| کد خبر: 225214 |

کتاب مهاجران پرواز؛ یادمان دوشهید هواپیمای اوکراینی منتشر شد

مهاجران پرواز یادمان شهیدان امیر اشرفی و فاطمه قاسمی در سالگرد شهادت آنان منتشر شد.

تین نیوز

مهاجران پرواز یادمان شهیدان امیر اشرفی و فاطمه قاسمی در سالگرد شهادت آنان منتشر شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، یادنامه شهیدان امیر اشرفی و فاطمه قاسمی به مناسبت اولین سالگرد شهادت آنها به همت دوستان و خانواده شهید در ۱۷۲ صفحه منتشر شد.

شهیدان اشرفی و قاسمی در سانحه سقوط هواپیمایی اوکراینی در ۱۸ دی ماه ۱۳۹۸ به شهادت رسیدند. این یادنامه شامل زندگی نامه، خاطرات، دست نوشته‌ها و نقطه نظرات شهید امیر اشرفی است.

حجت الاسلام علی رهبری، معین جعفری، محمود فروزبخش، سید علی ثابتی، حامد زمانی، وحید رجایی، عمادالدین پی سپار و صابر پسته ای در این اثر شخصیت امیر اشرفی را از ابعاد گوناگون مورد بررسی قرار دادند.

یادآور می‌شود امیر اشرفی از اعضای مجمع فرهنگی شهید اژه ای بود که رشته مهندسی مکانیک را در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه صنعتی شریف با رتبه‌های ممتاز سپری کرد و سپس برای تکمیل تحصیلات به دانشگاه زوریخ سوئیس دعوت شد.

وی مسئولیت انجمن اسلامی دانشگاه زوریخ را برعهده داشت. از او خاطره نویسی هایی به جا مانده که انگیزه اصل تدوین یادنامه او را به خانواده اش داد.

در بخشی از این مجموعه به قلم آن شهید آمده است: «خاطره نویسی خیلی خوبه… همیشه مرور خاطرات قبلی به من کمک کرده… خاطره نویسی باعث می‌شود ثبت کنی گذشته ات را… حتی ثبت کنی آینده مطلوبت را و آرمانت را… خاطره نویسی باعث میشه قدر حالت را بهتر بدونی… باعث میشه بهتر همه چی را با دقت ببینی؛

توی این سفر هم ان شاءالله خاطراتم را می‌نویسم. مشاهداتم از فرهنگ اینجا را هم ثبت می‌کنم. ان شاءالله بعد از بازگشت به وطن به درد خواهد خورد. دعا کنید… ربّنا أفرغ علینا صبراً و ثبّت أقدامنا»

گفتنی است در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ سردار دل‌ها شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله تروریستی آمریکا به دو خودرو در نزدیک فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسید. در این جنایت «ابومهدی المهندس» از فرماندهان حشد الشعبی عراق به‌همراه چند نفر دیگر نیز به شهادت رسیدند. وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که دستور این حملهٔ هوایی را دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور صادر کرده‌است.

پدر شهید امیر اشرفی با بیان این‌که امیر قبل از سفر به کشور سوئیس از آمادگی همه جانبه خود برای دفاع از خاک و ناموس کشورش صحبت کرده است، گفت: امیر قبل از سفر به سوئیس در مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی در تهران شرکت کرد.

پس از این ماجرا در ساعات اولیه چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ ایران در عملیاتی با نام شهید قاسم سلیمانی، پرتاب ده‌ها موشک بالستیک از کرمانشاه به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا در استان انبار عراق را آغاز کرد تا نشان دهد برای گرفتن انتقام و خونخواهی شهید سلیمانی جدی است و این اقدامی از جنگ جهانی دوم به بعد حتی در دوران اوج جنگ سرد، در چنین سطحی علیه پایگاه‌های نظامی آمریکایی بی‌سابقه بود.

اما متأسفانه چند ساعت پس از حملات سپاه پاسداران به پایگاه‌های نظامی آمریکا، با بالا رفتن تهدید آمریکا و سطح هشدارهای نظامی، خطای انسانی باعث شد پرواز مسافربری شماره ۷۵۲ هواپیمایی بین‌المللی اوکراین از مبدأ تهران به مقصد کیِف هدف شلیک پدافند هوایی خودی قرار گرفته و ملت ایران را در غم و اندوه فرو برد.

علاقه مندان می‌توانند این اثر ماندگار را از اینجا دانلود کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.