| کد خبر: 248995 |

خرید بلیط هواپیما خارجی برای مشمولان خدمت سربازی؛

محدودیت های افراد مشمول سربازی در سفرهای خارجی

خرید بلیط هواپیما خارجی برای مشمولان خدمت سربازی با محدودیت هایی مواجه هست. بهتر است که با این محدودیت ها قبل از اخذ ویزا، رزرو بلیط هواپیما و هرگونه اقدامی دیگر نسبت به سفر هوایی آگاه باشید.

تین نیوز

خرید بلیط هواپیما خارجی برای مشمولان خدمت سربازی با محدودیت هایی مواجه هست. بهتر است که با این محدودیت ها قبل از اخذ ویزا، رزرو بلیط هواپیما و هرگونه اقدامی دیگر نسبت به سفر هوایی آگاه باشید.

به گزارش تین نیوز، در صورتی که مشمول خدمت سربازی هستید و کارت معافیت یا پایان خدمت ندارید نمی توانید برای خرید بلیط هواپیما مانند سایر افراد اقدام نمایید و باید شرایط و مدارک خاصی را فراهم کنید تا امکان این اتفاق برای شما فراهم شود. در این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی خرید بلیط هواپیما خارجی برای مشمولان خدمت سربازی بپردازیم و در نتیجه راجع به این موضوع اطلاعات کافی را کسب نمایید.

شرایط خرید بلیط هواپیما خارجی برای مشمولان خدمت سربازی

تمام آقایان در کشور ایران از سن ۱۸ سالگی مشمول خدمت سربازی می شوند. در نتیجه اطلاع از شرایط خرید بلیط هواپیما خارجی برای مشمولان خدمت سربازی یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه کنید. امروز شرایطی وضع شده که اگر به خدمت سربازی نرفته باشید نیز می توانید از کشور خارج شوید و سفر خارجی بروید. یکی از شرایط این امر این است که معافیت تحصیلی داشته باشید. یعنی اگر به ۱۸ سال رسیده اید و سربازی نرفته اید در صورتی که مشغول درس خواندن شده باشید می توانید با ارائه نامه معافیت تحصیلی از دانشگاه خود نسبت به خروج از کشور اقدام نمایید. البته این در صورتی است که غیبت خدمت سربازی نداشته باشید. در صورتی که غیبت خورده باشید با استفاده از نامه معافیت تحصیلی نمی توانید از کشور خارج شوید. برای کسب اطلاعات کامل با شرایط و نحوه خروج از کشور برای دانشجویان و مشمولان اینجا کلیک نمایید.

گذاشتن وثیقه برای خروج از کشور مشمولان خدمت سربازی

در صورتی که قصد خرید بلیط هواپیما خارجی برای مشمولان خدمت سربازی را دارید می توانید با گذاشتن وثیقه نسبت به خروج از کشور اقدام نمایید. مشولان نظام وظیفه ای که قصد دارند تا به سفر خارجی بروند باید با مراجعه به یکی از بانک های معتبر کشور حساب بانکی افتتاح نمایند. سپس با توجه به نوع سفرشان (زیارتی، سیاحتی، تفریحی و غیره) مبلغ مورد نظر رابه عنوان وثیقه در حساب بانکی شان واریز نمایند. این مبلغ تا زمان بازگشت به ایران در حساب بانکی تان بلوکه خواهد شد و بعد از گذشت ۴۸ ساعت از بازگشت تان می توانید آن را برداشت نمایید. برای اطلاع از مبلغ دقیقه وثیقه برای خروج از کشور مشمولان خدمت سربازی باید از مراجع قانونی مرتبط مانند پلیس +۱۰ و یا سازمان نظام وظیفه کشور با اعلام هدف و مقصد سفرتان استعلام بگیرید.

مراحل خرید بلیط خارجی برای مشمولان خدمت سربازی

در این قسمت از مطلب قصد داریم تا با مراحل خرید بلیط خارجی برای مشمولان خدمت سربازی بیشتر آشنا شویم. برای این منظور فرد مورد نظر در صورتی که مشغول به تحصیل می باشد باید برای دریافت نامه اشتغال به تحصیل اقدام کند. در صورتی که فرد مشغول به تحصیل نیست و همچنین غیبت خورده است باید با توجه به هدف و مقصد سفر خارجی اش برای گذاشتن وثیقه اقدام نماید. پس از دریافت این مدارک باید به پلیس گذرنامه مراجعه کنید و نسبت به دریافت گذرنامه و پاسپورت موقت اقدام نمایید. گذرنامه موقت مدت زمان مشخصی اعتبار دارد که باید در همان مدت زمان مشخص نسبت به خروج از کشور اقدام کنید.

در صورت دریافت گذرنامه می توانید نسبت به  خرید بلیط هواپیما خارجی برای مشمولان خدمت سربازی اقدام کرده و آن را رزرو نمایید. همچنین در صورت لزوم اقدامات لازم برای دریافت ویزای کشور مقصد را نیز انجام دهید. بعد از انجام سفر فرد مشمول خدمت سربازی با در دست داشتن مدارک شناسایی به سازمان نظام وظیفه مراجعه کرده و نسبت به آزاد سازی وثیقه خود اقدام می کند.

نکات مهم درباره خرید بلیط هواپیما خارجی برای مشمولان خدمت سربازی

تا به اینجا درباره نحوه خرید بلیط هواپیما برای مقاصد خارجی برای مشمولان خدمت سربازی و همچنین مراحل خروج از کشور صحبت کردیم. حال قصد داریم تا نکاتی درباره خروج از کشور مشمولان خدمت سربازی خدمت شما بگوییم که دانستن آنها مهم است.

  • در صورتی که فرد مشمول خدمت سربازی با تاخیر به ایران برگردد از خروج دوباره او بین ۶ ماه تا ۱ سال جلوگیری خواهد شد و به اصطلاح ممنوع الخروج خواهد شد.
  • در صورت عدم بازگشت فرد مشمول خدمت سربازی کل مبلغ وثیقه وی توسط دولت ضبط خواهد شد.
  • برای استرداد مبلغ وثیقه باید با در دست داشتن مدارک شناسایی به سازمان نظام وظیفه مراجه کنید.
  • دانشجویان مقطه کارشناسی به بالا با دریافت نامه معافیت تحصیلی می توانند نسبت به خرید بلیط هواپیما خارجی برای مشمولان خدمت سربازی اقدام کنند.
  • در صورت فارغ التحصیلی از دانشگاه، یک سال طول خواهد کشید تا مشمول خدمت سربازی شوید. در این مدت می توانید با دریافت گواهی فراعت از تحصیل از پلیس ناجا نسبت به خروج از کشور اقدام کنید.
  • بلیط هواپیما خارجی برای مشمولان خدمت سربازی برای کشور عراق و زیارت اربعین با سایر کشورها متفاوت است.
  • تا قبل از سن ۱۸ سالگی برای خروج از کشور نیازی به دریافت مجوز و همچنین وثیقه نخواهید داشت.
  • شرایط خروج از کشور بدون کارت پایان خدمت شامل حال طلاب و روحانیون نیز می شود.

مدارک لازم برای دریافت گذرنامه مشمولان خدمت سربازی

مدارک لازم برای دریافت گذرنامه مشمولان خدمت سربازی شامل اصل و کپی شناسنامه، گواهی اشتغال به تحصیل یا فارغ التحصیلی (مهم ترین مدرک برای خرید بلیط هواپیما خارجی برای مشمولان خدمت سربازی همین است)، برگ اعزام به خدمت بدون داشتن غیبت، برگ درخواست معافیت (کفالت، پزشکی و غیره)، برگه تایید اتمام تحصیلات، دفترچه حساب بانکی و مبلغ وثیقه می شود. قبل از اقدام برای خرید هرگونه بلیط هواپیما خارجی برای مشمولان خدمت سربازی بهتر است که با مراجعه به سازمان نظام وظیفه نسبت به شرایط فرد مورد نظر دقیق اطلاع کسب کنید و از مبلغ وثیقه نیز مطمئن شوید.

جمع بندی خرید بلیط هواپیما خارجی برای مشولان خدمت سربازی

اگر هنوز به خدمت سربازی نرفته اید و یا دانشجو هستید و قصد دارید تا به یک سفر خارجی بروید شرایط تان با افراد عادی کمی متفاوت است. در صورتی که مشغول به تحصیل هستید با داشتن نامه معافیت تحصیلی می توانید نسبت به دریافت گذرنامه ، ویزا و خرید بلیط هواپیما خارجی اقدام نمایید. در صورتی که مشمول خدمت سربازی شده اید با باز کردن حساب بانکی و سپرده گذاری مبلغ وثیقه با توجه به هدف و مقصد سفرتان می توانید نسبت به دریافت گذرنامه موقت و همچنین خرید بلیط هواپیما اقدام کنید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: الی گشت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.