| کد خبر: 258495 |

پرداخت عوارضی الکترونیکی جاده ها در سفرهای داخلی چگونه است؟

همه چیز درباره پرداخت عوارضی الکترونیکی جاده ها

پرداخت عوارضی الکترونیکی آزاد راه، یکی از راه حل های مدرنی و دیجیتالیزه در روش های پرداخت است که در ایران نیز به تدریج در حال پیاده سازی است.

تین نیوز

پرداخت عوارضی الکترونیکی آزاد راه، یکی از راه حل های مدرنی و دیجیتالیزه در روش های پرداخت است که در ایران نیز به تدریج در حال پیاده سازی است. این روش پرداخت، باعث آسان شدن کار برای رانندگان و کاهش هزینه ها و اتلاف زمان در مسافرت ها می شود. با الکترونیکی شدن پرداخت عوارض، افراد می توانند از روش های مختلفی برای پرداخت استفاده کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از الی گشت، پرداخت عوارض الکترونیکی آزاد راه، در حال حاضر در چهار آزاد راه تهران – ساوه، قزوین – زنجان، تهران – قزوین و تهران – قم، اجرا شده و این روش پرداخت به رانندگان این امکان را می دهد که بدون نیاز به توقف در باجه های عوارضی، با عبور از لاین های الکترونیکی، به آسانی عوارض خود را پرداخت کنند.

روش های پرداخت عوارض الکترونیکی

یکی از روش های پرداخت الکترونیکی، استفاده از برچسب پرداخت عوارضی اتوبان است. رانندگان می توانند برچسب الکترونیکی پرداخت عوارض را تهیه کرده و هر بار که از باجه های عوارضی عبور می کنند، مبلغی از حساب کاربری آن ها کم می شود. این برچسب ها همچنین قابل شارژ شدن هستند.

علاوه بر این، سامانه ها و اپلیکیشن های مختلفی هم برای پرداخت عوارض الکترونیکی در نظر گرفته شده که با انتخاب هر یک از آن ها می توانید به راحتی و به صورت آنلاین نسبت به پرداخت عوارض الکترونیکی خودتان اقدام کنید.

در صورتی که نمی خواهید از روش های پرداخت آنلاین استفاده کنید، می توانید از طریق خودپرداز بانک ها نیز عوارض خود را پرداخت کنید. برای انجام این کار، تنها نیاز دارید شناسه قبض و شناسه پرداخت را از طریق لینک استعلام عوارض آزادراهی دریافت کرده و سپس از طریق یکی از خودپردازها، عوارض خودتان را به راحتی را پرداخت کنید.

البته باید توجه داشت که برای پرداخت عوارض الکترونیکی آزاد راه، فقط ۴۸ ساعت وقت دارید و پس از آن، حتما باید عوارض خود را پرداخت کنید. در غیر این صورت، جریمه ای برای شما تعیین می شود.

مزایای پرداخت الکترونیکی عوارض

پرداخت عوارض الکترونیکی آزاد راه، به دلیل داشتن مزایای بسیاری برای رانندگان و مسافران، در حال گسترش و پیشرفت است. برخی از مزایا و موارد قابل ذکر این روش پرداخت عبارتند از:

۱- صرفه جویی در زمان

با پرداخت الکترونیکی عوارض، نیازی به توقف در باجه های عوارضی نیست و رانندگان می توانند به راحتی از طریق لاین های الکترونیکی عبور کنند.

۲- صرفه جویی در هزینه

با پرداخت الکترونیکی عوارض، هزینه هایی که مرتبط با توقف در باجه های عوارضی و مرتبط با زمان هدر رفته برای پرداخت عوارض است، کاهش می یابد.

۳- راحتی و سهولت در پرداخت

با استفاده از روش های پرداخت الکترونیکی، رانندگان می توانند به راحتی و با استفاده از دستگاه های مختلفی مانند تلفن همراه عوارض خود را پرداخت کنند.

۴- کاهش خطرات احتمالی

با پرداخت الکترونیکی عوارض، خطرات مرتبط با حمل نقدینگی به باجه های عوارضی کاهش می یابد.

۵ – محافظت از محیط زیست 

با کاهش توقف خودروها در باجه های عوارضی، آلایندگی هوا کاهش می یابد و از محیط زیست محافظت می شود.

۶- امنیت بالا

با استفاده از روش های پرداخت الکترونیکی، امنیت در پرداخت عوارض بالاتر است.

۷- دسترسی آسان

با مراجعه به سامانه های پرداخت الکترونیکی، رانندگان می توانند به صورت آنلاین و در هر زمانی نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند.

۸- دسترسی آسان به اطلاعات

با استفاده از سامانه های پرداخت عوارض الکترونیکی، رانندگان م ی توانند به راحتی به اطلاعات مرتبط با عوارض خود دسترسی پیدا کنند.

۹- کاهش احتمال خطای انسانی

با پرداخت الکترونیکی عوارض، خطرات مرتبط با خطای انسانی در پرداخت عوارض کاهش می یابد.

۱۰- افزایش سرعت و بهره وری

با پرداخت الکترونیکی عوارض، سرعت و راندمان در پرداخت عوارض افزایش می یابد و با کاهش هزینه ها و زمان مرتبط با پرداخت عوارض، بهره وری در سیستم حمل و نقل و ترافیک افزایش می یابد.

۱۱- تسهیل در برنامه ریزی 

با داشتن دسترسی آسان به اطلاعات مرتبط با عوارض، رانندگان می توانند به صورت بهتری برنامه ریزی کنند و از مسیرهای مناسبی برای سفر خود استفاده کنند.

کلام آخر درباره پرداخت عوارضی الکترونیکی

در کل، پرداخت عوارض الکترونیکی آزاد راه ، یکی از راه حل های مدرن و راحت برای پرداخت عوارض است که به رانندگان امکان می دهد با صرفه جویی در زمان و هزینه، به راحتی عوارض خود را پرداخت کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    آخه کجای دنیا دیدید عوارض تانک سوخت رسان بخش صادرات ازهر نفتکش صد هزارتومان هم پر هم خالی بگیرند..مسولیت یه فکری کنم هم عوارض بندر امام هم عوارض پل زال