بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

چطور با کشتی به دبی بریم؟

معمولاً افراد برای سفر به دبی، راه هوایی را انتخاب می کنند؛ غافل از اینکه راه دریایی، می تواند برایشان تجربه ای منحصربه فرد و اقتصادی باشد. ازآنجایی که ایران و امارات مرز دریایی مشترک دارند، سفر دریایی انتخاب مناسبی برای رفتن به کشور امارات است .

چطور با کشتی به دبی بریم؟
تین نیوز

معمولاً افراد برای سفر به دبی، راه هوایی را انتخاب می کنند؛ غافل از اینکه راه دریایی، می تواند برایشان تجربه ای منحصربه فرد و اقتصادی باشد. ازآنجایی که ایران و امارات مرز دریایی مشترک دارند، سفر دریایی انتخاب مناسبی برای رفتن به کشور امارات است .

به گزارش تین نیوز به نقل از الی گشت، سفر با کشتی به دبی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه بوده و هزینه های رفت وبرگشت کمتری را به نسبت هواپیما، برای افراد رقم می زند. همچنین در هنگام سفر با کشتی به دبی، می توانید از لذت سفر دریایی بهره مند شوید و مناظر خارق العاده ای را ببینید. اگر نمی دانید که چگونه باید با کشتی به دبی سفر کنید، با مطالعه این مقاله به تمام سؤالات شما پاسخ داده می شود.

سفر با کشتی به دبی

اگر انتخاب کرده اید که برای رفتن به دبی از کشتی استفاده کنید، باید چند مورد را به خاطر داشته باشید. نخست آنکه، حتماً پیش از سفر، بلیط کشتی را خریداری کنید، تا در بندرها به مشکل بر نخورید. دیگر آنکه پیش از سفر به تهیه ویزا اقدام کرده، چرا که سفر به امارات احتیاج به ویزا دارد. همچنین توجه داشته باشید که با قوانین سفر دریایی آشنا بوده و آنها را رعایت کنید. از بنادری که می توانید با آنها به دبی سفر کنید، می توان به بنادر زیر اشاره کرد:

۱.سفر از بندر لنگه

این بندر، یکی از مهم ترین راه های ارتباطی ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می رود و روزانه کشتی های زیادی از اینجا راهی کشورهای حاشیه خلیج فارس می شوند. بندر لنگه در استان هرمزگان واقع شده است و از سه بندری است که کشتی مسافرتی به دبی می برند. زمان این سفر، بسته به شرایط مختلفی دارد. از این شرایط می توان به شرایط آب وهوایی و همچنین تندرو یا کندرو بودن کشتی اشاره کرد.

در مورد زمان این سفر، به طور تقریبی می توان گفت که از بندر لنگه تا دبی، چیزی حدود ۵ تا ۸ ساعت طول می کشد. کشتی های این مسیر ساعت ۹ صبح، در روزهای یکشنبه و چهارشنبه حرکت می کنند و با آنها می توانید به دبی سفر کنید.

۲.سفر از بندرعباس

مهم ترین مسئله ای که درباره این بندر باید بدانید، این است که بندرعباس به دبی کشتی مستقیم ندارد و برای سفر دریایی از بندرعباس به دبی باید نخست به شهر شارجه بروید. شهر شارجه ۴۰ کیلومتر از دبی فاصله دارد، بنابراین پس از آنکه با کشتی خود را به بندر شارجه رساندید، می توانید با استفاده از اتوبوس یا تاکسی به دبی بروید. طول زمان این سفر از بندرعباس تا شارجه چیزی بین ۷ تا ۸ ساعت است. همچنین از شارجه تا دبی، با تاکسی، ۳۰ دقیقه راه است. کشتی های مسیر بندرعباس_شارجه، ساعت ۹ صبح روزهای دوشنبه و پنجشنبه حرکت می کنند.

۳.سفر از کیش

مسیر آبی کیش به دبی، به تازگی افتتاح شده و زمان مسافرت از کیش به دبی، به نسبت دیگر مسیرها کمتر است. برای سفر به دبی از کیش، چیزی حدود ۴ ساعت در راه هستید.

مزایای سفر با کشتی به دبی

سفر به دبی با کشتی، مزایای خاصی را دارا است. این مزایا باعث می شوند تا افراد بسیاری، سفر به دبی را با کشتی ترجیح بدهند . از این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان حمل بار بیشتر 

یکی از مشکلاتی که مسافران همیشه با آن مواجه هستند، محدودیت حمل بار در هواپیما است. مقدار مجاز حمل بار با هواپیما تنها ۲۰ کیلوگرم بوده و مسافران باید به ازای هر کیلو بار اضافه، مبلغ مشخصی را پرداخت کنند. این محدودیت در کشتی کمتر بوده و مسافران می توانند ۳۰ کیلوگرم بیشتر از هواپیما، با کشتی بار جابه جا کنند. به این معنا که مسافرانی که کشتی را برای سفر به دبی انتخاب می کنند، می توانند تا ۵۰ کیلوگرم بار با خود ببرند. البته حتی اگر وزن بار بیشتر از این هم باشد، هزینه بار اضافه در کشتی به نسبت هواپیما کمتر در می آید.

  • تجربه ای متفاوت 

یکی از اصلی ترین دلایلی که بسیاری از گردشگران سفر دریایی را ترجیح می دهند، دیدن مناظر زیبا و به یادماندنی است. همچنین در سفر دریایی، می توان موجودات دریایی شگفت انگیز خلیج فارس را دید و تجربه منحصربه فردی را کسب کرد. درست است که مسیر سفر دریایی به دبی به نسبت مسیر سفر هوایی به دبی بیشتر است، اما دیدن این مناظر و موجودات می تواند این موضوع را قابل تحمل کند. همچنین آرامش و سکوت دریا، از دیگر دلایلی است که افراد بسیاری را به سفر با کشتی به دبی ترغیب می کند.

  • کاهش هزینه ها 

هزینه سفرهای دریایی، به نسبت سفر هوایی کمتر است. اگر بودجه محدودی دارید و یا ترجیح می دهید، بودجه خود را در شهر دبی خرج کنید، سفر دریایی برایتان بهترین گزینه است.

  • آسیب کمتر به محیط زیست

 در حالت کل،  می توان گفت که سفرهای دریایی به نسبت سفرهای هوایی، آسیب کمتری را به محیط زیست وارد می کنند. در سفرهای دریایی، به ازای هر مسافر، کربن کمتری در مقایسه با سفرهای هوایی آزاد می شود و این دلیل آن است که سفر دریایی آسیب کمتری به محیط زیست می زند.

مزایای سفر با کشتی به دبی

امکان حمل بار بیشتر

تجربه ای متفاوت

کاهش هزینه ها

آسیب کمتر به محیط زیست

 

معایب سفر با کشتی به دبی

هر راه سفری، علاوه بر آنکه مزایایی دارد، معایبی را نیز با خود به همراه می آورد. سفر دریایی نیز از این قائله مستثنا نیست. از معایب سفر دریایی، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تاخیر در حرکت کشتی 

به نسبت سفر هوایی و شرایط جوی که بر سفر هوایی و حرکت هواپیماها تأثیر می گذارد، کشتی ها بیشتر در معرض تحت تأثیر قرارگرفتن، از شرایط جوی هستند . به همین دلیل، امکان دارد که به دلیل شرایط جوی، حرکت کشتی ها با تأخیر باشد.

  • زمان طولانی سفر

 سفر با کشتی بسیار طولانی تر از سفر با هواپیما است؛ بنابراین اگر زمان محدودی دارید یا دوست ندارید که مدت زیادی در راه باشید، سفر دریایی انتخاب مناسبی برای شما نیست. همچنین توجه داشته باشید که سفر با کشتی به دبی، سفری دو مقصده است. یعنی شما نخست باید خود را به بندر برسانید و سپس از آنجا به دبی بروید. این درحالی است که سفر با هواپیما از تهران تا دبی تقریباً دو ساعت زمان می برد.

  • احتمال دریازدگی

 دریازدگی، از بدترین اتفاقاتی است که در زمان سفر با کشتی می تواند، برای مسافران بیفتد. اگر سابقه دریازدگی دارید یا مستعد دریازدگی هستید، بهتر است که از سفر دریایی اجتناب کنید.

  • امکانات پزشکی محدود

 دسترسی به امکانات پزشکی در کشتی، بسیار محدودتر از هواپیما است، چرا که در هواپیما، اگر فردی احتیاج اورژانسی به امکانات پزشکی داشته باشد، راحت تر و سریع تر، می توانند با فرود اضطراری، فرد را به اورژانس یا بیمارستان برسانند. این در صورتی است که چنین امکانی در کشتی وجود ندارد.

معایب سفر با کشی به دبی

تأخیر در حرکت کشتی

زمان طولانی سفر

احتمال دریازدگی

امکانات پزشکی محدود

هزینه های سفر با کشتی به دبی

همان طور که گفتیم، هزینه سفر با کشتی به دبی، بسیار کمتر از دیگر روش ها است. هزینه رفت وبرگشت به دبی با کشتی، معمولاً بیشتر از ۶ میلیون تومان نمی شود. البته توجه داشته باشید، که این فقط هزینه بلیط کشتی است. برای سفر به دبی، باید هزینه های دیگری نیز پرداخت کنید. یکی از این هزینه ها، هزینه های اخذ ویزا است. هزینه دیگری که باید پرداخت کنید، هزینه رفتن به بندر مورد و نظر همچنین هزینه های اقامت در دبی است. اما در کل می توان گفت که با سفر با کشتی به دبی در هزینه های خود، صرفه جویی کرده اید.

ویزای دبی

برای رفتن به دبی، احتیاج به گرفتن ویزا دارید و این مسئله ربطی به مسیری که انتخاب می کنید، ندارد، اما برای گرفتن ویزا، لازم نیست که سخت گیری های کشورهای دیگر را تحمل کنید و این ویزا به صورت آنلاین صادر می شود. تنها باید هزینه های آن را پرداخت کرده و مدارک خود را به به دقت بارگذاری کنید.

چگونه بلیط کشتی برای سفر به دبی را تهیه کنیم؟

بهترین و راحت ترین راه، برای خرید بلیط سفر با کشتی به دبی، مراجعه به مجموعه های خدمات مسافرتی است، اما اگر قصد دارید که خودتان این کار را انجام دهید، باید نخست در پی شرکت های کشتیرانی باشید. شرکت کشتیرانی معتبری را پیدا کنید و باتوجه به اهداف و بودجه، بلیط خود را تهیه کنید.

بیشتر شرکت ها، امکان خرید بلیط آنلاین حضوری و تلفنی را فراهم کرده اند. از مسیرها و برنامه ها نیز مطلع باشید و به خوبی برنامه ریزی کنید، تا به موقع به کشتی برسید. همچنین باید چند ساعت قبل از حرکت کشتی در بندر حضور داشته باشید. برای این کار بهتر است که ۴ ساعت پیش از زمان حرکت کشتی در بندر حضور یابید، تا به مشکلی بر نخورید.

چه کسانی، نباید با کشتی به دبی بروند؟

سفر با کشتی به دبی، شاید تجربه جالبی باشد، اما برخی از افراد، ممکن است، که از سفر رفتن با کشتی لذت نبرند و برایشان طاقت فرسا باشد. اگر شرایط زیر را دارید، بهتر است، که با کشتی سفر نکنید: 

  • بیماری خاصی دارید و ممکن است که به کمک پزشکی احتیاج پیدا کنید. همان طور که گفته شد، در کشتی امکانات پزشکی وجود ندارد و یا امکانات پزشکی بسیار محدود است و همچنین امکان برگشت به مبدأ وجود ندارد. 
  • اگر فرد سالمند یا بچه کوچک همراهتان است، این سفر به دلیل طولانی بودن آن، برای این افراد خسته کننده خواهد بود.
  •  اگر می خواهید در تابستان به دبی بروید، حتماً شرایط آب و هوایی را در نظر بگیرید، چرا که در تابستان، روی آب هوای بسیار گرمی حاکم است و این امر برای ساعت های طولانی، می تواند آزاردهنده باشد . 
  • از آنجایی که احتمال تغییر در برنامه سفر وجود دارد و کشتی ها احتمال دارد تأخیر کنند، اگر حوصله تأخیر در برنامه ها را ندارید، این سفر مناسب شما نیست.

نکات مهم سفر با کشتی به دبی

در پایان به بیان چند نکته مهم، برای سفر با کشتی به دبی اشاره می کنیم: 

  • حتماً قرص ضد تهوع همراه خود داشته باشید، حتی اگر سابقه دریازدگی ندارید و یا دریازده نمی شوید. 
  • حداقل ۳ ساعت پیش از حرکت، در بندر حضور داشته باشید. 
  • احتیاجی به بردن مواد غذایی با خود ندارید. معمولاً کشتی ها، رستوران و فروشگاه دارند.
  •  روی چمدان ها و وسایلتان برچسب بار مسافرتی بزنید. 
  • اگر در فصول سرد سال سفر می کنید، با خود لباس های گرم و پتو ببرید. 
  • احتیاط پیشه کنید و توصیه های ایمنی کارکنان کشتی را جدی بگیرید.

سخن پایانی

سفر با کشتی به دبی، انتخاب بسیاری از افراد است و این سفر می تواند تجربه ای بی نظیر را برای افراد به وجود بیاورد. در ایران ۳ مسیر برای رفتن با کشتی به دبی وجود دارد، می توان از بندر لنگه و یا کیش مستقیم به دبی رفت. همچنین مسیر دیگر سفر با کشتی به دبی، از بندرعباس به شارجه و پس از آن سفر زمینی به دبی است. این نکته را نیز فراموش نکنید که برای رفتن به دبی، نیاز است که ویزا تهیه کنید. 

سؤالات متداول

۱.هزینه بلیط کشتی به دبی چقدر است؟ 

هزینه سفر با کشتی به دبی، بسیار کمتر از دیگر روش ها است. هزینه رفت وبرگشت به دبی با کشتی، معمولاً بیشتر از ۶ میلیون تومان نمی شود. البته توجه داشته باشید که این فقط هزینه بلیط کشتی است. برای سفر به دبی، باید هزینه های دیگری نیز پرداخت کنید.

۲.از کدام بنادر می توان به دبی سفر کرد؟ 

در ایران ۳ مسیر برای رفتن با کشتی به دبی وجود دارد، می توان از بندر لنگه و یا کیش مستقیم به دبی رفت. همچنین مسیر دیگر سفر با کشتی به دبی، از بندرعباس به شارجه و پس از آن سفر زمینی به دبی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.