| کد خبر: 205470 |

◄ بزرگترین هواپیمای ۶ موتوره جهان که فقط یک فروند از آن ساخته شد

تین نیوز

آنتونوف 225 یک هواپیمای باری-ترابری طراحی شده توسط آنتونوف شوروی پیشین است که پس ازفروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تولید آن در اوکراین دنبال شده و در عین حال بزرگ‌ترین هواپیمای بال‌ثابت جهان محسوب می‌شود. این هواپیما را می‌توان نسخه بزرگ شده هواپیمای آنتونوف-۱۲۴ دانست. در حال حاضر فقط یک فروند از این هواپیما از سال 1988 در حال فعالیت است.

به گزارش تین نیوز، آنتونف ۲۲۵ که ۱۷ خدمه پروازی دارد دارای ۶ موتور قدرتمند ساخت شرکت آنتونف اوکراین است این موتورها می‌توانند معادل ۱٫۵ میلیون نیوتن (۱۲۵۰۰۰ کیلوگرم) نیروی رانش ایجاد کنند

یکی از معایب این هواپیما ارتفاع خلبان با زمین در هنگام فرود یا پرواز است که تقریباً ۱۰ متر است. آنتونف ۲۲۵ وزنی معادل ۸ فروند بوینگ ۷۳۷ دارد. طول این هواپیمای غول پیکر ۸۴ متر است که با این طول می‌تواند بدنه یک بوینگ ۷۳۷ را در خود جای دهد.

قابلیت دیگر این هواپیما حمل بار به صورت خارجی است یعنی می‌توان با قرار دادن قسمتی در روی بدنه هواپیما بارهای حجیم را نیز حمل کرد. همانطور که در سال ۱۹۸۹ شاتل روسی بوران را حمل کرد. از بارگیری‌های مهم این هواپیما بعد از بازسازی می‌توان به بارگیری یک واگن قطار همراه با ریل به وزن ۱۰۹ تن، بارگیری ژنراتور و مولدهای برق و حمل ماشینها و وسایل و خدمه یک شرکت اتومیبل رانی را برای شرکت در مسابقات نام برد.

تصاویری از آنتونوف ۲۲۵ بزرگترین هواپیمای جهان حین عبور از روی پل در اتوبان را ببینید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.