مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: تا پایان سال با افتتاح راه آهن رشت-کاسپین و آزادراه منجیل-رودبار بیش از ۸۰ درصد اهداف سال ۱۴۰۲ در توسعه شبکه حمل و نقل کشور محقق می شود.
بیش از ۸۰ درصد حمل و نقل کشور در بخش جاده ای صورت می پذیرد و در این میان آزادراه ها به عنوان شریان اصلی در شبکه حمل ونقل زمینی نقش حیاتی در این شبکه داشته و در سال گذشته حدود ۴۶۰میلیون خودرو، ۱.۱ میلیارد نفر مسافر و ۱۰۰میلیارد تن کیلومتر بار از این شبکه حدود ۳هزار کیلومتری عبور کرده که در زمینه بار سه برابر و در زمینه مسافر۹ برابر شبکه ۱۵هزار کیلومتری ریلی کشور است.
احداث راه های مواصلاتی اعم از آزادراه ها، بزرگراه ها و پروژه های ریلی و مانند آن یکی از مهم ترین شاخصه های توسعه یافتگی کشور است و نیاز کشور به وجود یک شبکه حمل ونقل ایمن و مناسب برای دسترسی و ارتباط با مناطق و مراکز مهم کشور به وضوح احساس می شود.
با وجود حضور گشت های پلیس راهور در اتوبان اصفهان شیراز به دلیل نبود دوربین های نظارتی و ثبت تخلف، بعضی اوقات شاهد سرعت های بالا و خطر بروز تصادف در این آزادراه هستیم.
عبور از آزادراه شیراز اصفهان به عنوان طولانی ترین آزادراه کشور در فصل زمستان می تواند با دغدغه هایی برای رانندگان و مسافران همراه باشد اما متولیان این آزادراه در این باره توضیحات اطمینان بخشی ارائه کرده اند.
اتوبان اصفهان شیراز که قبل از افتتاح بسیاری از مسئولان استانی و کشوری، در بازدیدها و مصاحبه های فراوان به آن می پرداختند حالا با برخی کمبودها مواجه است که کمتر مقام مسئولی درباره آن قبول مسئولیت می کند.
اولین تصادف نسبتا شدید در اتوبان اصفهان شیراز رخ داد و این سانحه 3 مصدوم بر جا گذاشت. با این حال هنوز برای اظهار نظر درباره دسترسی مسافران این آزادراه به خدمات سلامت در صورت نیاز، زود است.