| کد خبر: 256269 |

◄ انتشار کتاب مهارت درک خطر و رفتارهای ایمن در رانندگی

در کشوری زندگی می کنیم که اکثر مردم آن در پساتوی اندیشه هایشان همچنان باور دارند که حوادث؛ تقدیر است و دست خداست و انسان ها قادر به پیشگیری یا جلوگیری از حوادث نیستند و این ریشه در تاریخ دارد.

تین نیوز

کتاب آموزش ایمنی مهارت، درک خطر و رفتارهای ایمن در رانندگی کاری از سیف الله غریب ، نگار رضوی پور و مینا محمودی  منتشر شد.

به گزارش تین نیوز، گردآورندگان این کتاب تاکید کرده اند: در کشوری زندگی می کنیم که اکثر مردم آن در پساتوی اندیشه هایشان همچنان باور دارند حوادث؛ تقدیر است و دست خداست و انسان ها قادر به پیشگیری یا جلوگیری از حوادث نیستند و این ریشه در تاریخ دارد.

زمانی که اجداد ما برای بقای خودشان صرفا با نیروی بدی خویش به کار و فعالیت می پرداختند و حوادثی که برای آن ها رخ می داد نه از ابزارها و ماشین هایی که به دست خودشان ساخته می شد بلکه از طبیعت وحشی و بلایای طبیعی بود و آنها قادر نبودند جلوی آنها را بگیرند؛ البته هنوز هم بشر قادر به جلوگیری از رویدادهای طبیعی مانند زلزله، آتشفشان، صاعقه و طوفان نیست.

با انقلاب صنعتی، ماشین آلاتی به دست انسان ها ساخته شد ولی متاسفانه حوادث ناشی از آنها به خدا و تقدیر نسبت داده می شد در حالی که حوادث مذکور ناشی از مواردی چون طراحی ناایمن و خطای انسان در استفادده از آن ها بوده است.

البته اکنون در قرن 21 باید نسبت به این موضوع آگاه باشیم که همه حوادث ناشی از استفاده از ماشین آلات و مصنوعات بشری قابل جلوگیری و پیشگیری هستند و تفکیک این نوع حوادث از بلایای طبیعی مانند زلزله شرط لازم کاهش مرگ های غیر طبیعی ناشی از حوادث انسانی به خصوص تصادفات رانندگی می باشد. امید است که با اقدامات صحیح بتوانیم در جهت بهبود تغییر نگرش و رفتار افراد در راستای پیشگیری و کاهش حوادث رانندگی گام برداریم.

در این کتاب سعی شده است به زبان ساده به آگاهی از موقعیت های خطرناک در رانندگی پرداخته شود و در پایان کتاب توضیحاتی در خصوص آزمون درک خطر رانندگی ایرانی که توسط انجمن پیشگیری از مرگ های غیر طبیعی (پیشگام) تهیه شده است ارائه گردد.

امید است که مطالعه این کتاب و به کار گیری نکات آن گامی باشد در راستای درک شرایط خطرناک رانندگی و پیشگیری از وقوع حوادث جاده ای.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.