| کد خبر: 245525 |

طنز اقتصادی؛ تردید نداریم که آقای قاسمی تردید ندارد!

اگر این 4 میلیون دستگاه خانه هم سر از همان بازار آزاد در نیاورید بیائید سر مزار ما فحش بدهید بروید.

تین نیوز

 «بنده به عنوان فردی که بیش از 30 سال در حوزه عمرانی فعالیت داشتم عرض می کنم که با توجه به امکانات موجود در توانایی ساخت چهار میلیون واحد مسکونی هیچ تردیدی ندارم.»

این فرمایش اخیر آقای رستم قاسمی وزیر نفت (ببخشید وزیر راه وشهرسازی !) است که در نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی از آن سخن گفته است.

وزیر راه و شهرسازی  در عین حال با بیان اینکه در حال حاضر حدود یک میلیون 500 هزار واحد مسکونی در حال ساخت در کشور داریم، اضافه کرده: در خصوص زمین نیز برای یک میلیون و 500 هزار واحد مسکن زمین آماده برای ساخت در اختیار داریم و این در حالی است که هیچ دستگاهی زمین در اختیار ما قرار نداده است، از طرفی اراضی حدود یک میلیون و 400 هزار واحد هم از زمین های راه و شهرسازی در حال تغییر کاربری و الحاق به شهرها در حوزه معاونت شهرسازی است و رئیس جمهور نیز در جلسه روز گذشته در وزارت راه و شهرسازی تاکید کردند که تا شهریور ماه باید موضوع سه میلیون زمین شهری نهضت ملی مسکن تمام شده باشد.

 البته ما هم در اینکه آقای قاسمی تردید ندارد تردیدی نداریم! همانطور که در زمان آقای نیکزاد که منصب فعلی آقای رستم خان را داشتند تردید نداشتیم. تردید نداشتیم که آن بازی هزاران هزار میلیارد تومانی مسکن مهر بعدها به اسم مسکن برای اقشار ضعیف، سر از بازار آزاد در آورد و واحدهایی که حداکثر 30-40 میلیون تومان قیمت داشت حالا قیمت هایی بالای یک میلیارد تومان پیدا کرده. همان زمان هم البته به عنوان یک خبرنگار این موضوع را به آقای نیکزاد گفتیم که طوری به ما چپ چپ نگاه کرد و قضیه را تکذیب کرد و گفت تردید نکنید که این طور نمی شود که ما فهمیدیم باید دهانمان را آب بکشیم  از این حرف های بد بد نزنیم!

با این همه این خط و این نشان. ما مرده شما زنده. اگر این 4 میلیون دستگاه خانه هم سر از همان بازار آزاد در نیاورید بیائید سر مزار ما فحش بدهید بروید. یا مثلا آب دهان بیاندازید بروید. نگران نباشید اینجا مملکت آزادی است. مثل آلمان نیست. آخر یک روز که رفته بودیم آلمان دیدیم عجب کشوریه! گفتیم تف به این زندگی! ماموره یکهو آمد 7 یورو جریمه مان کرد.گفتیم چرا؟! ماموره گفت اینجا تف کردن جریمه داره! هیچی دیگه سریع برگشتیم ایران! دیدیم هیچ جا وطن آدم نمیشه!

 در عین حال ما عین آقای قاسمی تردید نداریم که در همین وطن هم وقتی می خواهند خانه بسازند بر اساس یک سری الگوی خاص عمل می کنند. عین ما که تمیز کردن خانه مان بستگی به موزیکی دارد که گوش می کنیم. مثلا اگر ترانه های آقای  د.اقبالی را گوش کنیم نظافت خانه مان یک هفته طول می کشد. ولی اگر آهنگ های آقای شهرام.ش را گوش کنیم  نیم ساعته کار تمام می شود!

 تنها نگرانی ما از نیمه کاره ماندن ساخت این 4 میلیون واحد مسکن شبیه نگرانی ما از رفتار  بچه داداش مان است که هروقت می رود سوپر مارکت محل خرید می کند موقع برگشت می گوید بقیه پول را گم کردم! تردید نداریم که این بچه آینده روشنی در پیش دارد!

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال خبری صدای دیپلماسی ایران(idva)

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.