| کد خبر: 266552 |

روش دریافت بلیط های تخفیف دار مترو و اتوبوس

بسیاری از شهروندان تهرانی اطلاع ندارند که مشمول دریافت کارت بلیت ویژه افراد خاص مترو می شوند و برخی هم نمی دانند که از چه طریقی باید برای دریافت این کارت اقدام کنند. این فرصت برای افراد مشمول طرح بلیت ویژه اقشار خاص فراهم است تا از این امتیاز استفاده کنند.

تین نیوز

بسیاری از شهروندان تهرانی اطلاع ندارند که مشمول دریافت کارت بلیت ویژه افراد خاص مترو می شوند و برخی هم نمی دانند که از چه طریقی باید برای دریافت این کارت اقدام کنند. این فرصت برای افراد مشمول طرح بلیت ویژه اقشار خاص فراهم است تا از این امتیاز استفاده کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری، کارت بلیط تخفیف دار یا رایگان به دانش آموزان،دانشجویان،خانواده شهدا (همسر، والدین و فرزندان)، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر(همسر، والدین و فرزندان تحت تکفل)، جانبازان اعصاب و روان(همسر، والدین و فرزندان تحت تکفل)، افراد دارای ۶۵ سال سن و بالاتر(منزلت)، معلولین، مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، مددجویان سازمان بهزیستی تعلق می گیرد.

تخفیف این کارت ها برای دانش آموزان و دانشجویان ۵۰ درصد، برای معلولان ۱۰۰ درصد، برای سالمندان ۹۰ درصد، مددجویان سازمان بهزیستی ۵۰ درصد، مددجویان کمیته امداد خمینی(ره) ۵۰ درصد، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر ۱۰۰ درصد، خانواده شهدا ۱۰۰ درصد، جانبازان اعصاب و روان ۱۰۰ درصد است.

برای دریافت کارت بلیت اقشار خاص باید به دفاتر خدمات الکترونیک شهر تهران بروید و ثبت درخواست کنید. دقت کنید که برای صدور کارت بلیت تمام افراد حتی افرادی که برای اولین بار اقدام به دریافت کارت بلیت اقشار خاص می کنند مبلغ ۱۲ هزار تومان دریافت می شود.

بعد از انجام ثبت نام در دفاتر خدمات الکترونیک شهر باید منتظر پیامک بمانید و بعد از آن به ایستگاه صادقیه مراجعه کنید و اگر کارت بلیت قبلی را در دست دارید بعد از مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک، جهت شارژ کارت از طریق گیت های ورودی مسافری در ایستگاه ها اقدام کنید

افراد می توانند از طریق پست پیشتاز (با پرداخت هزینه پست) و یا به صورت حضوری با مراجعه به ایستگاه تهران (صادقیه) می توانید کارت بلیت خود را دریافت کنید. دفتر صدور کارت در سالن زیرگذر اتوبوس رانی ایستگاه صادقیه - اتاق ۱۱۵ واقع شده و تابلوهای راهنمای مسیر برای پیداکردن آن در ایستگاه نصب شده است.

اعتبار این کارت ها از تاریخ صدور یک ساله است و کارت هایی که مبلغ دارند تنها یکبار در سال شارژ می شوند. طبق مصوبات کمیته بلیت شهر تهران فعلا امکان صدور المثنی برای این کارت ها وجود ندارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.