نتیجه جستجو

صفحه 1
تعداد خبر: 344
  • دیروز رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از عملکرد دستگاه‌ها در خصوص کاهش تلفات حوادث جاده‌ای انتقاد کرد وگفت «خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند؛ پراید و پژو RD ایمنی لازم را ندارند و نباید در جاده‌ها تردد کنند.»

  • کسی با جایی مصاحبه‌ای کرده است. در این مصاحبه او گفته است که در سایه معکوس هواپیمای ایرباس یک جنگنده اف – ۱۴ در حال پرواز بوده است و یو اس اس وینسنس در واقع به طرف این هواپیمای نظامی آتش کرده است. بدون آن‌که برای این ادعا سندی خواسته شود همه آنرا تیتر خبر کرده‌اند و حالا سندیت دارد.

  • بدگمانی به کارکرد اقتصاد آزاد و بی‌اعتمادی به بخش خصوصی، با وجود گذشت این همه سال از وقوع انقلاب هنوز در اندیشه و گفتار سیاستمداران ما وجود دارد و آنها تلاش نکرده‌اند سم این تفکر را از اندیشه خود خارج کنند.

  • ساختار فعلی مدام در حال تولید رانت است و تلاش برای شفافیت آن نتیجه بخش نیست چون اقتصاد دولتی اصلاح ناپذیر است.

  • هنوز هم بخش اعظم خوزستان در خطر سیل و غرق شدن زیر دهه‌ها سوء تدبیر حاصل از ساختار حکمرانی بیمار کشور است.

  • رشد شاخص تولید ناخالص داخلی (GDP) که معرف رشد اقتصادی است، نمی‌تواند معیار بهبود کیفیت زندگی مردم تلقی شود.

  • ایجاد پیوند بین اقتصاد مردم‌محور با نظام مدیریت محلی کلان‌شهر تهران و ایجاد بستر منسجم، چابک و اعتمادساز برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حمل‌ونقل عمومی به خصوص در ساخت و بهره‌برداری خطوط مترو یکی از رویکردهای مشارکتی در حل مسائل شهری است.

  • تجربه دو دهه اخیر در پایتخت نشان می‌دهد که اجرای پروژه‌های عظیم و پرهزینه که با محوریت روان‌کردن ترافیک خیابان‌ها انجام می‌گیرد، در اولویت برنامه‌های حمل‌و‌نقل پایتخت قرار دارند. این در حالی است که بیشتر پل‌ها، تونل‌ها و بزرگراه‌هایی که قرار بود راهگشای ترافیک تهران باشند، امروز خود بخشی از پازل آشفته حمل‌و‌نقل پایتخت شده‌اند.

  • بر پایه کدام پژوهش دانشگاهی، بر چه اساس و بر پایه کدام معیار و تحقیقات علمی حداکثر سرعت ناوگان عمومی در جاده‌های ناسیونال، قدیمی و دو طرفه کشور 95 الی 100 کیلومتر بر ساعت و در بزرگراه‌ها و اتوبان ها 110 کیلومتر بر ساعت تعریف و تعیین شده است؟

  • خودکشی و سوانح ناشی از ورود غیر مجاز به حریم ریلی، سهم بالایی از کل تلفات صنعت ریلی کشورها را شامل می‌شود .