| کد خبر: 258233 |

◄ برنامه پروازی هواپیمایی نفت

هواپیمایی نفت که نام ابتدایی ایرلاین کارون است، جزو قدیمی ترین ایرلاین های ایران بوده که در سال 1305 فعالیت خود را در مسجد سلیمان آغاز کرد.

تین نیوز

هواپیمایی نفت که نام ابتدایی ایرلاین کارون است، جزو قدیمی ترین ایرلاین های ایران بوده که در سال 1305 فعالیت خود را در مسجد سلیمان آغاز کرد. برنامه پروازی هواپیمایی نفت بیشتر پروازهایی که به مقصد اهواز، دزفول، سیری و پروازهای بالعکس می باشد را در بر گرفته و همچنین به شهرهای اصفهان، لامرد و بندرعباس نیز پرواز دارد. در ادامه برنامه پروازی هواپیمایی کارون را از شهرهای مهم بررسی می کنیم.

 

لیست برنامه پروازی هواپیمایی نفت

فرودگاه اهواز، قطب اصلی هواپیمایی نفت بوده که بیشتر پروازهای آن نیز از این فرودگاه انجام می شود. علاوه بر این، فرودگاه مهرآباد قطب دیگر این شرکت هواپیمایی بوده که دفتر فروش آن در ترمینال 2 فرودگاه قرار دارد. بلیط هواپیما کارون را می توانید به صورت اینترنتی و همچنین با مراجعه به دفتر آن در فرودگاه ها به صورت حضوری رزرو کنید. هنگام خرید بلیط هواپیما به صورت اینترنتی می توانید با گزینه نوع شرکت هواپیمایی در لیست پروازهای جستجو شده به مقصد موردنظر، تنها پروازهای کارون را مشاهده کنید.

شهر

فرودگاه

اهواز

فرودگاه اهواز

تهران

فرودگاه مهرآباد

مشهد

فرودگاه هاشمی نژاد

آبادان

فرودگاه آبادان

دزفول

فرودگاه دزفول

لامرد

فرودگاه لامرد

بندر ماهشهر

فرودگاه ماهشهر

اصفهان

فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

 

برنامه پروازی هواپیمایی نفت در تهران

فرودگاه مهرآباد تهران به عنوان یکی از قطب های هواپیمایی نفت، میزبان پروازهای متعدد ورودی و خروجی می باشد. مهم ترین پرواز هواپیمایی نفت به مقصد این شهر، پرواز اهواز تهران است که در بیشتر روزهای هفته توسط و در ساعات مختلف ارائه می شود. قیمت مصوب بلیط هواپیما اهواز تهران که توسط هواپیمایی کارون ارائه می شود، برابر 1.550.000 تومان است.

همچنین بلیط چارتری اهواز تهران نیز توسط شرکت های چارتر کننده ارائه می شوند که قیمت آن ممکن است تا دو برابر نیز افزایش یابد. پرواز اهواز تهران تقریبا در تمامی روزهای هفته و در ساعات مختلف شبانه روز ارائه می شود. علاو بر این پروازهای متعدد دیگری نیز از این شهر انجام می شود که شامل لیست زیر است.

  • پرواز تهران خارک و بالعکس
  • پرواز تهران ماهشهر و بالعکس
  • پرواز تهران اهواز
  • پرواز تهران دزفول و بالعکس

 

برنامه پروازی هواپیمایی نفت در اهواز

شرکت هواپیمایی کارون

فرودگاه اهواز به عنوان قطب اصلی هواپیمایی نفت بوده که بیشتر پروازهای آن نیز در این شهر انجام می شود. پرواز اهواز اصفهان، جزو معدود پروازهایی است که تنها توسط این شرکت هواپیمایی ارائه می شود. این پرواز معمولا به صورت روزانه بوده که در هر روز یک پرواز از اهواز به اصفهان انجام می شود. قیمت بلیط اهواز اصفهان که توسط هواپیمایی نفت ارائه می شود، برابر 1.510.000 تومان است. علاوه بر این پروازهای متعدد دیگری نیز از فرودگاه اهواز یا به این فرودگاه انجام می شود که شامل زیر است:

  • پرواز مشهد اهواز و بالعکس
  • پرواز اهواز خارک و بالعکس
  • پرواز اهواز رشت و بالعکس
  • پرواز اهواز سیری و بالعکس
  • پرواز اهواز بندرعباس و بالعکس

پروازهای هواپیمایی نفت در جزیره خارک

جزیره خارک از جزایر استان بوشهر بوده که دارای فرودگاه کوچکی است که میزبان تعدادی از پروازهای داخلی می باشد. این جزیره یکی از مهم ترین مقاصد هواپیمایی کارون بوده که پرواز های متعددی از شهرهای دیگر به این جزیره انجام می شود. مهم ترین پرواز به جزیره خارک، پرواز اهواز خارک است که در برخی روزهای هفته انجام می شوند. هنگام خرید بلیط هواپیما با جستجوی این پرواز در روزهای مختلف می توانید برنامه پروازی آن را مشاهده کنید. مهم ترین پروازهای ورودی و خروجی به خارک شامل زیر است:

  • پرواز تهران خارک و بالعکس
  • پرواز شیراز خارک و بالعکس
  • پرواز بوشهر خارک و بالعکس
  • پرواز خارک اصفهان و بالعکس

برنامه پروازی هواپیمایی نفت در مسیر خارجی

بیشتر پروازهای هواپیمایی کارون را مقاصد داخلی تشکیل می دهد که همانطور که بررسی شد، تهران، اهواز، خارک و مشهد مهم ترین این مقاصد هستند. پروازهای خارجی این شرکت هواپیمایی محدود به پرواز بندرعباس مسقط و بالعکس بوده که در برخی از روزهای هفته انجام می شود. قیمت بلیط بندرعباس هواپیمایی کارون در تیر 1402 برابر 6.206.000 تومان است که در تاریخ 13 تیر انجام می شود.

شرکت هواپیمایی کارون

 

پروازهای هواپیمایی نفت با چه هواپیمایی انجام می شود؟

ناوگان هواپیمایی نفت، شامل تنها 12 فروند هواپیما بوده که از این نظر جزو کوچک ترین ایرلاین های ایران است. با این وجود این هواپیماها کیفیت بالایی داشته که مسیرهای پروازی متعددی را پوشش می دهند. این هواپیماها شامل 2 فروند هواپیمای بوئینگ 737، پنج فروند فوکر 100 و 5 فروند فوکر 50 است. هواپیمای بوئینگ کیفیت بالاتری داشته که برای پروازهای طولانی تر مانند مشهد اهواز و تهران اهواز مناسب تر است. هواپیماهای فوکر، ظرفیت کمتری داشته و برای مسیرهای پروازی کوتاه تر مناسب می باشند.

آیا هواپیمایی نفت، پرواز بیزینس نیز دارد؟

ارائه پرواز بیزینس نیازمند هواپیماهایی است که بتواند امکانات ابتدایی آن مانند صندلی های بزرگتر و همچنین فضای ویژه آن را ارائه دهد. اما ناوگان هوایی کارون، امکان ارائه پروازهای بیزینس را ندارد و تنها می توانید بلیط هواپیما اکونومی کارون را رزرو کنید. با این وجود با انتخاب هواپیما و صندلی مناسب می توانید پرواز راحت تری داشته باشید.

هنگام خرید بلیط هواپیما کارون می توانید با توجه به اطلاعاتی که در کادر بلیط مربوطه ارائه شده است، نوع هواپیما را مشاهده کنید. همچنین پس از خرید بلیط هواپیمایی کارون، می توانید به وب سایت این شرکت هواپیمایی مراجعه کرده و نسبت به انتخاب صندلی دلخواه اقدام کنید. با ورود اطلاعات پرواز رزرو شده می توانید طبق راهنمای ارائه شده، صندلی دلخواه را انتخاب نمایید.

میزان بار مجاز پروازهای کارون چند کیلوگرم است؟

میزان بار مجاز هواپیمایی کارون با توجه به اینکه تنها کلاس پروازی آن، اکونومی است برابر 20 کیلوگرم می باشد. این بار مجاز برای هر مسافر بزرگسال بوده که باید شامل یک قطعه چمدان به این وزن باشد. هنگام دریافت کارت پرواز، چمدان شما وزن شده و در صورتی که از این وزن بیشتر باشد باید به ازای هر کیلوگرم بار اضافه، یک درصد بهای بلیط، جریمه پرداخت کنید. همچنین می توانید تا حدود 10 کیلوگرم نیز بار به داخل کابین هواپیما ببرید. البته در پروازهای خارجی، میزان بار مجاز، برابر 25 کیلوگرم می باشد.

بار مجاز به ازای مسافران کودک نیز برابر بزرگسالان است. علاوه بر این مسافران کودک نیز می توانند همانند بزرگسالان یک کیف دستی با خود به داخل هواپیما ببرند. همچنین می توانید برای مسافران نوزاد تنها یک کیف دستی تا 10 کیلوگرم را با خود به داخل کابین ببرید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.