نتیجه جستجو

صفحه 1
  • سهمیه هر نفر برای سفر به اربعین از ارز مسافرتی ۱۰۰ هزار دینار با نرخ ۹۶ ریال است.

  • شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، سرانجام در دویست ونهمین جلسه خود پیشنهاد تعیین کرایه حمل و نقل جاده ای داخلی بار براساس تن-کیلومتر را پس از بررسی‌های کارشناسان و محاسبات دقیق هزینه‌های رانندگان، تصویب کرد. در مستندات این طرح، کامیون‌ها به‌عنوان بنگاهای اقتصادی کوچک و زود بازده فرض شده‌اند که در حال حاضر سرمایه‌گذاری در آنها توجیه اقتصادی ندارد و با اجرای این طرح، کامیونداری به‌عنوان سرمایه‌گذاری سودآور تلقی شده و فعالیت در آن اقتصادی خواهد شد.

  • محاسبه کرایه کامیون‌ها براساس فرمول تن‌کیلومتر از ابتدای آذرماه اجرایی می‌شود. احمد کریمی، رئیس تشکل‌های صنفی کامیون‌داران با اعلام این خبر گفت: در چند ماه گذشته هزینه‌های‌ زیادی مشمول کامیون‌داران شده و امیدواریم با اجرایی شدن طرح تن‌کیلومتر نرخ کرایه‌ها در برخی از مسیرها که بسیار کم و ناعادلانه بود اصلاح شود.

  • سازمان راهداری موظف شد بلافاصله پس از دریافت ابلاغیه شورای‌عالی ترابری و وزیر راه و شهرسازی، این نحوه از محاسبه کرایه حمل بار جاده‌ای را به اجرا بگذارد.

  • یک فعال بخش حمل‌ونقل جاده‌ای کالا، پیشنهاد کرد شرایط ورود متقاضیان به بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و رانندگی پایه‌ یکم اصلاح و در قوانین آن تجدید نظر شود.

  • از همان ابتدای موضوع بازگشت تحریم‌ها تمامی تحلیل‌های قانونگذاران آمریکایی بر این بود که تحریم‌هایی که در نوامبر ۲۰۱۸ (۱۳ آبان امسال) اجرایی می ‌شود شرایط سخت‌تری را بر اقتصاد ایران تحمیل می‌کند. در این گزارش، با نیم‌نگاهی به تأثیر سیاست‌های جدید تحریم بر بخش حمل‌ونقل، نگاهی دقیق به اتفاقاتی کرده‌ایم که پس از ۱۳ آبان امسال رخ می‌دهد.

  • شاید بسیاری از ما با اتوبوس‌های VIP به سفر رفته باشیم و احساس کرده باشیم که چقدر این اتوبوس‌ها راحت‌تر از مدل‌های معمولی هستند؛ اما شاید اگر در اتوبوس یک کابین داشته باشید که امکان خوابیدن مانند تخت‌های قطار در آن وجود داشته باشد خیلی هم از اتوبوس‌های VIP لذت نبریم.

  • محمد اسلامی دانش آموخته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه دیترویت میشیگان آمریکا در سال 1358 در مقطع کارشناسی و همچنین کارشناس ارشد مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه تولیدو اوهایو آمریکا در سال 1360 و MBA مدیریت جهانی هوانوردی مشترک دانشگاه رویال رودز کانادا و دانشگاه شریف در سال 1383 است.

  • شما درباره این اولویت‌ها و راهکارهای موجود چه فکر می‌کنید؟ به نظر شما، وزیر جدید باید چه الگویی را برای اداره بخش حمل‌ونقل در پیش بگیرد و با چه چالش‌هایی روبرو خواهد بود؟ دوره تازه وزارت راه و شهرسازی به چه چیزی نیاز دارد و با کدام راهکار می‌تواند به این نیازها پاسخ دهد؟

  • کریمی:

    متاسفانه ما در بخش مدیریت ورود و خروج ناوگان کاره‌ای نیستیم و وزارت صنعت و معدن و شرکت‌های خودروسازی مثل سایپادیزل و ایران‌خودرو دیزل ورود ناوگان را تعریف کرده‌اند؛ ناوگان بی‌کیفیت وارد می‌شود بعد پلیس ناوگان را پلاک می‌کند و بعد در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای وارد شده و اثر خود را می‌گذارند. بعد کدام سازمان باید پاسخگوی مشکلات باشد؟ وزارت راه و شهرسازی.