| کد خبر: 211771 |

◄ طولانی‌ترین و پیشرفته‌ترین مترو بدون راننده دنیا بیخ گوش ایران

با وجود اینکه دبی یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین متروهای جهان را داراست، اما از سیستم‌های دیگر حمل و نقل عمومی همچون مونوریل‌ها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های آبی و تاکسی‌های اینترنتی برخوردار است.

تین نیوز

مجموعه مترو دبی که مانند دیگر سازه‌های این شهر، لوکس و مدرن است به دستور شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات و حاکم دبی با هدف اینکه توریست های بیشتری را به شهر دبی جذب کند راه اندازی شد.

پیدا کردن سیستم حمل و نقل عمومی که به انداره مترو دبی کارآمد باشد کار سختی است. این مجموعه با دو خط سبز و قرمز و پوشش 75 کیلومتر یکی از پیشرفته‌ترین خطوط مترو دنیا با کابین هدایت بدون سرنشین است.

خط قرمز این مترو،  ۲۹ ایستگاه دارد که منطقه‌ راشدیه در شرق دبی را به منطقه‌ی جبل‌علی در غرب وصل می‌کند. بیشتر طول این مسیر روگذر است اما در بخش‌هایی هم زیر زمین است. برای دسترسی به مراکز خرید و فرودگاه می‌توانید از این خط استفاده کنید. خط سبز متروی دبی مسیر را از منطقه آزاد فرودگاه دبی به شهر سلامتی دبی طی می‌کند. ایستگاه تقاطع خطوط قرمز و سبز مترو دبی، در ایستگاه‌های میدان اتحاد و خالد بن الولید، نزدیک به مرکز خرید برجامان دبی است.

خط قرمز  مترو دبی طولانی‌ترین خط مترو در جهان است که برای استفاده از قطارهای بدون راننده طراحی شده است. کل وقت سفر خط قرمز حدود 60 دقیقه است، با حداکثر سرعت 110 کیلومتر در ساعت که 20-30 ثانیه در هر ایستگاه توقف می‌کند.

قطار زیرزمینی شهر دبی برای کمک به کاهش ترافیک در این شهر با رشد فزاینده جمعیت ساکن در شهر و همچنین بالا رفتن شدید تعداد توریست‌ها ایجاد شد. ساخت این مترو در سال 2006 آغاز و اولین ایستگاه آن سه سال بعد افتتاح شد.

dubai-subway-2

نکته جالب درباره قطارهای مترو دبی نبود هر گونه لوکوموتیوران برای آن‌ها است، به طوری که همه آن‌ها به صورت خودکار و از راه دور کنترل می‌شوند.

تصویر زیر نشان‌دهنده متروی توریستی‌ترین شهر امارات متحده عربی در سال 2018 است.

نقشه متروی دبی

واگن‌های مترو دبی بسیار تمیز هستند، زیرا خوردن، آشامیدن، آدامس جویدن ، پا روی صندلی گذاشتن و خوابیدن روی صندلی‌ها در آن‌ها ممنوع است و با انجام هر یک جریمه خواهید شد.

ورود آقایان به واگن بانوان ممنوع بوده و چرت زدن و خوابیدن نیز در مترو ۵۰۰ درهم جریمه دارد.

با وجود اینکه دبی یکی از پیشرفته‌ترین و کارآمدترین متروهای جهان را داراست، اما از سیستم‌های دیگر حمل و نقل عمومی همچون مونوریل‌ها، تاکسی‌ها و اتوبوس‌های آبی و تاکسی‌های اینترنتی برخوردار است.

اما ساعت کاری بالا، وجود ایستگاه‌های زیاد، سرعت بالا، مناظر زیبا و هزینه کم متروی دبی باعث شده است که مسافران و گردشگران برای جابه‌جایی درون شهری از مترو استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • احمد خوشنودی 6 1

    این یکی از معمولیترین کاربردهای یادگیری عمیق در حمل و نقل است
    قطارهای درایورلس، با داشتن مسیر مشخص و از پیش تعیین شده( بر خلاف خودروهای خودران که مسیر حرکتی پیش بینی ناپذیری دارند ) یکی از بهترین کاربردهای دیپ _ لرنینگ است بالاخص که طی اعلان گوگل، با پیشرفت الگوریتمهای لرنینگ، یکی از مشاغلی که از دست خواهد رفت شغل پر مخاطره و پر هزینه ی لوکوموتیورانی خواهد بود! مهمترین فاکتور در قطارهای خودران به صفر رساندن احتمال ِ وقوع خطاهای انسانی در سیر و حرکت و راهبری ست... البته پیش شرط های لازم در دوبای فراهم بوده ظاهرا
    چون تا وقتی به ویژوالیزیشن و داده کاوی! بگوییم نقاشی! قاعدتا این پیش نیازها فراهم نخواهند بود

  • ناشناس 5 0

    نمی شه که اینجا بشینیم و ناظر پیشرفت کشورهای دیگر باشیم و یا حسادت و حرص بخوریم. تهران سیصد و شصت کیلومتر مترو داره. حسابشو بکنید چقدر هزینه ساخت آن شده و چقدر زحمت و مرارت برای ساخت آن گردیده. ولی چه سود؟ این مترو تبدیل شده به محل گدائی، دست فروشی، رژه فقرا و بی چیز ان و کودکان کار اغلب بیگانه تبار و بالاخره محل نزاع و دعوی مردم به خاطر فشردگی فضا. وقتی چیزی ساخته می شه و فرهنگ سازی نمی شه. ننتیجه اش می شه متروی تهران. اگر در متروی دبی؛ خوردن و آشامیدن و آدامس جویدن و خوابیدن ممنوع است. سری به متروی تهران بزنید تا تفاوت نظم و بی نظمی رو دریابید که چه خبره؟ در حقیقت صاحبان قلم و نویسندگان وبسایتها و مربیان جامعه باید این ناهنجاری ها رو مرتب بنویسند و گوشزد کنتد تا مجریان یه فکری در این باره بکنن..

  • ناشناس 1 0

    سلام تقریبا کارتون خوب بود

  • حسن 1 0

    سلام دوستان بنده خودم در دبی کار میکنم
    نزدیک به مترو .ابراج امارات.در خیابان شیخ زاید به تازگی برای مرخصی اومدم
    ایران اصلا یک وضعیتی هستش اینطور ندیده بود والله با این وضع کرونا
    دست فروشی .گدایی.
    پوشاک دارن میفروشن تو مترو لباس زیر مردانه و زنانه میفروشن بعضی از افراد هم خرید میکنن
    واقعا باعث تعجب هستش برام
    خوبه با دوستان که اونجا همکار هستم نیومدن که میدیدن دیگه حسابی آبادم میرفت