| کد خبر: 257562 |

همه چیز درباره شرایط و هزینه پارکینگ فرودگاه امام خمینی و فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد یکی از دو فرودگاه شهر تهران است که در سال ۱۳۱۷ ساخته شده و اولین فرودگاه مدرن ایران بوده است.

تین نیوز

فرودگاه مهرآباد یکی از دو فرودگاه شهر تهران است که در سال ۱۳۱۷ ساخته شده و اولین فرودگاه مدرن ایران بوده است. این فرودگاه در غرب تهران واقع شده و دارای شش ترمینال است. فرودگاه مهرآباد بیشتر پروازهای داخلی و بعضی پروازهای خارجی را انجام می دهد. این فرودگاه همچنین دارای امکانات تجاری، رفاهی و حمل ونقل است.

به گزارش تین نیوز به نقل از الی گشت، فرودگاه مهرآباد در غرب تهران قرار دارد. برای رسیدن به آن، باید از میدان آزادی به سمت غرب در اتوبان لشگری حرکت کنید. در خط چپ بمانید تا تابلوهای دور زدن و فرودگاه را ببینید. پس از دور زدن، در لشگری به سمت شرق بروید تا به تابلوی بزرگ فرودگاه مهرآباد برسید.

فرودگاه مهرآباد

هزینه پارکینگ فرودگاه مهرآباد چقدر است؟

در گذشته، شاید با اتومبیل شخصی به فرودگاه رفتن هزینه ای کمی داشت و تا حدودی به صرفه بود؛ اما این امر با گران شدن پارکینگ ها در سال های اخیر دیگر به صرفه نیست. بر اساس اطلاعات فرودگاه مهرآباد، اگر توقف شما در پارکینگ کمتر از ۲۴ ساعت باشد (به عنوان مثال، یکی از آشنایان مسافر را به فرودگاه ببرد و بعد از یک ساعت برگردد)، فقط هزینه ورود به فرودگاه را می دهید و هزینه دیگری بابت توقف کوتاه مدت در پارکینگ دریافت نمی شود. اما برای توقف ۲۴ ساعته در پارکینگ، قیمت دیگری را باید پرداخت کنید که در ادامه اشاره می کنیم:

هزینه ورودی: ۷ هزار تومان

توقف هر ساعت از ۱ تا ۱۵ ساعت: ۲۵۰۰ تومان

شبانه روزی (توقف از ۱۵ تا ۲۴ ساعت): ۵۳ هزار تومان

پارکینگ شبانه روزی (بعد از ۲ شبانه روز): ۵۹ هزار تومان

پارکینگ شبانه روزی (بعد از ۴ شبانه روز): ۶۴ هزار تومان

پارکینگ فرودگاه

هزینه رفت و آمد تا فرودگاه مهرآباد

فرودگاه مهرآباد یکی از بزرگ ترین فرودگاه های پروازهای داخلی در کشور است که در شهر تهران، در نزدیکی میدان آزادی واقع شده است. این فرودگاه شش پایانه دارد که به پروازهای داخلی و زیارتی اختصاص یافته اند. برای رسیدن به این فرودگاه می توانید از ماشین شخصی، تاکسی، مترو و اتوبوس نیز استفاده کنید.

مترو یکی از بهترین روش های رسیدن به فرودگاه مهرآباد است زیرا سریع، امن و اقتصادی است. برای استفاده از مترو باید به خط زرد (خط ۴) سوار شوید و در ایستگاه بیمه خط خود را عوض کنید و به خط فرعی زرد که به فرودگاه متصل است بروید. این خط دو خروجی دارد که شما را به پایانه های ۱ و ۲ یا ۴ و ۶ هدایت می کنند. هزینه بلیط مترو بستگی به تعداد ایستگاه هایی که از |آن عبور کرده اید دارد، ولی حدود ۱۰ هزار تومان است.

تاکسی نیز گزینه ای دیگر برای رفتن به فرودگاه مهرآباد است که با توجه به تعداد مسافران، حجم بار و زمان حرکت ممکن است مناسب باشد. برای سفارش تاکسی می توانید از اپلیکیشن های هوشمند، تلفن ثابت ۱۳۳ یا تلفن همراه ۱۹۳۳ استفاده کنید. هزینه تاکسی بستگی به مسیر، تعداد مسافران و نوع خودرو دارد ولی حدود ۵۰ هزار تومان است.

فرودگاه امام خمینی

فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران، به عنوان کانون پروازهای بین المللی کشور، یکی از شناخته شده ترین و مدرن ترین فرودگاه های ایران است. این فرودگاه در سال ۱۳۸۲ تأسیس شد و در جنوب شرقی شهر تهران، کیلومتر ۳۰ آزاد راه تهران-قم و در بزرگراه خلیج فارس قرار دارد. فرودگاه امام خمینی دارای چهار سالن مسافربری، چندین هتل، پارکینگ، مجتمع تجاری و رستوران است. این فرودگاه با پروازهای مستقیم و غیرمستقیم به بیش از ۱۰۰ مقصد در جهان متصل است.

فرودگاه امام خمینی

هزینه پارکینگ فرودگاه بین المللی امام خمینی چقدر است؟

اگر قصد سفر به خارج از ایران را دارید و می خواهید به فرودگاه بین المللی امام خمینی برسید، باید تفاوت قیمت پارکینگ و تاکسی های آنلاین را در نظر داشته باشید. فرودگاه امام خمینی چندین پارکینگ مختلف دارد که هزینه آنها به شرح زیر است: پارکینگ طبقاتی (شماره ١) برای ورود ۱۰ هزار تومان و برای هر شش ساعت اول ۵ هزار تومان و برای هر ساعت بعد از آن ۱۰ هزار تومان می گیرد. اما نمی توانید در این پارکینگ به صورت روزانه پارک کنید.

پارکینگ های شماره ٣ و ۴ و ترمینال گالری سلام برای ورود ۷ هزار تومان، برای هر ساعت اول ۲ هزار و ۲۰۰ تومان، برای هر ساعت بعد از آن ۷ هزار تومان و برای پارک روزانه ۴۰ هزار تومان شبی دریافت می کنند.

همچنین پارکینگ های شماره ٢ و ۵ برای ورود ۵ هزار تومان، برای هر ساعت ۱۵۰۰ تومان و برای پارک روزانه ۲۰ هزار تومان شبی هزینه دارند. در ادامه لیست کامل قیمت ها را می توانید مشاهده کنید:

فرودگاه امام خمینی

پارکینگ طبقاتی شماره ١ (دارای سقف)

هزینه ورودی: ۱۰ هزار تومان

هزینه هر ساعت: ۵ هزار تومان تا شش ساعت، ۱۰ هزار تومان از ساعت هفتم

پارکینگ شبانه روزی ندارد

پارکینگ شماره ٣ و ۴ (روباز) و ترمینال گالری سلام

هزینه ورودی: ۷ هزار تومان

هزینه هر ساعت: ۲۲۰۰ تومان

هزینه پارکینگ شبانه روزی: ۴۰ هزار تومان

ترمینال سلام

پارکینگ شماره ۲ و ۵ (روباز)

هزینه ورودی: ۵ هزار تومان

هزینه هر ساعت: ۱۵۰۰ تومان

هزینه پارکینگ شبانه روزی: ۲۰ هزار تومان

رفت و آمد تا فرودگاه بین المللی امام خمینی

اتوبوس: شما می توانید از میدان آزادی یک اتوبوس بگیرید که هر ساعت به فرودگاه امام خمینی می رود. مسیر شما حدودا ۱ ساعت تا فرودگاه امام خمینی با اتوبوس طول می کشد.

تاکسی: شما می توانید یک تاکسی از فرودگاه امام خمینی بگیرید و به ایستگاه قطار کهریزک بروید. سپس می توانید با قطار خط ۱ به ایستگاه سعدی بروید. سفر تا فرودگاه بین المللی امام خمینی با تاکسی حدودا ۱ ساعت و ۱۱ دقیقه طول می کشد.

خودرو: شما می توانید با خودرو از فرودگاه امام خمینی به تهران بروید. فاصله حدود ۴۰ کیلومتر است و سفر ۳۷ دقیقه طول می کشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.