه و سوله های محل نگهداری و تعمیر هواپیماها استفاده می شود. در سوله هایی که در آن از چکش های بزرگ هیدرولیکی استفاده می شود نیز از این نوع پانل های دیواری عایق صوتی استفاده می کنند.

قیمت ساندویچ پانل عایق صوتی

در ارتباط با قیمت این نوع ساندویچ پانل ها باید بگوییم که در مقایسه با مصالح سنتی، این سازه ها از قیمت مناسب تری برخوردار هستند. اما ساندویچ پانل ها نیز در قیمت با یکدیگر متفاوت هستند. هر چقدر هزینه ها برای ساخت ساندویچ پانل ها بیشتر باشد مطمئنا پانل ها از کیفیت بیشتری برخوردار بوده همچنین از دوام و استحکام بیشتری در مقابل بلایای طبیعی بهره مند هستند.

در ساندویچ پانل های دنیای ماموت، از ورق گالوانیزه، آلوزینک و ورق پلاستیسول در فرآیند ساخت استفاده می شود. از هر یک از ورق ها، متناسب با نوع ساندویچ پانل سفارشی، در تولید آن استفاده می شود. در دنیای ماموت، میزان پوشش Zn در ورق های گالوانیزه و همچنین میزان پوشش Zn, Al, Silicone در ورق های آلوزینک وارداتی، براساس بالاترین استانداردها و  معادل  120 gr/m2 است. این در حالی است که میزان پوشش Zn در ورق های گالوانیزه پانل های موجود در بازار بین 80 تا 90 گرم بر متر مربع است.

این یکی از تفاوت هایی است که باعث شده ساندویچ پانل های دنیای ماموت با طول عمر 2 برابری، مقاومت بیشتر در برابر خوردگی و مقاومت بالا در برابر رنگ پریدگی، حرف اول کیفیت را در کشور بزنند.

دنیای ماموت با رعایت بالاترین استانداردهای مرتبط و استفاده از بهترین ورق با کیفیت و مقاومت بالا، توانسته است حرف اول کیفیت در صنعت تولید انواع ساندویچ پانل را در کشور بزند و جایگاه ویژه ای در صنعت ساخت وساز کشور به خود اختصاص دهد.

در ارتباط با ساخت ساندویچ پانل ماموت عایق صوتی نباید فقط مسئله ی عایق صوتی بودن را مد نظر قرار داد بلکه باید از جنبه های دیگر باید مورد توجه و بررسی قرار بگیرند. یکی از مهم ترین مسائل در تهیه این ساندویچ پانل ها این است که این پانل ها در درجه ی اول به عنوان ادوات ساخت وساز محسوب می شوند بنابراین باید از دوام و استحکام بالایی در برابر انواع فشارها برخوردار باشند. پس از آن باید عایق بودن در برابر اصوات را مورد توجه قرار داد.

سخن آخر

برای استعلام قیمت ساندویچ پانل می بایست به وب سایت تولید و فروش ساندویچ پانل مراجعه کرده و بر حسب نیاز خود، سازه مورد نظر را با جنس و کیفیت متفاوت انتخاب نمایید. کارشناسان با در نظر گرفتن نیاز شما و همچنین میزان بودجه ای که در اختیار دارید لیست قیمت ساندویج پانل را در اختیار شما قرار می دهند تا بتوانید بر اساس آن محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.